Grupa Żywiec rozpoczyna współpracę z OMEGA Pilzno. Piwo będą wozić ciężarówki LNG

IVECO Stralis NP Żywiec Omega Pilzno

W pierwszym etapie polska firma transportowa będzie dystrybuowała piwo za pomocą czterech IVECO Stralis NP napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG). Celem wspólnego projektu jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych oraz pyłów w dystrybucji piwa.

 

Transport ma coraz większy udział w emisji gazów cieplarnianych, odpowiadając za 20-25% światowej emisji dwutlenku węgla. Ze względu na swoją zależność od paliw ropopochodnych, ograniczenie emisji w tym sektorze jest dużym wyzwaniem. Grupa Żywiec nawiązała współpracę w zakresie pilotażu ekologicznego transportu z firmą transportową OMEGA Pilzno. W jej ramach od ubiegłego tygodnia cztery napędzane skroplonym gazem ziemnym (LNG) samochody ciężarowe IVECO obsługiwać będą dystrybucję piwa z browarów w Żywcu oraz Leżajsku.

Napęd LNG jest bardziej ekologiczną alternatywą dla innych paliw. Auta nim napędzane przyczyniają się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla (CO2) o około 20-25% oraz spadku emisji tlenków azotu (NOx) do nawet 85%. Takie rozwiązanie nie tylko zwiększy efektywność działań spółki, ale przede wszystkim przyczyni się do poprawy jakości powietrza, ograniczając emisję pyłów.

- Od lat stawiamy na zrównoważony rozwój, a podjęta współpraca z OMEGA Pilzno jest kolejnym krokiem w walce ze zmniejszeniem emisji CO2. Dzięki samochodom ciężarowym IVECO NP nie tylko zredukujemy emisję gazów, ale także przyczynimy się do poprawy jakości powietrza. Ciekły gaz LNG jest znacznie bardziej przyjazny dla środowiska niż tradycyjne paliwo, wciąż jednak największym wzywaniem jest rozwój infrastruktury, który obecnie ogranicza nasze możliwość wykorzystania tej technologii. Jest to początek wspólnej współpracy z firmą OMEGA Pilzno - pierwsze auta będą obsługiwać okolice Leżajska i Żywca - mówi Karolina Tarnawska, dyrektor ds. zakupów w Grupie Żywiec.

Grupa Żywiec jako lider innowacji wybrała pierwsze dostępne na rynku ekologiczne rozwiązanie oparte na 40 tonowych zestawach ciężarowych Omega Pilzno. To unikalne połączenie ciągników siodłowych napędzanych LNG oraz specjalnych naczep o obniżonej masie własnej. Takie pojazdy dodatkowo wyposażone są w opony o zmniejszonych oporach toczenia. Połączenie obecnie dostępnych, ekologicznych technologii daje realny wpływ na obniżenie emisji szkodliwych substancji do atmosfery, co sprawia, że transport staje się o wiele bardziej przyjazny dla środowiska.

Omega Pilzno w swojej flocie ma 50. pojazdów ciężarowych napędzanych skroplonym gazem ziemnym, które pozwalają na znaczne obniżenie emisji szkodliwych substancji do atmosfery w porównaniu do ciężarówek wykorzystujących silniki Diesla.

- Wiemy, że biznes jest gotowy, by wziąć na siebie zadania związane z ochroną środowiska. Dużo mówi się o tym, że małe, codzienne decyzje ludzi wpływają na naturę w ogromnym stopniu. Podobnie jest z dużymi decyzjami firm, choćby w kwestii wyboru niskoemisyjnego sposobu transportu towarów. Dajemy naszym klientom ekologiczną alternatywę, której potrzebują choćby do realizacji swoich celów związanych ze zrównoważonym rozwojem oraz korporacyjną polityką środowiskową - mówi Adam Godawski, Wiceprezes Grupy Omega Pilzno.

Wspólnie z przewoźnikami Grupa Żywiec już od 2014 roku poszerza swoją ekologiczną i niskoemisyjną dystrybucję, zaczynając od wykorzystywania lekkich naczep. Pilotaż nowoczesnych samochodów napędzanych LNG jest kolejnym działaniem realizującym strategię zrównoważonego rozwoju "Warzymy Lepszy Świat", w której firma skupia się na ograniczeniu emisji dwutlenku węgla w produkcji i dystrybucji piwa, ograniczeniu ilości wody wykorzystywanej do produkcji piwa oraz umożliwieniu konsumentom łatwego oddawania butelek zwrotnych bez paragonu w ramach akcji "Daj butelce drugie Ż".

Przeczytaj też:
Stacje LNG Citronex przyjmą zapłatę kartą DKV

Operator kart paliwowych DKV, poszerza sieć punktów, w których można płacić kartą. Dotyczy to stacji tankowania gazu ziemnego.

 

Pierwsze Volvo FH LNG w okolicy Moskwy

Na początku lipca w Volvo Group Truck Center Moskwa-Południe w Domodiedowie uroczyście przekazano ciągniki siodłowe Volvo FH LNG . Ciężarówki trafiły do ​​cementowozu ACR z regionu moskiewskiego.

 

Niemcy jadą na gazie

Zainteresowanie przewoźników ciężarówkami napedzane gazem gwałtownie wzrosło w ciągu ostatnich dwóch miesięcy.

 

Partia pięćdziesięciu IVECO Stralis NP LNG sprzedanych do Rosji tylko jednej firmie transportowej

Ciągniki siodłowe IVECO Stralis NP napędzane skroplonym gazem ziemnym została dostarczona do firmy Mostrans LLC w pierwszym kwartale 2020 roku.

 

Ciężarówki na gaz ziemny nadal bez opłaty drogowej

Parlament zatwierdził przedłużoną dotację na ciężkie ciężarówki napędzane CNG i LNG pomimo protestów stowarzyszeń kolejowych i opozycji.

 

Przedłużenie zwolnienia ciężarówek na gaz ziemny z opłat za przejazdy autostradami

IVECO z satysfakcją przyjmuje decyzję niemieckiej komisji parlamentarnej ds. transportu o przedłużeniu zwolnienia samochodów ciężarowych zasilanych gazem ziemnym z opłat za przejazdy autostradami.

 

Firma WESOB zabudowała pierwsze w Polsce podwozie LNG

Producent nadwozi i zestawów przestrzennych wykonał zabudowę na podwoziu gazowej Scanii.

 

Nowa stacja tankowania LNG w Niemczech

Firma NOVATEK Green Energy poinformowała o otwarciu drugiej w Niemczech stacji tankowania LNG.

 

Samochody jutra, czyli o napędzie z ogniw wodorowych

W poniedziałek Toyota i Hino Motors ogłosiły, że wspólnie opracują ciężką ciężarówkę z ogniwami paliwowymi.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL