Tachografy dla samochodów dostawczych jednak nie teraz
Pakiet Mobilności ma na celu również wprowadzenie uregulowań dotyczących działalności transportu międzynarodowego pojazdami o masie 2,4-3,5 t.
Zdaniem europejskich sprawozdawców ds. Transportu jest to ważne, ponieważ należy stworzyć zrównoważone ramy na poziomie Unii Europejskiej. W gruncie rzeczy chodzi o bezpieczeństwo, ale też o ograniczenie konkurencji ze strony tańszych, dla krajów "starej unii", przewoźników. Wprowadzenie tachografów do samochodów dostawczych zmniejszy tym samym czas pracy kierowców.
W kontekście spektakularnego rozwoju handlu internetowego zwiększył się transport towarów za pomocą lekkich ciężarówek.
Wydaje się jednak, że skuteczna regulacja tego segmentu rynku nie zostanie dokonana przed 2026 r., ponieważ tylko wtedy gotowe byłyby tachografy cyfrowe kompatybilne z samochodami dostawczymi.