Milion kilometrów na liczniku Mercedesa Actrosa

Actros Agromex

Mercedes-Benz Actros 1844 z rocznika 2012 bezawaryjnie przejechał w firmie Agromex już ponad milion kilometrów.

 

Ale nie jest w tym nic nadzwyczajnego. We flocie tego przewoźnika, wciąż jeszcze jeździ 18 z 20 zakupionych w 2012 Actrosów i wszystkie mają na licznikach około miliona kilometrów.

Agromex to międzynarodowy przewoźnik, posiadający dwa oddziały – polski i angielski. W bazie firmy w Swędzieniejewicach niedaleko Zduńskiej Woli działa też jej własny serwis, okręgowa stacja kontroli pojazdów i stacja paliwowa. Polakierowany na firmową czerwień Actros 1844 z 2012 roku jest jednym z 20 zakupionych wówczas przez Agromex Mercedesów. Ten akurat przekroczył niedawno milion kilometrów na liczniku, ale niebawem mogą do niego dołączy kolejni "milionerzy", bo w dwóch oddziałach spółki wciąż jeździ aż 18 jego rówieśników. One również nie notują poważniejszych awarii.

- Mamy w naszej firmie taką politykę, że dopóki auto nie generuje dużych kosztów napraw, nie psuje się, to nie wymieniamy go na nowe. A Actrosy są niemal bezawaryjne, oczywiście poza naprawami eksploatacyjnymi, które są niezbędne, żeby auta były w dobrej kondycji. Agromex bardzo dba o swoje pojazdy, i to się opłaca. - Starannie pilnujemy okresowych przeglądów, jakości olejów, filtrów – to wszystko musi spełnia normy Mercedesa. Jak czegoś nie wiemy - pytamy w autoryzowanym serwisie naszego dealera, firmie EWT w Strykowie - mówi Marcin Fraszka, kierownik serwisu w Agromeksie.

Grzegorz Zakrzewski, kierowca, który od 17 lat jeździ w Agromeksie, "milionowego" Actrosa zna doskonale, bo jeździ nim od samego początku, od ośmiu lat.

- To naprawdę świetne auto - bardzo wygodne, a to ważne, bo w trasie spędzam zwykle około 10 dni i w tym czasie w kabinie muszę spać, jeść, odpoczywać. W Actrosie mam do tego odpowiednią przestrzeń. Jeśli chodzi o bezawaryjność to Mercedes zdecydowanie wygrywa - mój Actros nigdy mnie nie zawiódł. Jeździ się nim rewelacyjnie, dlatego nie zamieniłbym go na nic innego - chyba że na nowszego Mercedesa - mówi Grzegorz Zakrzewski, kierowca zawodowy.

Actros, którym jeździ Grzegorz Zakrzewski, to model 1844 z 2012 roku z silnikiem Euro 5, ze zautomatyzowaną skrzynią biegów, klimatyzacją i średnią kabiną. W Polsce Agromex ma w sumie 8 takich pojazdów - w Anglii 10. Wożą głównie sprzęt AGD, papier, stal do Francji, Niemiec, krajów Beneluksu i właśnie Anglii. Łącznie flota firmy z siedzibą w Swędzieniejewicach liczy ok. 110 pojazdów, z czego ok. 60 stanowią Mercedesy, najmłodsze są z 2013 roku. I z pewnością jeszcze wiele kilometrów przed nimi.

Przeczytaj też:
Wakacje lepsze niż rok temu - rejestracje ciężarówek poszły w górę

W lipcu 2020 r. zarejestrowano 1823 pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, to o 3,5% więcej niż rok wcześniej.

 

Rewolucja w kabinie ciężarówki. Dziesięć ważnych pytań do Mercedes-Benz Trucks

W roku 2018 Mercedes-Benz Trucks zaprezentował w nowym Actrosie stanowisko pracy z kompleksową łącznością sieciową, wyposażone w obsługiwany intuicyjnie Kokpit Multimedialny z kolorowymi wyświetlaczami.

 

Jak przez sześćdziesiąt lat zmieniało się miejsce pracy kierowców ciężarówek

Rzut oka na kokpity i kierownice poszczególnych typoszeregów daje wyobrażenie o postępie technicznym, jaki przez ostatnie dziesięciolecia dokonał się w miejscu pracy kierowcy zawodowego.

 

Mercedes-Benz dostarczył sto nowych Actrosów przez internet

Sto nowych Mercedesów Actrosów zostało sprzedanych przez Mercedes-Benz Trucks, firmie transportowej Contatto, przewoźnikowi specjalizującemu się w transporcie ładunków chemicznych i paliw. Ciekawostką jest, że negocjacje handlowe odbywały się całkowicie za pomocą wirtualnych narzędzi.

 

Mercedes Actros w barwach Tony M Rees

Tony M Rees to brytyjski przewoźnik, który potrafi zaskoczyć desing swoich ciężarówek.

Ciężarówki Renault Trucks w obiegu zamkniętym - nowy projekt producenta samochodów

Renault Trucks przyspiesza przejście na gospodarkę o obiegu zamkniętym w celu recyklingu i ponownego użycia części do samochodów ciężarowych.

 

Poznajemy aktywny tempomat PCC

Zużycie paliwa przez ciężkie samochody stale się zmniejsza. Na przykład Nowy Actros na drogach szybkiego ruchu i autostradach zużywa nawet o trzy procent paliwa mniej, niż jego poprzednik. W ruchu podmiejskim obniżenie zużycia paliwa sięga nawet pięciu procent.

 

Asystent skrętu: Continental oferuje również zestawy modernizacyjne dla starszych ciężarówek

Continental wprowadza na rynek system wspomagania skrętu, który można szybko i łatwo zainstalować w pojazdach użytkowych, nie tylko najnowszej generacji.

 

25 lat temu ruszyła seryjna produkcja systemu kontroli stabilności jazdy ESP

Za tym niepozornym skrótem kryje się rewolucyjna technika: system ESP® (Electronic Stability Program) wspomaga kierowców w sytuacjach drogowych krytycznych pod względem dynamiki.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL