Renault Trucks oficjalnie na rzepaku
Renault Trucks i Oleo100 rozpoczynają współpracę mającą na celu ułatwienie dostępu do zrównoważonego paliwa alternatywnego flotom pojazdów ciężkich.
Paliwa B-100 zostały dopuszczone do użytkowania w 2018 roku. Obecnie z inicjatywy producenta ropy naftowej Avril i produkowany przez spółkę zależną Saipol, powstał produkt Oleo100 - towar pochodzący z francuskiego rzepaku i przeznaczony dla flot ciężarówek. Dzięki wydajności, podobnej do kopalnego oleju napędowego, przy konkurencyjnym poziomie kosztów, przyjęcie Oleo100 wydaje sie być szczególnie korzystne.
Oleo100 gwarantuje redukcję emisji CO2 o 60% i do 80% emisji drobnych cząstek. Przy takiej obniżce szkodliwych składników ze spalin jest to dobra alternatywa dla gazu ziemnego.
A jak to działa? - Dzięki czujnikom, które identyfikują rodzaj paliwa, ciężarówka Renault Trucks dostosowuje ustawienia parametrów silnika, gwarantując w ten sposób osiągi identyczne z dieslem - wyjaśnia Olivier Metzger, dyrektor ds. Alternatywnych Źródeł Energii w Renault Trucks France. - Wszystkie Renault Trucks z serii T High, T, C i K - 13-litrowe 480 KM Euro 6 są kompatybilne z Oleo100.
Inne silniki (5 i 8-litrowe jednostki napędowe 240 KM i 320 KM Renault Trucks D, D Wide i C) mogą wykorzystywać Oleo100 pod warunkiem aktualizacji oprogramowania oraz montażu odpowiedniego czujnika.