4trucks.pl

Dwa i pół dnia kierowca polskiej ciężarówki czekał na pomoc

Po prawie 60 godzinach zepsuta polska ciężarówka została usunięta ze skrzyżowania z A38 w pobliżu Nordhausen.


Niemiecki portal nnz-online.de pisze o niezwykłym przypadku. W piątek Andrej, ukraiński kierowca ciężarówki, który jechał B4 w rejonie Steinbrücken miał w swojej ciężarówce usterkę techniczną, która uniemożliwiła kontynuowanie dalszej jazdy.

Kierowca ciężarówki stał na zakręcie, na środkowym pasie dwa i pół dnia, od piątku godz. 10:30. Szef firmy transportowej, do której należała ciężarówka, sam chciał zorganizować pomoc i usunąć awarię. Niestety nie było pomocy ze strony innych kierowców samochodów ciężarowych. 

Postój na zakręcie był szczególnie niebezpieczne w nocy. Słabo oświetlony pojazd i wystawiony trójkąt ostrzegawczy nie stanowiły żadnego zabezpieczenia ciężarówki. Andrej spędził noc w pojeździe oczekując pomocy z firmy.

W sobotę też niewiele się wydarzyło. Redaktor portalu nnz-online.de dotarł na miejsce zdarzenia i rozmawiał z kierowcą ciężarówki. Sytuacja była skomplikowana, ponieważ Andrej nie mówi po niemiecku i angielsku, a redaktor nie mówi po polsku lub w języku ukraińskim. Dzięki translatorowi udało się porozumieć. 30-letni Ukrainiec pracował dla polskiej firmy transportowej. Pech chciał, że nawalił kompresor w ciężarówce i dalsza jazda, bez powietrza była niemożliwa.

Przybyła na miejsce policja, ze względu na postój ciężarówki w niebezpiecznym miejscu, kazała zjechać z drogi, jednak kierowca uprosił urzędników, że potrzebna część jest już w drodze. Po trzech dniach stania na zakręcie wezwano pomoc ADAC, która podłączyła zewnętrzny kompresor i odblokowała hamulce pojazdu. Ciężarówkę zaparkowano w Sundhausen.

Przeczytaj też:
Konfiskata aut pijanym kierowcom - najczęściej zadawane pytania W dniu 14 marca 2024 r. wchodzą w życie przepisy pozwalające na konfiskatę samochodów pijanym kierowcom. Co prawda nie ma jeszcze do nich przepisów wykonawczych, lecz jest to tylko kwestia najbliższych tygodni.
Wymiana tachografów niezbędna przy międzynarodowych przewozach drogowych GITD przypomina, że do końca roku 2024 pojazdy wykorzystywane w międzynarodowych przewozach drogowych muszą zostać wyposażone w inteligentne tachografy drugiej wersji (tzw. retrofit).
Surowa kara za jazdę ciężarówką z zawieszoną działalnością W dniu 01 lutego 2024 r. inspektorzy z WITD w Gdańsku zatrzymali do rutynowej kontroli zestaw ciężarowy.
Ponad tysiąc kilometrów ciężarówką w jedną dobę 1300 km przejechał kierowca ciężarówki w jedną dobę, bez uprawnień, bez karty w tachografie.
Kilkanaście tysięcy złotych kary za tachograf W dniu 22 grudnia pilscy inspektorzy zatrzymali do kontroli zestaw pojazdów niemieckiego przewoźnika.
Kierowca ciężarówki zatrzymany za transport narkotyków Policjanci CBŚP przejęli 120 kg marihuany ukrytej w 246 litrowych beczkach przewożonych przez ciężarówkę.
Potrójna obsada w ciężarówce Kierowcy ciężarówki poruszali się w czasie zakazu i stracili prawo jazdy na 3 miesiące.
Paliwo ponad normę Zespół pojazdów był wyposażony w trzy stałe zbiorniki paliwa.
Kontrole w transporcie kontenerów Zespół kontrolny z WITD w Gdańsku w dniu 01 czerwca 2023r. w godzinach popołudniowych prowadził działania kontrolne na trasie S7, gdzie inspektorzy wzięli pod lupę kierowców ciężarówek z ładunkami w kontenerach.