Volvo Trucks Lidl

Lidl Szwajcaria wspiera badania nad gazem syntetycznym do napędu ciężarówek

Lidl Switzerland zamierza w przyszłości użytkować swoje ciężarówki bez paliw kopalnych, opierając się m.in. na odnawialnym gazie syntetycznym jako źródle energii.

 

Oprócz biogazu, który jest wytwarzany z surowców pochodzących z odpadów organicznych, obecnie w centrum uwagi znajduje się gaz syntetyczny. Dlatego Lidl Switzerland wspiera najnowszy projekt Empa "move", czyli instalacji do produkcji syntetycznego metanu z wodoru i dwutlenku węgla z atmosfery.

Do 2030 roku Lidl Szwajcaria chce dostarczać swoje towary do wszystkich swoich sklepów bez korzystania z paliw kopalnych. Aby osiągnąć ten cel, niezbędny jest postęp technologiczny i współpraca między badaniami, przemysłem i władzami. W ramach projektu "Goodbye Diesel" Lidl Switzerland zainwestował już w infrastrukturę do stosowania skroplonego gazu ziemnego (LNG). W przyszłości infrastruktura ta powinna być zasilana gazem odnawialnym. Oznacza to, że kopalny olej napędowy można w zrównoważony sposób zastąpić w transporcie towarów.

Lidl Switzerland nawiązał współpracę z Empa i wspiera rozwój nowego typu elektrowni typu "power-to-gas". Empa, we współpracy z partnerami ze świata nauki, przemysłu i sektora publicznego, od kilku lat bada i demonstruje kilka sposobów mobilności, które powinny umożliwić zastąpienie w przyszłości paliw kopalnych. Oprócz elektromobilności naukowcy z Empa skupili się w ostatnich latach na mobilności wodoru i w tym kontekście zbudowali pierwszą stację tankowania wodoru w Szwajcarii. Kolejnym krokiem jest tzw. proces fermentacji beztlenowej,

Energia odnawialna pochodząca ze słońca lub energii wodnej i wiatrowej jest bardzo niestabilna i niekoniecznie występuje, gdy istnieje zapotrzebowanie na rynku. Aby nadwyżka energii mogła być tymczasowo użyteczna, należy ją przetworzyć, a tym samym umożliwić jej przechowywanie. Gaz syntetyczny umożliwia magazynowanie tej energii w sieci gazowej i wykorzystanie jej w razie potrzeby. Potencjał energetyczny technologii "power-to-gas" jest ogromny - zarówno w Szwajcarii, jak i na całym świecie. Odnawialny skroplony gaz syntetyczny można transportować w opłacalny sposób, korzystając z istniejącej infrastruktury, mechanizmów handlowych.

Przeczytaj też:
Pierwsze w Polsce śmieciarki zasilane skroplonym gazem ziemnym LNG Zamówione przez PGK w Śremie trzy pojazdy do zbiórki odpadów, zabudowane na podwoziach IVECOS-WAY, to pierwsze w naszym kraju tego rodzaju pojazdy zasilane LNG. Flota tego wielkopolskiego przedsiębiorstwa komunalnego wzbogaciła się także o imponujący zestaw z ciągnikiem siodłowym IVECO S-WAY, również napędzany ekologicznym LNG.
Ciężarówki gazowe nie podlegają zakazowi jazdy nocnej Grupa Hegelmann złożyła zamówienie na 150 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG oraz 10 ciągników siodłowych IVECO S-WAY CNG.
Co oznacza program H2-ICE Wkrótce może się okazać, że napędy elektryczne nie spełniają oczekiwań branży transportowej i na rynku pojawi się kolejna technologia. Technologia ta nie jest niczym nowym, jednak do tej pory zdecydowanie ustępowała miejsca przekazom medialnym gloryfikującym napędy elektryczne. Obecnie wyraźniej widać wzrost zainteresowania napędem wodorowym, czego dowodem jest choćby niedawna nagroda Truck Innovation Award 2022 dla DAF'a XF Hydrogen.
AGROMEX z nowymi ciągnikami siodłowymi IVECO S-WAY LNG Firma AGROMEX Wojciech i Jacek Fraszka Sp. j. odebrała pierwsze 18 ciągników IVECO S-WAY LNG z 30 sztuk zamówionych na rok 2021. Dołączą one do 20 pojazdów IVECO S-WAY LNG, które pracują już w firmie AGROMEX od 2020 roku.
MAN TGX z homologacją B100 MAN Truck & Bus France i producent biopaliw Saipol połączyli siły w celu przystosowania samochodu ciężarowego na biopaliwo.
Popularność napędów gazowych CNG/LNG stale rośnie W pierwszej połowie 2021 roku PGNiG Obrót Detaliczny zanotowało 150-proc. wzrost sprzedaży skroplonego gazu ziemnego (LNG) w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2020.
IVECO S-WAY LNG dla firmy Don Trucking Firma transportowa Don Trucking odebrała ciągniki IVECO S-WAY NP w wersji LNG wyposażone w silnik o mocy 460 KM.
Trwa boom na LNG - najnowsze dane rejestracji Kiedy Komisja Europejska debatuje nad nowymi normami emisji spalin, większość producentów samochodów osobowych zapowiedziało całkowitą elektryfikację. Z kolei w branży transportowej trwają znaczne wzrosty w rejestracjach pojazdów zasilanych LNG.
Sto pięćdziesiąt kolejnych IVECO S-WAY LNG w firmie Sachs Trans International W sierpniu br. Iveco Poland podpisało umowę na dostawę kolejnych 150 sztuk ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG dla Sachs Trans International. Samochody są wyposażone w jednostki napędowe o mocy 460 KM i zasilane ekologicznym paliwem – skroplonym gazem ziemnym LNG (Liquefied Natural Gas).