Po której stronie położysz głowę na leżance w kabinie swojej ciężarówki?

Ciężarówka leżanka

Czy spanie po prawej lub lewej stronie ma jakieś znaczenie dla kierowcy ciężarówki?

 

Obserwując nowe ciężarówki, często widzimy, że architektura wnętrza nowej kabiny jednoznacznie nakazuje kierowcy położyć głowę po na leżance po lewej lub prawej stronie kabiny. O tym nakazie często decyduje rozmieszczenie kasety z przyciskami do sterowania ogrzewaniem lub oświetleniem w kabinie.

Zauważyliśmy, że producenci ciężarówek nie są w tej kewstii jednomyślni i różnie urządzają kabiny swoich samochodów. O właściwej stronie często decyduje zamontowanie panelu na odbiornik telewizyjny czy też budowa samej leżanki, np. podnoszony zagłówek.

Co wybrał by kierowca, gdy zapytano by go o zdanie? Gdyby producenci ciężarówek rzeczywiście zapytali kierowców, jak to często deklarują wprowadzając nowy model na rynek, dowiedzieli by się, że kierowca najczęściej kładzie głowę za oparciem swojego fotela, czyli z lewej strony kabiny.

Takie zachowanie częściowo ma podłoże psychologiczne, kiedy jedzie się w podwójnej obsadzie miejsce kierowcy i przestrzeń za nim uważane są za najbezpieczniejsze w razie wypadku. Innym wytłumaczeniem jest topografia drogi. Prawie wszystkie drogi nachylają się lekko w prawo z powodu odpływającej wody deszczowej. Oznacza to, że na większości parkingów po prawej stronie ciężarówka zwykle stoi nieco niżej, niż po lewej stronie. Naturalnie więc wybieramy pozycję z głową wyżej niż nogi. A' propos nachylenie drogi - czy wiecie jaka marka montuje małą poziomicę na krawędzi leżanki?

 

Przeczytaj też:
Ciężarówki Renault Trucks w obiegu zamkniętym - nowy projekt producenta samochodów

Renault Trucks przyspiesza przejście na gospodarkę o obiegu zamkniętym w celu recyklingu i ponownego użycia części do samochodów ciężarowych.

 

Asystent skrętu: Continental oferuje również zestawy modernizacyjne dla starszych ciężarówek

Continental wprowadza na rynek system wspomagania skrętu, który można szybko i łatwo zainstalować w pojazdach użytkowych, nie tylko najnowszej generacji.

 

25 lat temu ruszyła seryjna produkcja systemu kontroli stabilności jazdy ESP

Za tym niepozornym skrótem kryje się rewolucyjna technika: system ESP® (Electronic Stability Program) wspomaga kierowców w sytuacjach drogowych krytycznych pod względem dynamiki.

 

Opublikowano TOP-5 najczęściej kupowanych ciężarówek zagranicznych marek w Rosji

W ubiegłym miesiącu w Federacji Rosyjskiej sprzedano ponad 1400 pojazdów ciężarowych, czyli o 40% mniej niż w tym samym czasie w 2019 roku.

 

Jak czytamy informacje o oponach? Tymczasem nadchodzi nowy wzór etykiety UE

Przepisami o etykietowaniu są objęte opony do samochodów osobowych, aut dostawczych i ciężarowych (w tym opony do naczep czy przyczep), wyprodukowanych po 1 lipca 2012 roku.

 

Dwucyfrowe spadki rejestracji nowych ciężarówek w Europie

Europa pogrążona w kryzysie. Każdy kraj UE odnotowuje znaczne spadki rejestracji nowych samochodów.

 

MAN TGX nowej generacji spala w teście mniej paliwa - przeczytaj dlaczego?

Aż o 8,2 procent oszczędności może wygenerować nowy MAN TGX. Potwierdziła to trasa w południowych Niemczech.

 

4000 wojskowych ciężarówek dla Bundeswehry

Firma Rheinmetall otrzymała kolejne duże zamówienie na wojskowe pojazdy do działań logistycznych. Wartość zamówionych samochodów wynosi około 2 mld. euro.

 

Nowoczesne systemy w samochodach. Czyli od Nexii do Actrosa

W 1995 roku z taśm Fabryki Samochodów Ciężarowych Lublinie zjechał bardzo nowoczesny, jak na Polskie realia samochód - był nim Daewoo Nexia.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL