Naczepy chłodnie Lamberet we flocie firmy KG Logistics
Lamberet Polska jest częścią Grupy Wanicki, prowadzącej sprzedaż i serwis ciężarówek DAF Trucks, autobusów oraz maszyn rolniczych i budowlanych.
Firma KG Logistics z Milanówka działa na rynku od 1 stycznia 2011 roku. Na początku zajmowała się wyłącznie spedycją, ale wkrótce zainwestowała we własny tabor. Od początku skupiła się na transporcie chłodniczym. Obecnie w firmie pracuje 15 zestawów. Wykonują przewozy na trasach międzynarodowych i krajowych. Obecnie KG Logistics wymienia swoja flotę naczep chłodniczych na markę Lamberet.
- Trzy i pół roku temu postanowiliśmy spróbować czegoś nowego. Kupiliśmy pierwszą naczepę Lamberet, miesiąc później drugą. Teraz przestawiamy całą flotę na naczepy tej marki. 95% naszych ładunków to art. spożywcze, które wymagają temperatury kontrolowanej – wymienia Szymon Grudny. Jeździmy głównie na południe Europy: do Chorwacji, Słowenii, Włoch, na Węgry i do Austrii, jak również inne kierunki - mówi Szymon Grudny, współwłaściciel firmy KG Logistics.
Naczepy Lamberet
Pojazdy użytkowane przez firmę KG Logistics zostały specjalnie przygotowane pod specyfikę pracy przewoźnika z Milanówka. Przede wszystkim mają wzmocnioną konstrukcję typu Heavy Duty. Są odporne na trudne warunki eksploatacji i przypadkowe uszkodzenie, np. przy podjeżdżaniu pod rampę lub podczas załadunku wózkiem widłowym. Wyposażono je w zestaw czujników, które ułatwiają precyzyjne parkowanie tyłem, a niezależnie od tego mają solidne rolki i odboje, które pochłaniają energię jeśli kierowca mimo wszystko zbyt mocno uderzy o rampę. Naczepy mają również zwiększony rozstaw osi, co ułatwia utrzymanie prawidłowych nacisków po załadowaniu. Zestaw zachowuje się bardziej stabilnie podczas jazdy, a zarazem pozostał zwrotny i można nim łatwo manewrować.
- Bardzo dobrym rozwiązaniem jest opatentowany przez Lambereta rękaw, który zapewnia prawidłową cyrkulację powietrza we wnętrzu naczepy - mówi Szymon Grudny. - Dzięki niemu cały ładunek jest odpowiednio schładzany. Unikamy również przemrożenia ładunku znajdującego się najbliżej parownika agregatu. Co warto podkreślić, rękaw jest dobrze chroniony przed uszkodzeniem. W firmie KG Logistics jeżdżą chłodnie z pojedynczym poziomem podłogi mieszczące 33 europalety oraz z dwoma poziomami podłogi mogące przewieźć 66 europalet. Mają pojedynczy zamek, a klapa jest unoszona na siłownikach teleskopowych. Kierowca ma dobry dostęp do schowków i może sprawnie wkładać i wyjmować palety nie ryzykując, że zostanie uderzony przez opadającą pokrywę.