Pakiet Mobilności ledwo został zatwierdzony a Komisja Europejska już go kwestionuje

Pakiet Mobilności Kabotaż

Są poważne zastrzeżenia komisarz UE co do ograniczeń kabotażu.

 

Pani Adina Valean, komisarz ds. Transportu, zleciła instytutowi badawczemu Ricardo zbadanie zasady, zgodnie z którą ciężarówki muszą wracać do swoich krajów co osiem tygodni. Bardziej szczegółowo analizowany jest również obowiązek powrotu kierowców ciężarówek(co 3 lub 4 tygodnie).

- Z zadowoleniem przyjmuję głosowanie Parlamentu, ale Komisja żałuje, że nowe przepisy zawierają elementy, które mogą nie być zgodne z ambicjami Europejskiego Zielonego Ładu i celem stworzenia neutralnej klimatycznie UE do 2050 r. Mam zatem na myśli obowiązkowy, co osiem tygodni, powrót ciężarówki do siedziby oraz ograniczenia w transporcie kombinowanym. Środki te nie były częścią wniosków przyjętych przez Komisję w dniu 31 maja 2017 r., a ich wpływ nigdy nie został zbadany. Obowiązek powrotu pojazdu może prowadzić do nieefektywności systemu transportowego i wzrostu niepotrzebnych emisji, zanieczyszczenia CO2 - mówi Adina Valean, komisarz ds. Transportu.

Wnioski z badań będą gotowe przed końcem tego roku. W razie potrzeby Komisja skorzysta ze swojego prawa do przedstawienia ukierunkowanego wniosku legislacyjnego, zanim oba przepisy wejdą w życie.

Przeczytaj też:
Cztery firmy ubezpieczeniowe otrzymały wezwania od Rzecznika Finansowego

Czterech czołowych ubezpieczycieli - posiadających łącznie ponad 50 procent rynku ubezpieczeń komunikacyjnych - otrzymało wezwania Rzecznika Finansowego o zaniechanie stosowania nieuczciwych praktyk rynkowych.

 

Fixly - aplikacja mobilna ze zleceniami dla kierowców

Ważnym czynnikiem rozwoju branży transportowej w najbliższych latach jest dalszy postęp w zakresie digitalizacji i zamawiania usług online.

 

Wjazd do Grecji - kierowcy ciężarówek muszą się zarejestrować

Od 1 lipca 2020 r. osoby wjeżdżające do Grecji musiały dokonać wstępnej rejestracji online.

 

driveMybox - rusza pierwsza cyfrowa platforma do transportu kontenerów

Start-up z Hamburga specjalizuje się w transporcie kontenerów na samochodach ciężarowych, łącząc w ten sposób wszystkie strony zaangażowane w łańcuch transportowy.

 

Transport drogowy osiągnął poziom sprzed pandemii

Z najnowszego raportu GBOX wynika, że w ostatnim tygodniu czerwca 2020 roku natężenie ruchu w transporcie krajowym i międzynarodowym osiągnęło taki poziom aktywności polskich przewoźników jak w styczniu br., czyli z czasów sprzed pandemii.

 

Szkoda z udziałem naczepy - czyje ubezpieczenie OC?

Czyje ubezpieczenie zadziała w razie wypadku z przyczepą? Od 17 lipca niemieckie prawodawstwo zapewni większą jasność przepisów.

 

Zmiany o delegowaniu pracowników nie dotyczą w tej chwili kierowców ciężarówek. Dlaczego?

Zmiany dyrektywy o delegowaniu pracowników, od 30 lipca br., w tej chwili, nie dotyczą sektora transportu drogowego.

 

Co Polacy transportowali w czasie pandemii

Dane są oparte na 70 595 zleceniach transportowych użytkowników serwisu Clicktrans.pl w okresie największych obostrzeń związanych z koronawirusem. Dane są porównane z analogicznym okresem 2019 roku.

 

Europalety - co o nich wiemy?

Europaleta jest jednym z najbardziej znanych na świecie nośników ładunków - od 59 lat jest używana głównie w logistyce.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL