Ciężarówki na ogniwa paliwowe najpierw w Szwajcarii

samochód ogniwa paliwowe

Producent pojazdów silnikowych z Korei Południowej Hyundai Motor Company wprowadził na rynek pierwsze dziesięć ciężkich samochodów ciężarowych z napędami na ogniwa paliwowe.

 

Ciężarówki zostały wysłane do odbiorcy w Szwajcarii na początku lipca. Pojazdy z ogniwami typu "XCIENT Fuel Cell" wyposażone są w podwójną jednostkę 95 kW, która generuje 190 kW mocy. Ciężarówki napędzane są silnikiem o mocy 300 kW firmy Siemens. Przy 32,09 kg H2 ciężarówki mają zasięg 400 km; cena wodoru w Niemczech wynosi obecnie 9,50 euro, ale analitycy przewidują niedaleki jej spadek. Tankowanie takiego samochodu trwa od 8 do 20 minut. Pojazd może mieć 19 t DMC, jako zabudowane podwozie lub zestaw z przyczepą 36 t DMC.

Jeszcze w tym roku kolejnych 40 ciężarówek tego typu ma trafić do klientów w Szwajcarii. Hyundai już pracuje nad ciągnikiem siodłowym, który trafi na rynek w 2023 roku.

Hyundai planuje dostarczyć, do 2025 roku, do Szwajcarii ogółem 1600 ciężarówek "XCIENT" na ogniwa paliwowe. Pojazdy na razie nie są jeszcze dostępne na rynku niemieckim. Hyundai ma spółkę joint venture w Szwajcarii od 2019 roku.

Nowością jest fakt, że firmy transportowe mogą dzierżawić pojazdy od Hyundai Hydrogen Mobility, więc nie są wymagane żadne inwestycje. Ponieważ w Szwajcarii nie ma opłat dla pojazdów ciężkich (HVF) w wersjach bezemisyjnych, koszty ciężarówki z ogniwami paliwowymi, w przeliczeniu na 1 na kilometr, są niewiele wyższe niż ciężarówki z silnikiem wysokoprężnym.

Szwajcaria ma największy udział w produkcji energii wodnej i dlatego produkcja wodoru w tym kraju będzie stosunkowo łatwa. Po Szwajcarii Hyundai chce rozpocząć ekspansję na cały rynek europejski.

 

Przeczytaj też:
Od nowego roku seryjny Mercedes-Benz eActros i Econic

Jedną z zaprezentowanych nowości jest przedseryjny prototyp eActrosa z elektrycznym napędem akumulatorowym, przeznaczonego do ciężkiego transportu dystrybucyjnego.

 

Pierwsza elektryczna śmieciarka Renault Trucks już w pracy

Renault Trucks wydało klientowi w 100% elektryczny pojazd przeznaczony do zbiórki odpadów.

 

Samochody ciężarowe na gaz, biogaz i ogniwa paliwowe - Volvo Trucks prezentuje swoje rozwiązania

Przewoźnicy są coraz bardziej zainteresowani redukcją kosztów poprzez stosowanie skroplonego gazu jako alternatywnego paliwa, ale nie tylko...

 

Hybrydowa Scania może przejechać na samych akumulatorach do 60 kilometrów

Scania wprowadza nowe elektryczne i hybrydowe ciężarówki do transportu dystrybucyjnego. W najbliższych latach do sprzedaży trafią również pojazdy transportu dalekobieżnego.

 

Mercedes-Benz eActros LongHaul - długodystansowy elektryk już w niedalekiej przyszłości

Daimler Trucks zaprezentował po raz pierwszy pojazd dalekobieżny z napędem wyłącznie akumulatorowym.

 

Rusza sprzedaż elektrycznej ciężarówki o zasięgu ponad 300 km

Kenworth, którego właścicielem, podobnie jak DAF-a, jest spółka Paccar, rozpoczął sprzedaż modelu ciężarówki elektrycznej model K270E i jego większego brata K370E.

 

Elektryczny Fiat Ducato - znamy już ceny samochodów

Fiat opublikował ceny E-Ducato. W Niemczech pojazd kosztuje od 54 800 euro netto. Elektryczny model Fiata można jednak tylko obecnie zamówić w Wielkiej Brytanii, gdzie będzie dostarczany od 4 kwartału 2020 roku.

 

Maty słoneczne pozwolą obniżyć koszty paliwa

Trailar to brytyjski start-up oferujący zestawy mat solarnych do pojazdów użytkowych. Maty te zasilają urządzenia pomocnicze energią słoneczną, zmniejszając koszty paliwa i emisję CO2.

 

Renault Trucks oficjalnie na rzepaku

Renault Trucks i Oleo100 rozpoczynają współpracę mającą na celu ułatwienie dostępu do zrównoważonego paliwa alternatywnego flotom pojazdów ciężkich.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL