Asystent skrętu: Continental oferuje również zestawy modernizacyjne dla starszych ciężarówek

Asystent skrętu ciężarówki

Continental wprowadza na rynek system wspomagania skrętu, który można szybko i łatwo zainstalować w pojazdach użytkowych, nie tylko najnowszej generacji.

 

Continental oferuje obecnie system wspomagania skrętu kierowcy w celu doposażenia starszych modeli ciężarówek. Czujniki radarowe monitorują obszar o długości czterech metrów z boku pojazdu i do 14 metrów za nim. Jeśli rowerzysta znajduje się w tym obszarze, kierowca jest już ostrzegany akustycznie i wizualnie.

- Celowo zdecydowaliśmy się nie stosować dodatkowego wyświetlacza. Kierowca otrzymuje wyraźny sygnał dźwiękowy, który zwraca uwagę na niebezpieczną sytuację - mówi Georg Kliewer, szef produktów aftersales do pojazdów użytkowych w Continental.

RightViu można szybko i łatwo zamontować w zaledwie kilku krokach i nie wymaga wyświetlacza w kabinie. Radar jest zainstalowany na uchwycie lusterka wstecznego, więc nie można wykonywać żadnych otworów w nadwoziu pojazdu. System wykorzystuje istniejącą magistralę CAN w pojeździe. Jedynym warunkiem jest zainstalowanie radaru na wysokości co najmniej dwóch metrów, aby miał właściwy zasięg wykrywania. Ten warunek może spełnić prawie wszystkie autobusy i ciężkie samochody. Programiści firmy Continental pracują obecnie nad rozwiązaniem dla lekkich samochodów dostawczych.

Rozpoczęły się już prace nad trzecią generacją asystenta skrętu. W przyszłości połączenie danych radarowych i kamer pracujących ze sztuczną inteligencją rozpozna nawet gesty rowerzystów i pieszych, pomagając jeszcze bardziej proaktywnie chronić najbardziej narażonych użytkowników dróg.

Do 2024 r. takie systemy będą stopniowo obowiązkowe we wszystkich nowych ciężarówkach w UE.

Przeczytaj też:
Wakacje lepsze niż rok temu - rejestracje ciężarówek poszły w górę

W lipcu 2020 r. zarejestrowano 1823 pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, to o 3,5% więcej niż rok wcześniej.

 

Milion kilometrów na liczniku Mercedesa Actrosa

Mercedes-Benz Actros 1844 z rocznika 2012 bezawaryjnie przejechał w firmie Agromex już ponad milion kilometrów.

 

Ciężarówki Renault Trucks w obiegu zamkniętym - nowy projekt producenta samochodów

Renault Trucks przyspiesza przejście na gospodarkę o obiegu zamkniętym w celu recyklingu i ponownego użycia części do samochodów ciężarowych.

 

25 lat temu ruszyła seryjna produkcja systemu kontroli stabilności jazdy ESP

Za tym niepozornym skrótem kryje się rewolucyjna technika: system ESP® (Electronic Stability Program) wspomaga kierowców w sytuacjach drogowych krytycznych pod względem dynamiki.

 

Opublikowano TOP-5 najczęściej kupowanych ciężarówek zagranicznych marek w Rosji

W ubiegłym miesiącu w Federacji Rosyjskiej sprzedano ponad 1400 pojazdów ciężarowych, czyli o 40% mniej niż w tym samym czasie w 2019 roku.

 

Jak czytamy informacje o oponach? Tymczasem nadchodzi nowy wzór etykiety UE

Przepisami o etykietowaniu są objęte opony do samochodów osobowych, aut dostawczych i ciężarowych (w tym opony do naczep czy przyczep), wyprodukowanych po 1 lipca 2012 roku.

 

Po której stronie położysz głowę na leżance w kabinie swojej ciężarówki?

Czy spanie po prawej lub lewej stronie ma jakieś znaczenie dla kierowcy ciężarówki?

 

Dwucyfrowe spadki rejestracji nowych ciężarówek w Europie

Europa pogrążona w kryzysie. Każdy kraj UE odnotowuje znaczne spadki rejestracji nowych samochodów.

 

MAN TGX nowej generacji spala w teście mniej paliwa - przeczytaj dlaczego?

Aż o 8,2 procent oszczędności może wygenerować nowy MAN TGX. Potwierdziła to trasa w południowych Niemczech.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL