Asystent skrętu: Continental oferuje również zestawy modernizacyjne dla starszych ciężarówek

Asystent skrętu ciężarówki

Continental wprowadza na rynek system wspomagania skrętu, który można szybko i łatwo zainstalować w pojazdach użytkowych, nie tylko najnowszej generacji.

 

Continental oferuje obecnie system wspomagania skrętu kierowcy w celu doposażenia starszych modeli ciężarówek. Czujniki radarowe monitorują obszar o długości czterech metrów z boku pojazdu i do 14 metrów za nim. Jeśli rowerzysta znajduje się w tym obszarze, kierowca jest już ostrzegany akustycznie i wizualnie.

- Celowo zdecydowaliśmy się nie stosować dodatkowego wyświetlacza. Kierowca otrzymuje wyraźny sygnał dźwiękowy, który zwraca uwagę na niebezpieczną sytuację - mówi Georg Kliewer, szef produktów aftersales do pojazdów użytkowych w Continental.

RightViu można szybko i łatwo zamontować w zaledwie kilku krokach i nie wymaga wyświetlacza w kabinie. Radar jest zainstalowany na uchwycie lusterka wstecznego, więc nie można wykonywać żadnych otworów w nadwoziu pojazdu. System wykorzystuje istniejącą magistralę CAN w pojeździe. Jedynym warunkiem jest zainstalowanie radaru na wysokości co najmniej dwóch metrów, aby miał właściwy zasięg wykrywania. Ten warunek może spełnić prawie wszystkie autobusy i ciężkie samochody. Programiści firmy Continental pracują obecnie nad rozwiązaniem dla lekkich samochodów dostawczych.

Rozpoczęły się już prace nad trzecią generacją asystenta skrętu. W przyszłości połączenie danych radarowych i kamer pracujących ze sztuczną inteligencją rozpozna nawet gesty rowerzystów i pieszych, pomagając jeszcze bardziej proaktywnie chronić najbardziej narażonych użytkowników dróg.

Do 2024 r. takie systemy będą stopniowo obowiązkowe we wszystkich nowych ciężarówkach w UE.

Przeczytaj też:
Program flotowy MOYA Firma ma już 10 lat!

Rozwój oferty flotowej jest jednym z priorytetów dla spółki Anwim – właściciela i operatora ogólnopolskiej sieci stacji paliw MOYA. W tym roku ma miejsce jubileusz dziesięciolecia istnienia na rynku kart MOYA firma.

Japońska technologia już od grudnia w europejskiej fabryce

FUSO, japońska spółka córka Daimler Truck i zarazem jeden z wiodących azjatyckich producentów pojazdów użytkowych, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży w Europie nowego FUSO Cantera.

Sprzedaż samochodów ciężarowych w listopadzie 2021

To przedostatni miesiąc podsumowań sprzedaży samochodów ciężarowych w drugim roku pandemii.

Zmiana w fabryce MAN Trucks w Niepołomicach

Z dniem 01.11.2021 dr Richard Slovák objął stanowisko dyrektora zarządzającego w fabryce MAN Niepołomicach oraz prezesa zarządu spółki MAN Trucks sp. z o.o.

Scania z kamerami zamiast lusterek, ale w innym miejscu

Opcja ta będzie początkowo oferowana tylko na rynku europejskim.

Sprawdziliśmy ile kosztują nowe DAF'y XG zamówione przez Waberer's

Od węgierskiego dilera DAF Trucks przyszła dobra wiadomość - wpłynęło ogromne zamówienie na na 570 modeli DAF XG.

Poznajemy DAF XF model 2022

Oglądamy jeden z pierwszych samochodów, nowej serii DAF XF, który trafił do Polski. Samochód wyspecyfikowany na polski rynek, a więc taki jaki zapewne będą kupować polscy przewoźnicy.

 

Alexander Vlaskamp nowym szefem MAN Truck & Bus SE

Rada Nadzorcza TRATON SE powołała do Zarządu Aleksandra Vlaskampa. Przejmuje on stanowisko po Andreasie Tostmann'ie, który był prezesem Zarządu MAN Truck & Bus SE.

Kolekcja zabytkowych ciężarówek Mercedres-Benz opuszcza Stuttgart

Podział Daimlera na dwie niezależne firmy skutkuje przeniesieniem zabytkowych ciężarówek do Wörth.

 

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje