Daimler Trucks zaprezentował elektryczną autonomiczną śmieciarkę

eCanter Fuso Daimler Trucks

Fuso, japońska spółka należąca do Daimler Trucks zajmująca się pojazdami użytkowymi, zaprezentowała Fuso eCanter SensorCollect.

 

Jest to na razie pojazd koncepcyjny, jednak każdy kolejny dzień przybliża nas do użytkowania tego typo samochodów.

Koncepcja pojazdu stawia jasny cel - uczynić sektor zbiórki odpadów bezemisyjnym. Fuso eCanter jest małą ciężarówką wydajną i przyjazną dla środowiska. Istotą tego wzrostu wydajności jest specjalny system autonomicznej jazdy, który został zaprezentowany w ramach wydarzenia "Fuso Future Innovation Lab".

Podczas zbiórki odpadów eCanter SensorCollect jest zdalnie sterowany - osoba towarzysząca nosi smartfon przypięty do przedramienia, aby nim sterować. eCanter został wyposażony w czujniki lidar, czujniki ultradźwiękowe i precyzyjny GPS. Śmieciarka powinna być w stanie automatycznie podążać za operatorem i omijać ludzi lub przeszkody. W razie wątpliwości samochód zatrzymuje się.

W ten sposób kierowca, który wjechał eCanter na obszar operacyjny, może pomóc w przygotowaniu pojemników na śmieci do opróżniania. "Wzrost wydajności" półautonomicznego pojazdu polega na tym, że załoga śmieciarki może liczyć o jedną osobę mniej.

Przeczytaj też:
Od nowego roku seryjny Mercedes-Benz eActros i Econic

Jedną z zaprezentowanych nowości jest przedseryjny prototyp eActrosa z elektrycznym napędem akumulatorowym, przeznaczonego do ciężkiego transportu dystrybucyjnego.

 

Pierwsza elektryczna śmieciarka Renault Trucks już w pracy

Renault Trucks wydało klientowi w 100% elektryczny pojazd przeznaczony do zbiórki odpadów.

 

Samochody ciężarowe na gaz, biogaz i ogniwa paliwowe - Volvo Trucks prezentuje swoje rozwiązania

Przewoźnicy są coraz bardziej zainteresowani redukcją kosztów poprzez stosowanie skroplonego gazu jako alternatywnego paliwa, ale nie tylko...

 

Hybrydowa Scania może przejechać na samych akumulatorach do 60 kilometrów

Scania wprowadza nowe elektryczne i hybrydowe ciężarówki do transportu dystrybucyjnego. W najbliższych latach do sprzedaży trafią również pojazdy transportu dalekobieżnego.

 

Mercedes-Benz eActros LongHaul - długodystansowy elektryk już w niedalekiej przyszłości

Daimler Trucks zaprezentował po raz pierwszy pojazd dalekobieżny z napędem wyłącznie akumulatorowym.

 

Rusza sprzedaż elektrycznej ciężarówki o zasięgu ponad 300 km

Kenworth, którego właścicielem, podobnie jak DAF-a, jest spółka Paccar, rozpoczął sprzedaż modelu ciężarówki elektrycznej model K270E i jego większego brata K370E.

 

TruckStore w Komornikach z nowym obiektem sprzedaży używanych ciężarówek

TruckStore – należąca do Daimler AG europejska sieć sprzedaży używanych samochodów ciężarowych znajduje się w Polsce w dwóch lokalizacjach: podwarszawskim Nadarzynie oraz w Komornikach koło Poznania.

 

Elektryczny Fiat Ducato - znamy już ceny samochodów

Fiat opublikował ceny E-Ducato. W Niemczech pojazd kosztuje od 54 800 euro netto. Elektryczny model Fiata można jednak tylko obecnie zamówić w Wielkiej Brytanii, gdzie będzie dostarczany od 4 kwartału 2020 roku.

 

Maty słoneczne pozwolą obniżyć koszty paliwa

Trailar to brytyjski start-up oferujący zestawy mat solarnych do pojazdów użytkowych. Maty te zasilają urządzenia pomocnicze energią słoneczną, zmniejszając koszty paliwa i emisję CO2.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL