Czy Kalifornia wstrząśnie przemysłem nowych samochodów ciężarowych?

Nikola Trucks

Kalifornijskie władze zatwierdziły nowe zasady, które spowodują masowe przejście z konwencjonalnych napędów ciężarówek i furgonów napędzanych gazem i olejem napędowym na samochody zasilane z akumulatorów i wodorowymi ogniwami paliwowymi o zerowej emisji.

 

Pierwsze w swoim rodzaju wytyczne, które zaczną obowiązywać od 2024 r., obejmują szeroką gamę segmentów samochodów ciężarowych, od modeli o średniej ładowności po te najcięższe, które przewożą ogromną ilość towarów w Kalifornii i na terenie całego kraju. Obecne wytyczne Kalifornijskiej Rady Zasobów Powietrznych już naciskają producentów, aby włączali lekkie elektryczne i wodorowe ciężarówki do swoich flot.

Dążenie Kalifornii do zmniejszenia emisji z ciężarówek może doprowadzić do pewnych poważnych zmian w tradycyjnie nastawionym przemyśle motoryzacyjnym. Między innymi może zachęcić do pojawienia się nowych konkurentów - producentów ciężarówek, takich jak np. Nikola Motors, czy start-up Rivian z Detroit, który ma już kontrakt na wyprodukowanie około 100 000 dostawczych pojazdów elektrycznych dla Amazon.

Od 2045 r. w Kalifornii wprowadzono obowiązek sprzedaży samochodów ciężarowych całkowicie bezemisyjnych - powiedział gubernator Gavin Newsom w oświadczeniu z ub. czwartku.

Zgodnie z wytycznymi, zatwierdzonymi w czwartek, już za cztery lata, co najmniej 40 procent ciągników siodłowych we flotach firm transportowych, sprzedawanych w Kalifornii, musiałoby być napędzanych jakąś formą technologii o zerowej emisji CO2. Wysoką poprzeczkę stawia sobie stanowy rząd. Do 2035 roku 100 procent rządowych samochodów musi być napędzanych za pomocą odnawialnych źródeł energii.

 

 

 

Przeczytaj też:
Daimler Truck przyspiesza wdrożenie produkcji seryjnej ogniw paliwowych

W ciągu ostatnich dziesięciu lat inżynierowie koncernu Daimler zgromadzili już ogromne know-how w tej dziedzinie oraz opracowali metody i procesy produkcji.

 

Elektryczny Mercedes-Benz Vito i Sprinter już w sprzedaży w Polsce

Od 1 lipca 2020 r. w Polsce rusza sprzedaż eVito i eSprintera - dwóch flagowych modeli pojazdów dostawczych z portfolio Mercedes-Benz Vans w wersji z napędem elektrycznym.

 

Baterie stałe i ogniwa paliwowe - kolejny krok w elektrycznych pojazdach Mercedes-Benz

Elektryczny autobus przegubowy eCitaro G rozszerza ofertę rodziny autobusów miejskich Mercedesa.

 

Pierwszy autobus elektryczny firmy MAN powstał pięćdziesiąt lat temu

Początkiem roku 1970, we współpracy z firmami partnerskimi RWE, Bosch i Varta, koncern MAN zaprezentował przedstawicielom prasy z całych Niemiec autobus elektryczny.

 

Elektryczna ciężarówka o zasięgu 760 kilometrów. Już od grudnia w trasie

Od grudnia DPD będzie używać w Szwajcarii elektrycznej ciężarówki o zasięgu do 760 kilometrów.

 

Toyota Proace Electric jeszcze w tym roku w Europie

Toyota planuje wprowadzić wersje Proace i Proace City w wersji elektrycznej odpowiednio w 2020 i 2021 roku.

 

Elektryczne samochody na śmietniku. Czy car-sharing upadnie?

Historia BlueIndy trwała około pięciu lat. Firma dostarczyła samochody elektryczne do krótkoterminowego wynajmu mieszkańcom miasta i turystom.

 

Scania dostarczy 75 elektrycznych samochodów ciężarowych

Scania i wiodący norweski hurtownik żywności ASKO od dawna współpracują w zakresie dostaw nowych samochodów ciężarowych.

 

Pierwszy elektryczny żuraw samojezdny

Chiński producent pojazdów Zoomlion poinformował o produkcji pierwszego na świecie w pełni elektrycznego dźwigu samochodowego.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL