Niemcy jadą na gazie

IVECO LNG CNG

Zainteresowanie przewoźników ciężarówkami napedzane gazem gwałtownie wzrosło w ciągu ostatnich dwóch miesięcy.

 

Informacja została to potwierdzone przez IVECO. Powodem wzrostu sprzedaży jest to, że pojazdy napędzane LNG lub sprężonym gazem CNG nie będą musiały płacić opłat drogowych w Niemczech do końca 2023 r.

- Od maja mamy znaczny wzrost zamówień. W maju spedytorzy i przewoźnicy zamówili 185 ciężarówek z gazem, prawie tyle samo, co w poprzednich czterech miesiącach. Zamówienia w Niemczech wzrosły w czerwcu do 200 ciężarówek - mówi Manfred Kuchlmayr, dyrektor ds. Komunikacji w IVECO w Niemczech.

Ciężarówki na gaz korzystają obecnie również z dopłat Federalnego Ministerstwa Transportu (BMVI). Od dwóch lat dostępne jest, co roku, 10 milionów euro na zakup pojazdów użytkowych o niskim poziomie zanieczyszczenia spalin. Zainteresowanie dopłatami, wśród przewoźników, jest jednak niewielkie. Na przykład w 2018 r. zatwierdzono 6 mln EUR, ale wypłacono tylko około 4,6 mln EUR. W 2019 r. wielkość wnioskowanego i zatwierdzonego finansowania wyniosła 5,4 mln EUR, wykorzystano jednak tylko około połowy tej kwoty. W 2020 r., z powodu kryzysu koronawirusa, do 10 czerwca przedsiębiorstwa wykorzystały tylko na 332 000 EUR z przyznanych 6,5 mln EUR.

Liczba ciężarówek napędzanych gazem w Niemczech jest obecnie wciąż jeszcze za niska. Od 4 czerwca 2020 r. w Niemczech zarejestrowano prawie 8200 ciężarówek. 4600 jest zwolnionych z opłaty za przejazd. Prawie 1700 ciężarówek jeździ na sprężony gaz ziemny (CNG), a około 1450 ciężarówek na skroplony gaz ziemny (LNG). Reszta używa mieszanych form lub gazu, który jest oznaczony jako NG.

Nie wyjaśniono jeszcze, czy promocja zakupu ciężarówek gazowych w Niemczech będzie kontynuowana. Jak dowiedział się portal DVZ, w obecnej chwili trwają analizy kosztów całkowitych przedsięwzięcia oraz opłacalności użytkowania pojazdów zasilanych gazem ziemnym.

Przeczytaj też:
Stacje LNG Citronex przyjmą zapłatę kartą DKV

Operator kart paliwowych DKV, poszerza sieć punktów, w których można płacić kartą. Dotyczy to stacji tankowania gazu ziemnego.

 

Grupa Żywiec rozpoczyna współpracę z OMEGA Pilzno. Piwo będą wozić ciężarówki LNG

W pierwszym etapie polska firma transportowa będzie dystrybuowała piwo za pomocą czterech IVECO Stralis NP napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG). Celem wspólnego projektu jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych oraz pyłów w dystrybucji piwa.

 

Pierwsze Volvo FH LNG w okolicy Moskwy

Na początku lipca w Volvo Group Truck Center Moskwa-Południe w Domodiedowie uroczyście przekazano ciągniki siodłowe Volvo FH LNG . Ciężarówki trafiły do ​​cementowozu ACR z regionu moskiewskiego.

 

Partia pięćdziesięciu IVECO Stralis NP LNG sprzedanych do Rosji tylko jednej firmie transportowej

Ciągniki siodłowe IVECO Stralis NP napędzane skroplonym gazem ziemnym została dostarczona do firmy Mostrans LLC w pierwszym kwartale 2020 roku.

 

Ciężarówki na gaz ziemny nadal bez opłaty drogowej

Parlament zatwierdził przedłużoną dotację na ciężkie ciężarówki napędzane CNG i LNG pomimo protestów stowarzyszeń kolejowych i opozycji.

 

Przedłużenie zwolnienia ciężarówek na gaz ziemny z opłat za przejazdy autostradami

IVECO z satysfakcją przyjmuje decyzję niemieckiej komisji parlamentarnej ds. transportu o przedłużeniu zwolnienia samochodów ciężarowych zasilanych gazem ziemnym z opłat za przejazdy autostradami.

 

Firma WESOB zabudowała pierwsze w Polsce podwozie LNG

Producent nadwozi i zestawów przestrzennych wykonał zabudowę na podwoziu gazowej Scanii.

 

Nowa stacja tankowania LNG w Niemczech

Firma NOVATEK Green Energy poinformowała o otwarciu drugiej w Niemczech stacji tankowania LNG.

 

Samochody jutra, czyli o napędzie z ogniw wodorowych

W poniedziałek Toyota i Hino Motors ogłosiły, że wspólnie opracują ciężką ciężarówkę z ogniwami paliwowymi.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL