Nikola Trucks

Czy Kalifornia wstrząśnie przemysłem nowych samochodów ciężarowych?

Kalifornijskie władze zatwierdziły nowe zasady, które spowodują masowe przejście z konwencjonalnych napędów ciężarówek i furgonów napędzanych gazem i olejem napędowym na samochody zasilane z akumulatorów i wodorowymi ogniwami paliwowymi o zerowej emisji.

 

Pierwsze w swoim rodzaju wytyczne, które zaczną obowiązywać od 2024 r., obejmują szeroką gamę segmentów samochodów ciężarowych, od modeli o średniej ładowności po te najcięższe, które przewożą ogromną ilość towarów w Kalifornii i na terenie całego kraju. Obecne wytyczne Kalifornijskiej Rady Zasobów Powietrznych już naciskają producentów, aby włączali lekkie elektryczne i wodorowe ciężarówki do swoich flot.

Dążenie Kalifornii do zmniejszenia emisji z ciężarówek może doprowadzić do pewnych poważnych zmian w tradycyjnie nastawionym przemyśle motoryzacyjnym. Między innymi może zachęcić do pojawienia się nowych konkurentów - producentów ciężarówek, takich jak np. Nikola Motors, czy start-up Rivian z Detroit, który ma już kontrakt na wyprodukowanie około 100 000 dostawczych pojazdów elektrycznych dla Amazon.

Od 2045 r. w Kalifornii wprowadzono obowiązek sprzedaży samochodów ciężarowych całkowicie bezemisyjnych - powiedział gubernator Gavin Newsom w oświadczeniu z ub. czwartku.

Zgodnie z wytycznymi, zatwierdzonymi w czwartek, już za cztery lata, co najmniej 40 procent ciągników siodłowych we flotach firm transportowych, sprzedawanych w Kalifornii, musiałoby być napędzanych jakąś formą technologii o zerowej emisji CO2. Wysoką poprzeczkę stawia sobie stanowy rząd. Do 2035 roku 100 procent rządowych samochodów musi być napędzanych za pomocą odnawialnych źródeł energii.

 

 

 

Przeczytaj też:
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Pierwszy MAN eTruck sprzedany w Polsce W piątek 19 stycznia 2024 r. w Krakowie została podpisana pierwsza w Polsce umowa sprzedaży w pełni elektrycznej ciężarówki MAN eTruck.
Rozpoczęcie sprzedaży nowego eSprintera i Sprintera Mercedes-Benz eSprinter o zasięgu do 440 kilometrów.
Samochody elektryczne i inne paliwa alternatywne W 2023r zarejestrowano niemal 224 tys. pojazdów z alternatywnymi napędami dla wszystkich kategorii rynku, co oznacza wzrost o 34%.