Kiedy ciężarówka z silnikiem wysokoprężnym staje się hybrydą typu plug-in

Elektryczna oś przyczepy

Oczekuje się, że w przyszłości nowy typ przyczepy zmieni ciężarówki z silnikiem Diesla w ciężarówki hybrydowe.

 

Trailer Dynamic - start-up z Akwizgranu chce za trzy lata wprowadzić na rynek nową technologię.

Firma Trailer Dynamic z Akwizgranu chce zmodernizować konwencjonalne ciężarówki z silnikiem Diesla na hybrydy plug-in. Jest to możliwe, gdy zestaw zaopatrzymy w silnik elektryczny napędzający oś przyczepy. Przyczepa, o nazwie Newton eTrailer, ma wejść na rynek w 2023 r. W przyszłości, przy pomocy silnika elektrycznego, o mocy 640 kW / 870 KM, będzie można zaoszczędzić około 40% paliwa. Akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy o mocy 300 kWh zostanie zakupiony od chińskiego producenta CATL i powinien zapewniać zasięg kilkuset kilometrów.

Przeczytaj też:
Hybrydowa Scania może przejechać na samych akumulatorach do 60 kilometrów

Scania wprowadza nowe elektryczne i hybrydowe ciężarówki do transportu dystrybucyjnego. W najbliższych latach do sprzedaży trafią również pojazdy transportu dalekobieżnego.

 

Mercedes-Benz eActros LongHaul - długodystansowy elektryk już w niedalekiej przyszłości

Daimler Trucks zaprezentował po raz pierwszy pojazd dalekobieżny z napędem wyłącznie akumulatorowym.

 

Klienci przejechali już elektrycznymi ciężarówkami i autobusami ponad siedem milionów kilometrów

Daimler Trucks & Buses deklaruje, że do roku 2022 będą dostępne w sprzedaży ciężarówki elektryczne na wszystkich głównych światowych rynkach zbytu.

 

Rusza sprzedaż elektrycznej ciężarówki o zasięgu ponad 300 km

Kenworth, którego właścicielem, podobnie jak DAF-a, jest spółka Paccar, rozpoczął sprzedaż modelu ciężarówki elektrycznej model K270E i jego większego brata K370E.

 

Elektryczny Fiat Ducato - znamy już ceny samochodów

Fiat opublikował ceny E-Ducato. W Niemczech pojazd kosztuje od 54 800 euro netto. Elektryczny model Fiata można jednak tylko obecnie zamówić w Wielkiej Brytanii, gdzie będzie dostarczany od 4 kwartału 2020 roku.

 

Maty słoneczne pozwolą obniżyć koszty paliwa

Trailar to brytyjski start-up oferujący zestawy mat solarnych do pojazdów użytkowych. Maty te zasilają urządzenia pomocnicze energią słoneczną, zmniejszając koszty paliwa i emisję CO2.

 

Renault Trucks oficjalnie na rzepaku

Renault Trucks i Oleo100 rozpoczynają współpracę mającą na celu ułatwienie dostępu do zrównoważonego paliwa alternatywnego flotom pojazdów ciężkich.

 

Daimler Trucks zaprezentował elektryczną autonomiczną śmieciarkę

Fuso, japońska spółka należąca do Daimler Trucks zajmująca się pojazdami użytkowymi, zaprezentowała Fuso eCanter SensorCollect.

 

Ciężarówki na ogniwa paliwowe najpierw w Szwajcarii

Producent pojazdów silnikowych z Korei Południowej Hyundai Motor Company wprowadził na rynek pierwsze dziesięć ciężkich samochodów ciężarowych z napędami na ogniwa paliwowe.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL