Ciekawa koncepcja naczep Schmitz Cargobull. 32-metrowy zestaw trafia na testy do niemieckiego spedytora

EcoDuo Schmitz Cargobull

Firma Philipp Reich testuje 32-metrowy zestaw EcoDuo firmy Schmitz Cargobull. Jak to zrobić, gdy tak długie pojazdy są zakazane w Niemczech?

 

Philipp Reich z Vimfow jest pierwszym spedytorem z Niemiec, który skorzystał z takiego pojazdu. Niedawno szef firmy otrzymał od producenta przyczep Schmitz Cargobull z Altenberge dwie naczepy z plandeką, które podłączył w zestaw z wózkiem typu dolly.

Całe przedsięwzięcie ma jednak wadę. Nie może poruszać się swobodnie po drogach publicznych. W Niemczech tzw. "długa ciężarówka" może mieć maksymalnie 25,25 m długości i 40 lub 44 tony wagi.

- Nasza koncepcja ma sens tylko w następujących konfiguracjach: 40 plus 30 ton, w przypadku ciągnika dwuosiowego lub 40 plus 36 ton w przypadku ciągnika trzyosiowego - mówi dyrektor generalny Schmitz Cargobull, Andreas Schmitz - to parametry pojazdów dopuszczone, jak na razie tylko w Skandynawii.

Reich chciałby wypuścić na drogi dziesięć jednostek EcoDuo - najlepiej także w Niemczech. Jednak nie jest to możliwe, niemiecki spedytor, może je wykorzystać w swoich transportach jedynie w Finlandii. Aby przejechać przez Niemcy spedytor musi rozpiąć zestaw EcoDuo i podzielić na dwa samochody.

Po Finlandii firma Philipp Reich przejeżdża około 600 kilometrów, mając tylko jeden punkt rozładunku. Transportują tam części maszyn dla przemysłu motoryzacyjnego, a w drodze powrotnej drewno.

W Niemczech użycie EcoDuo również miałoby sens - przekonuje spedytor. Gdyby mógł zastosować tylko jeden ciągnik zamiast dwóch do podpięcia naczep. Wówczas zaoszczędziłby kilkadziesiąt kilometrów od siedziby firmy do jednego z dwóch bałtyckich portów Rostock i Travemünde.

EcoDuo firmy Schmitz Cargobull to innowacyjne europejskie rozwiązanie transportowe. Jak dotąd nie było możliwości wyjazdu za granicę długimi typami zestawów z Niemiec. Prezes Andreas Schmitz dostrzega szczególny potencjał tej koncepcji pojazdu. - W perspektywie długoterminowej postrzegamy EcoDuo jako najbardziej efektywne pod względem ekologicznym i ekonomicznym rozwiązanie transportowe w całej Europie na odpowiednich głównych połączeniach - mówi Schmitz. Firma dostarczyła już około 100 takich kombinacji naczep do Skandynawii i Hiszpanii.

Przeczytaj też:
EWT Truck Trailer Polska z dwoma nowymi oddziałami

EWT Truck & Trailer Polska - przedstawiciel Schmitz Cargobull AG w Polsce, Czechach i na Słowacji - otworzył dwa kolejne oddziały.

 

Krone i Shippeo łączą siły, aby przyspieszyć proces cyfryzacji w naczepach

Strategiczne partnerstwo w zakresie globalnych zintegrowanych usług śledzenia dostaw.

 

Sierpniowe rejestracje przyczep i naczep

Ciężkie pojazdy w defensywie, ale widać odbicie.

 

Naczepy powoli w górę

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t przybyło w lipcu 2020 r. 1355 pojazdów.

 

Schmitz Cargobull oferuje wywrotkę M.KI z izolacją termiczną

Wprowadzając na rynek wywrotkę z izolacją termiczną Schmitz Cargobull rozszerza w ten sposób swoje portfolio o nową opcję zabudowy.

 

Schmitz Cargobull świętuje wielkie otwarcie

Schmitz Cargobull Australia zorganizował otwierające przyjęcie w swojej nowej siedzibie głównej zlokalizowanej w Noble Park North, Victoria.

 

Krone z nagrodą - najlepsza marka logistyczna w kategorii naczep i nadwozi

Nagroda jest wynikiem badania czytelników przeprowadzonego przez magazyn branżowy "Logistik heute" oraz Bundesvereinigung Logistik e.V. (BVL) w grudniu 2019 r.

 

Strona internetowa Schmitz Cargobull w nowej odsłonie

Producent naczep Schmitz Cargobull zaprezentował dziś nową strone internetową. Została ona opracowana w oparciu o preferencje klientów.

 

Schmitz Cargobull wspiera kierowców ciężarówek

W tych trudnych czasach, gdy cała branża logistyczna, a zwłaszcza kierowcy, wnoszą zasadniczy wkład w utrzymanie ciągłości dostaw i zaopatrzenia Schmitz Cargobull chce wesprzeć branżę transportową.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL