Elektryczny Mercedes-Benz Vito i Sprinter już w sprzedaży w Polsce

eSprinter eVito

Od 1 lipca 2020 r. w Polsce rusza sprzedaż eVito i eSprintera - dwóch flagowych modeli pojazdów dostawczych z portfolio Mercedes-Benz Vans w wersji z napędem elektrycznym.

 

Mercedes-Benz eVito

To pierwszy model Mercedes-Benz Vans dostępny w wersji całkowicie elektrycznej –zadebiutował na świecie jesienią 2018 roku. Na jego przykładzie Mercedes-Benz Vans pokazał też zaprojektowany na potrzeby elektryfikacji flot ekosystem, składający się z infrastruktury ładowania oraz usług zarządzania i serwisowania. Tylko w takim środowisku flota elektryczna może funkcjonować w pełni konkurencyjnie, wydajnie i efektywnie.

Dla eVito najbardziej naturalnym żywiołem jest miasto. Jednak jego zasięg i ładowność spełniają również wymagania klientów działających także na terenach podmiejskich (np. handlowców, serwisantów). Bateria o mocy 41 kWh zapewnia zasięg około 150 kilometrów i nawet w niekorzystnych warunkach – przy niskiej temperaturze i dużym obciążeniu, kierowca nadal ma do dyspozycji 100 kilometrów. Aby uzyskać pełny zasięg, wystarczy sześć godzin ładowania.

Napęd eVito generuje 85 kW i maksymalny moment obrotowy wynoszący 295 Nm . Maksymalna prędkość może być uzależniona od zastosowania. W mieście maksymalna prędkość 80 km/h, dostępna w standardzie oszczędza energię i zwiększa zasięg. Z kolei w zastosowaniach podmiejskich eVito można zamówić z opcjonalnym ogranicznikiem prędkości do 100 km/h, a nawet 120 km/h.

Średniej wielkości elektryczny van jest dostępny w dwóch rozstawach osi. Wersja podstawowa to 5140 mm, , co odpowiada mocy konwencjonalnie napędzanego Vito. Najdłuższa wersja ma 5370 mm. e na Obie długości, w zależności od wybranego wyposażenia, mogą pomieścić nawet ponad 1000 kg ładunku.Maksymalna masa całkowita pojazdu wynosi 3200 kilogramów. Umieszczenie akumulatorów pod podłogą zapewnia również dużą elastyczność przestrzeni przy objętości ładunku od 6,0 do 6,6 m3.

Ceny eVito zaczynają się od 189 943 pln netto.

Mercedes-Benz eSprinter

To pionier segmentu dużych pojazdów dostawczych w wersji elektrycznej – zadebiutował na świecie na początku 2019 roku jako furgon z wysokim dachem i DMC 3500 kg. eSprinter ma identyczną przestrzeń ładunkowąjak model napędzany tradycyjnie – 11 m3, dzięki czemu jest tak samo wszechstronny i funkcjonalny. Z czterema akumulatorami o mocy 55 kWh jego zasięg wynosi około 150 kilometrów przy maksymalnej ładowności prawie 900 kilogramów. Druga opcja pozwala klientom ustawić inaczej priorytety: trzy zespoły akumulatorowe o mocy 35 kWh zapewniają zasięg około 115 kilometrów, ale w zamian maksymalna ładowność wzrasta o około 150 kilogramów do około 1040 kilogramów. Zintegrowana funkcja szybkiego ładowania zapewnia większą elastyczność; prądem stałym, o odpowiedniej mocy, akumulator można uzupełnić od 10 do 80 procent naładowania w ciągu zaledwie 30 minut.

Podobnie jak w przypadku podstawowego silnika wysokoprężnego, napęd elektryczny w eSprinterze wytwarza 85 kW i maksymalny moment obrotowy wynoszący 295 Nm. Tak jak w przypadku eVito maksymalna prędkość może być skonfigurowana w zależności od charakteru użytkowania – od 80 km/h do 120 km/h.

Ceny eSprintera zaczynają się od 233 143 pln netto.

Od 26 czerwca 2020 roku można składać wnioski o dofinansowanie zakupu lub leasingu elektrycznych pojazdów dostawczych (kategoria N1) w ramach programu eVan. Dotacja Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej może wynieść nawet 30 proc. kosztów kwalifikowanych – maksymalnie 70 tys. zł. Wnioski można składać do 31 lipca 2020 r. lub do wyczerpania puli środków, o czym NFOŚiGW poinformuje na swojej stronie internetowej www.nfosigw.gov.pl, na której można znaleźć wszelkie informacje dotyczące dokumentów, wymaganych, aby uzyskać dotację. Okres kwalifikowania kosztów trwa do końca 2023 roku.

Przeczytaj też:
Daimler Trucks zaprezentował elektryczną autonomiczną śmieciarkę

Fuso, japońska spółka należąca do Daimler Trucks zajmująca się pojazdami użytkowymi, zaprezentowała Fuso eCanter SensorCollect.

 

Ciężarówki na ogniwa paliwowe najpierw w Szwajcarii

Producent pojazdów silnikowych z Korei Południowej Hyundai Motor Company wprowadził na rynek pierwsze dziesięć ciężkich samochodów ciężarowych z napędami na ogniwa paliwowe.

 

Start-up buduje prototyp 16-tonowego elektrycznego samochodu ciężarowego

Wraz z Volta Trucks kolejny start-up planuje wkrótce uruchomić własną elektryczną ciężarówkę. 16-tonowa ciężarówka zostanie przetestowana w praktycznym teście w DPD w Londynie już w 2021 roku.

 

Kiedy ciężarówka z silnikiem wysokoprężnym staje się hybrydą typu plug-in

Oczekuje się, że w przyszłości nowy typ przyczepy zmieni ciężarówki z silnikiem Diesla w ciężarówki hybrydowe.

 

Quantron wdraża napęd wodorowy w małych ciężarówkach

Napęd wodorowy dostępny będzie dla samochodów dostawczych od 3,49 tony - początkowo dla pojazdów skrzyniowych i izoterm na podwoziu IVECO Daily.

 

Daimler Truck przyspiesza wdrożenie produkcji seryjnej ogniw paliwowych

W ciągu ostatnich dziesięciu lat inżynierowie koncernu Daimler zgromadzili już ogromne know-how w tej dziedzinie oraz opracowali metody i procesy produkcji.

 

Czy Kalifornia wstrząśnie przemysłem nowych samochodów ciężarowych?

Kalifornijskie władze zatwierdziły nowe zasady, które spowodują masowe przejście z konwencjonalnych napędów ciężarówek i furgonów napędzanych gazem i olejem napędowym na samochody zasilane z akumulatorów i wodorowymi ogniwami paliwowymi o zerowej emisji.

 

Baterie stałe i ogniwa paliwowe - kolejny krok w elektrycznych pojazdach Mercedes-Benz

Elektryczny autobus przegubowy eCitaro G rozszerza ofertę rodziny autobusów miejskich Mercedesa.

 

Pierwszy autobus elektryczny firmy MAN powstał pięćdziesiąt lat temu

Początkiem roku 1970, we współpracy z firmami partnerskimi RWE, Bosch i Varta, koncern MAN zaprezentował przedstawicielom prasy z całych Niemiec autobus elektryczny.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL