Renault Trucks oficjalnie na rzepaku

Oleo100 Renault Trucks

Renault Trucks i Oleo100 rozpoczynają współpracę mającą na celu ułatwienie dostępu do zrównoważonego paliwa alternatywnego flotom pojazdów ciężkich.

 

Paliwa B-100 zostały dopuszczone do użytkowania w 2018 roku. Obecnie z inicjatywy producenta ropy naftowej Avril i produkowany przez spółkę zależną Saipol, powstał produkt Oleo100 - towar pochodzący z francuskiego rzepaku i przeznaczony dla flot ciężarówek. Dzięki wydajności, podobnej do kopalnego oleju napędowego, przy konkurencyjnym poziomie kosztów, przyjęcie Oleo100 wydaje sie być szczególnie korzystne.

Oleo100 gwarantuje redukcję emisji CO2 o 60% i do 80% emisji drobnych cząstek. Przy takiej obniżce szkodliwych składników ze spalin jest to dobra alternatywa dla gazu ziemnego.

A jak to działa? - Dzięki czujnikom, które identyfikują rodzaj paliwa, ciężarówka Renault Trucks dostosowuje ustawienia parametrów silnika, gwarantując w ten sposób osiągi identyczne z dieslem - wyjaśnia Olivier Metzger, dyrektor ds. Alternatywnych Źródeł Energii w Renault Trucks France. - Wszystkie Renault Trucks z serii T High, T, C i K - 13-litrowe 480 KM Euro 6 są kompatybilne z Oleo100.

Inne silniki (5 i 8-litrowe jednostki napędowe 240 KM i 320 KM Renault Trucks D, D Wide i C) mogą wykorzystywać Oleo100 pod warunkiem aktualizacji oprogramowania oraz montażu odpowiedniego czujnika.

 

 

Przeczytaj też:
Hybrydowa Scania może przejechać na samych akumulatorach do 60 kilometrów

Scania wprowadza nowe elektryczne i hybrydowe ciężarówki do transportu dystrybucyjnego. W najbliższych latach do sprzedaży trafią również pojazdy transportu dalekobieżnego.

 

Mercedes-Benz eActros LongHaul - długodystansowy elektryk już w niedalekiej przyszłości

Daimler Trucks zaprezentował po raz pierwszy pojazd dalekobieżny z napędem wyłącznie akumulatorowym.

 

Rusza sprzedaż elektrycznej ciężarówki o zasięgu ponad 300 km

Kenworth, którego właścicielem, podobnie jak DAF-a, jest spółka Paccar, rozpoczął sprzedaż modelu ciężarówki elektrycznej model K270E i jego większego brata K370E.

 

Renault Trucks wznawia produkcję elektrycznych samochodów ciężarowych

Fabryka francuskiego producenta elektrycznych ciężarówek w Blainville-sur-Orne wraca do dawnej zdolności produkcyjnej.

 

Elektryczny Fiat Ducato - znamy już ceny samochodów

Fiat opublikował ceny E-Ducato. W Niemczech pojazd kosztuje od 54 800 euro netto. Elektryczny model Fiata można jednak tylko obecnie zamówić w Wielkiej Brytanii, gdzie będzie dostarczany od 4 kwartału 2020 roku.

 

Maty słoneczne pozwolą obniżyć koszty paliwa

Trailar to brytyjski start-up oferujący zestawy mat solarnych do pojazdów użytkowych. Maty te zasilają urządzenia pomocnicze energią słoneczną, zmniejszając koszty paliwa i emisję CO2.

 

Daimler Trucks zaprezentował elektryczną autonomiczną śmieciarkę

Fuso, japońska spółka należąca do Daimler Trucks zajmująca się pojazdami użytkowymi, zaprezentowała Fuso eCanter SensorCollect.

 

Ciężarówki na ogniwa paliwowe najpierw w Szwajcarii

Producent pojazdów silnikowych z Korei Południowej Hyundai Motor Company wprowadził na rynek pierwsze dziesięć ciężkich samochodów ciężarowych z napędami na ogniwa paliwowe.

 

Start-up buduje prototyp 16-tonowego elektrycznego samochodu ciężarowego

Wraz z Volta Trucks kolejny start-up planuje wkrótce uruchomić własną elektryczną ciężarówkę. 16-tonowa ciężarówka zostanie przetestowana w praktycznym teście w DPD w Londynie już w 2021 roku.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL