Volta Trucks

Start-up buduje prototyp 16-tonowego elektrycznego samochodu ciężarowego

Wraz z Volta Trucks kolejny start-up planuje wkrótce uruchomić własną elektryczną ciężarówkę. 16-tonowa ciężarówka zostanie przetestowana w praktycznym teście w DPD w Londynie już w 2021 roku.

 

Dzięki ambitnym planom budowy e-ciężarówki Volta Trucks chce zrewolucjonizować rynek.16-tonowa ciężarówka jest specjalnie przystosowana do dystrybucji w miastach. Pojazd - Volta Zero - został opracowany na zasięg od 150 do 200 kilometrów. Elektryczny układ napędowy ma być wyposażony w akumulator o pojemności od 160 do 200 kWh.

- Jako pierwszy na świecie specjalnie zbudowany w pełni elektryczny duży pojazd użytkowy, Volta Zero została specjalnie zaprojektowana do dostarczania paczek i ładunków w lokalizacjach w centrach miast, gdzie dzisiejsze wyzwania w zakresie jakości powietrza i zanieczyszczenia hałasem są największe - mówi Rob Fowler, dyrektor generalny Volta Trucks

Volta Trucks chce produkować niektóre części nadwozia i wnętrza z lnu i żywicy przy pomocy know-how europejskiej agencji kosmicznej ESA i tym samym produkować ciężarówkę elektryczną w sposób szczególnie przyjazny dla środowiska. Aby zwiększyć bezpieczeństwo dotyczące widoczności dla kierowcy, Volta Zero jest wyposażona w nisko zamontowaną i mocno przeszkloną kabinę kierowcy, z której centralnie siedzący kierowca ma dobry widok na to co się dzieje wokół jego kabiny. Volta Trucks mówi o zakresie widoczności 220 stopni - i jednocześnie obiecuje dostarczyć najnowocześniejsze systemy wspomagające kierowcę.

Start-up buduje obecnie pierwszy prototyp 16-tonowego samochodu, a pierwsze testy praktyczne mają rozpocząć się na początku przyszłego roku. Oprócz skandynawskiego dostawcy usług kurierskich Bring i Posten, w projekt zaangażowana będzie również brytyjska firma kurierska DPD.

DPD chce przetestować Volta Zero w ultra-niskoemisyjnej strefie Londynu. Dzięki cichemu, w pełni elektrycznemu napędowi, ciężarówka może być obsługiwana również w nocy.

Przeczytaj też:
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Współpraca Hyundai i IVECO - powstanie elektryczny lekki samochód dostawczy Hyundai Motor Company i IVECO Group ogłosiły podpisanie umowy na dostawę elektrycznego lekkiego samochodu dostawczego IVECO dla Europy, opartego na platformie Hyundai Global eLCV.