Maty słoneczne pozwolą obniżyć koszty paliwa

Panele słoneczne cieżarówki

Trailar to brytyjski start-up oferujący zestawy mat solarnych do pojazdów użytkowych. Maty te zasilają urządzenia pomocnicze energią słoneczną, zmniejszając koszty paliwa i emisję CO2.

 

Dzięki tym oszczędnościom użytkownik może uzyskać zwrot z inwestycji w mniej niż 2 lata. Korzysta również z niższych kosztów konserwacji oraz dłuższej żywotności baterii i silnika. Systemy Trailar są wyposażone w złącza UTS firmy Souriau.

Trailar dostarcza rozwiązania dla nowych i istniejących flot pojazdów, które zmniejszają zużycie paliwa, redukują emisję zanieczyszczeń i wydłużają żywotność akumulatorów, przyczyniając się tym samym znacząco do ochrony środowiska. Pozwalają także obniżyć koszty utrzymania. Elastyczne maty solarne są lekkie, ważą 2 kg na m2, są aerodynamiczne - grubość 3 mm, trwałe i odporne na uderzenia. Ich inteligentny kontroler ładowania zapewnia wyjątkową wydajność ładowania.

Trailarne moduły słoneczne są instalowane w pojazdach i dlatego są narażone na wszelkiego rodzaju warunki klimatyczne i wibracje. Złącze musiało być odporne na te środowiska i mieć stopień ochrony IP68 / 69K, tak jak miało to miejsce w przypadku. Złącza musiały również wytrzymywać i być poddawane różnym prądom w zakresie od 3 do 15 amperów. Trailar poszukiwał również złączy, które mogłyby wykorzystywać styki zaciskane cewek w celu zautomatyzowania procesu zakańczania przewodów, a tym samym przyspieszenia produkcji.

 

 

 

Przeczytaj też:
Hybrydowa Scania może przejechać na samych akumulatorach do 60 kilometrów

Scania wprowadza nowe elektryczne i hybrydowe ciężarówki do transportu dystrybucyjnego. W najbliższych latach do sprzedaży trafią również pojazdy transportu dalekobieżnego.

 

Mercedes-Benz eActros LongHaul - długodystansowy elektryk już w niedalekiej przyszłości

Daimler Trucks zaprezentował po raz pierwszy pojazd dalekobieżny z napędem wyłącznie akumulatorowym.

 

Klienci przejechali już elektrycznymi ciężarówkami i autobusami ponad siedem milionów kilometrów

Daimler Trucks & Buses deklaruje, że do roku 2022 będą dostępne w sprzedaży ciężarówki elektryczne na wszystkich głównych światowych rynkach zbytu.

 

Rusza sprzedaż elektrycznej ciężarówki o zasięgu ponad 300 km

Kenworth, którego właścicielem, podobnie jak DAF-a, jest spółka Paccar, rozpoczął sprzedaż modelu ciężarówki elektrycznej model K270E i jego większego brata K370E.

 

Elektryczny Fiat Ducato - znamy już ceny samochodów

Fiat opublikował ceny E-Ducato. W Niemczech pojazd kosztuje od 54 800 euro netto. Elektryczny model Fiata można jednak tylko obecnie zamówić w Wielkiej Brytanii, gdzie będzie dostarczany od 4 kwartału 2020 roku.

 

Renault Trucks oficjalnie na rzepaku

Renault Trucks i Oleo100 rozpoczynają współpracę mającą na celu ułatwienie dostępu do zrównoważonego paliwa alternatywnego flotom pojazdów ciężkich.

 

Daimler Trucks zaprezentował elektryczną autonomiczną śmieciarkę

Fuso, japońska spółka należąca do Daimler Trucks zajmująca się pojazdami użytkowymi, zaprezentowała Fuso eCanter SensorCollect.

 

Ciężarówki na ogniwa paliwowe najpierw w Szwajcarii

Producent pojazdów silnikowych z Korei Południowej Hyundai Motor Company wprowadził na rynek pierwsze dziesięć ciężkich samochodów ciężarowych z napędami na ogniwa paliwowe.

 

Start-up buduje prototyp 16-tonowego elektrycznego samochodu ciężarowego

Wraz z Volta Trucks kolejny start-up planuje wkrótce uruchomić własną elektryczną ciężarówkę. 16-tonowa ciężarówka zostanie przetestowana w praktycznym teście w DPD w Londynie już w 2021 roku.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL