Quantron wdraża napęd wodorowy w małych ciężarówkach

Quantron Q-LIH2

Napęd wodorowy dostępny będzie dla samochodów dostawczych od 3,49 tony - początkowo dla pojazdów skrzyniowych i izoterm na podwoziu IVECO Daily.

 

W pojeździe napędzanym wodorem dochodzi do reakcji elektrochemicznej wodoru i tlenu. Na skutek reakcji chemicznej powstaje prąd elektryczny, który jest wytwarzany w ogniwie paliwowym.
Podstawową wersją będzie IVECO Daily (nazwa handlowa Quantron Q-LIH2), na bazie którego Quantron będzie oferował pojazdy o masie 4,2 tony i mocy 100 kW oraz 7,2 tony i moc 147 kW. Samochody te mają zasięg od 300 km do 500 km w zależności od wybranego rozmiaru zbiornika.

Przeczytaj też:
Od nowego roku seryjny Mercedes-Benz eActros i Econic

Jedną z zaprezentowanych nowości jest przedseryjny prototyp eActrosa z elektrycznym napędem akumulatorowym, przeznaczonego do ciężkiego transportu dystrybucyjnego.

 

Pierwsza elektryczna śmieciarka Renault Trucks już w pracy

Renault Trucks wydało klientowi w 100% elektryczny pojazd przeznaczony do zbiórki odpadów.

 

Samochody ciężarowe na gaz, biogaz i ogniwa paliwowe - Volvo Trucks prezentuje swoje rozwiązania

Przewoźnicy są coraz bardziej zainteresowani redukcją kosztów poprzez stosowanie skroplonego gazu jako alternatywnego paliwa, ale nie tylko...

 

Hybrydowa Scania może przejechać na samych akumulatorach do 60 kilometrów

Scania wprowadza nowe elektryczne i hybrydowe ciężarówki do transportu dystrybucyjnego. W najbliższych latach do sprzedaży trafią również pojazdy transportu dalekobieżnego.

 

Mercedes-Benz eActros LongHaul - długodystansowy elektryk już w niedalekiej przyszłości

Daimler Trucks zaprezentował po raz pierwszy pojazd dalekobieżny z napędem wyłącznie akumulatorowym.

 

Klienci przejechali już elektrycznymi ciężarówkami i autobusami ponad siedem milionów kilometrów

Daimler Trucks & Buses deklaruje, że do roku 2022 będą dostępne w sprzedaży ciężarówki elektryczne na wszystkich głównych światowych rynkach zbytu.

 

Rusza sprzedaż elektrycznej ciężarówki o zasięgu ponad 300 km

Kenworth, którego właścicielem, podobnie jak DAF-a, jest spółka Paccar, rozpoczął sprzedaż modelu ciężarówki elektrycznej model K270E i jego większego brata K370E.

 

Elektryczny Fiat Ducato - znamy już ceny samochodów

Fiat opublikował ceny E-Ducato. W Niemczech pojazd kosztuje od 54 800 euro netto. Elektryczny model Fiata można jednak tylko obecnie zamówić w Wielkiej Brytanii, gdzie będzie dostarczany od 4 kwartału 2020 roku.

 

Maty słoneczne pozwolą obniżyć koszty paliwa

Trailar to brytyjski start-up oferujący zestawy mat solarnych do pojazdów użytkowych. Maty te zasilają urządzenia pomocnicze energią słoneczną, zmniejszając koszty paliwa i emisję CO2.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL