Naczepy powoli w górę

Krone naczepy

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t przybyło w lipcu 2020 r. 1355 pojazdów.

 

Rezultat z ostatniego miesiąca był niższy o 26,0% niż przed rokiem i wyższy niż przed miesiącem o 18,8%.

Od początku 2020 r. zarejestrowano łącznie 46 749 przyczep i naczep wszystkich rodzajów i jest to wynik niższy o (-12,7%) niż rok wcześniej (- 6809 szt.). Rejestracje przyczep utrzymał się w skali roku na tym samym poziomie (+0,4%) a naczep zmniejszył się o 48,5%. Grupa nowych, ciężarowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t osiągnęła w tym czasie 8273 szt., co oznacza zmniejszenie popytu w tej grupie o 48% w skali roku.

Nowe przyczepy i naczepy o DMC>3,5 t

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t odnotowaliśmy spadek czternasty miesiąc z rzędu. Od czerwca ub.r. rynek kurczy się w każdym miesiącu w wymiarze dwucyfrowym. Po radykalnie głębokich spadkach od marca do kwietnia br. – odpowiednio o blisko 57%, 68% i 60% - zaznacza się stopniowe przyhamowanie tej tendencji. Rezultat z lipca br. wyniósł 1355 szt. i był niższy niż rok wcześniej o 26,0% (-476 szt.), po spadku miesiąc wcześniej o -38,8%. Pozytywnym sygnałem jest też wzrost do czerwca br. o 18,8% +214 szt.

W lipcu 2020 roku w ogólnym rankingu marek całej grupy przyczep i naczep pow. 3,5t na pierwszym miejscu stabilnie zakończyła miesiąc marka Schmitz Cargobull ale po wydaniu 306 pojazdów ze spadkiem o 32%. Na drugim był Krone, który wprowadził 220 nowych pojazdów do użytkowania (-4%). Na trzecim zakończył ostatni miesiąc Wielton, po wydaniu 152 pojazdów i przy 26% spadku. Za nim Koegel - dostarczył użytkownikom 74 pojazdów (-49%). Piąte miejsce zajął Schwarzmuleller z liczbą 61 szt. (+154%).

Z rejestracją czasową w lipcu br. pozostało w polskich rejestrach na koniec miesiąca było 489 szt. przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t czyli mniej o (-27 szt.; -5%). Pojazdy te mogły być przeznaczone dla zagranicznych odbiorców lub zasilić jeszcze grupę stałych rejestracji. Wśród nich na czele był Wielton - 318 szt., Bodex – 65 szt. następnie Mega 39 szt. i Zasław 21 szt.

Od początku 2020 r. w grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t. zarejestrowano 8273 szt.; o 48% mniej niż w analogicznym okresie 2019. Tylko przyczep przybyło 906 szt. (-43%) a naczep 7367 (-49%).

Ranking naczep od początku 2020 r.

W grupie przyczep i naczep pow. 3,5 t, na pierwszym miejscu, podobnie jak przed rokiem, jest:

- Schmitz Cargobull, który wydał 1654 szt. - przed rokiem (-2145 szt.; spadek -57%);
- Na drugim miejscu jest Krone z liczbą rejestracji 1370 szt. (spadek -50%);
- Trzeci na liście - Wielton, który zachował swój udział w rynku (+0,1 pkt. proc do 13,7%), po rejestracji 1137 szt. ale również notuje głęboki spadek (-48%);
- Czwarty Koegel, który dostarczył klientom 576 pojazdów po spadku o 51%;
- Na piątym miejscu Bodex wydał 357 szt. przy niższych rezultatach o 12%. Pozwoliło mu to utrzymać pozycję wypracowaną przed miesiącem i niemalże podwoić udział sprzed roku do 4,3%;
- Schwarzmuleller otworzył drugą piątkę z wynikiem 297 szt. i spadkiem o 25%;
- Kaessbohrer (265 szt.; -57%).
Przeczytaj też:
Agregat chłodniczy Celsineo w naczepach Krone

Opatentowany system trzech niezależnych modułów chłodniczych wyraźnie zwiększa dostępność pojazdu, elastyczność i wydajność.

 

EWT Truck Trailer Polska z dwoma nowymi oddziałami

EWT Truck & Trailer Polska - przedstawiciel Schmitz Cargobull AG w Polsce, Czechach i na Słowacji - otworzył dwa kolejne oddziały.

 

Naczepa Krone Cool Liners z elektrycznym agregatem chłodniczym

Producent naczep - firma Krone rozpoczęła współpracę z holenderskim specjalistą elektrykiem THT New Cool w 2018 roku.

 

Krone i Shippeo łączą siły, aby przyspieszyć proces cyfryzacji w naczepach

Strategiczne partnerstwo w zakresie globalnych zintegrowanych usług śledzenia dostaw.

 

Sierpniowe rejestracje przyczep i naczep

Ciężkie pojazdy w defensywie, ale widać odbicie.

 

Naczepy chłodnie Lamberet we flocie firmy KG Logistics

Lamberet Polska jest częścią Grupy Wanicki, prowadzącej sprzedaż i serwis ciężarówek DAF Trucks, autobusów oraz maszyn rolniczych i budowlanych.

 

Ciekawa koncepcja naczep Schmitz Cargobull. 32-metrowy zestaw trafia na testy do niemieckiego spedytora

Firma Philipp Reich testuje 32-metrowy zestaw EcoDuo firmy Schmitz Cargobull. Jak to zrobić, gdy tak długie pojazdy są zakazane w Niemczech?

 

Większa ładowność dzięki czwartej osi. Naczepa Krone z wersją Profi Liner dla Danii

Pierwsza taka naczepa Krone Profi Liner z czterema osiami jeździ już na drogach Danii.

 

Thermo King przedstawia rozwiązanie finansowe premier+ oferując w pakiecie agregat chłodniczy, naczepę i serwis

Thermo King premier+ łączy agregaty chłodnicze, naczepy, wsparcie serwisowe oraz subskrypcję telematyki z kompleksowymi rozwiązaniami w zakresie finansowania.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL