Oleo100 Renault Trucks

Renault Trucks oficjalnie na rzepaku

Renault Trucks i Oleo100 rozpoczynają współpracę mającą na celu ułatwienie dostępu do zrównoważonego paliwa alternatywnego flotom pojazdów ciężkich.

 

Paliwa B-100 zostały dopuszczone do użytkowania w 2018 roku. Obecnie z inicjatywy producenta ropy naftowej Avril i produkowany przez spółkę zależną Saipol, powstał produkt Oleo100 - towar pochodzący z francuskiego rzepaku i przeznaczony dla flot ciężarówek. Dzięki wydajności, podobnej do kopalnego oleju napędowego, przy konkurencyjnym poziomie kosztów, przyjęcie Oleo100 wydaje sie być szczególnie korzystne.

Oleo100 gwarantuje redukcję emisji CO2 o 60% i do 80% emisji drobnych cząstek. Przy takiej obniżce szkodliwych składników ze spalin jest to dobra alternatywa dla gazu ziemnego.

A jak to działa? - Dzięki czujnikom, które identyfikują rodzaj paliwa, ciężarówka Renault Trucks dostosowuje ustawienia parametrów silnika, gwarantując w ten sposób osiągi identyczne z dieslem - wyjaśnia Olivier Metzger, dyrektor ds. Alternatywnych Źródeł Energii w Renault Trucks France. - Wszystkie Renault Trucks z serii T High, T, C i K - 13-litrowe 480 KM Euro 6 są kompatybilne z Oleo100.

Inne silniki (5 i 8-litrowe jednostki napędowe 240 KM i 320 KM Renault Trucks D, D Wide i C) mogą wykorzystywać Oleo100 pod warunkiem aktualizacji oprogramowania oraz montażu odpowiedniego czujnika.

 

 

Przeczytaj też:
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Pierwszy MAN eTruck sprzedany w Polsce W piątek 19 stycznia 2024 r. w Krakowie została podpisana pierwsza w Polsce umowa sprzedaży w pełni elektrycznej ciężarówki MAN eTruck.
Rozpoczęcie sprzedaży nowego eSprintera i Sprintera Mercedes-Benz eSprinter o zasięgu do 440 kilometrów.