Niemcy dalej rozbudowują sieć drogową dla zestawów LHV

LKW LHV

Sieć drogowa dla długich zestawów transportowych (LHV) w Niemczech jest rozbudowywana o około 200 nowych dróg. Wymagana do tego poprawka legislacyjna wejdzie w życie już niebawem.

 

Zestaw LHV to zespół pojazdów, który swoją długością przekracza normatywne wymiary, np zestaw tandemowy (podwozie + naczepa): 18,75 m; ciągnik siodłowy z naczepą: 16,5 m.

Korzystanie z pojazdów LHV, zazwyczaj są to pojazdy w różnych konfiguracjach, których całkowita długość nie przekracza 25,25 m, jest oficjalnie dozwolone w krajach skandynawskich i Rosji. W Niemczech zestawy takie zostały dopuszczone do użytku od 1 stycznia 2017 r. Podobnie jak w Holandii i we Flandrii, pojazdy LHV mogą jeździć tylko po drogach, które zostały do ​​tego dopuszczone. Niemiecka sieć drogowa LHV, tzw. Positivnetz, znacznie się rozwinęła w ostatnim czasie i obecnie obejmuje prawie całą niemiecką sieć autostrad i wiele ważnych dróg leżących na szlaku transportowym. W związku z nadchodzącą zmianą legislacyjną zostaną dopuszczone kolejne drogi.

Wraz z wcześniejszą nowelizacją prawa Niemcy zaostrzyły wymogi bezpieczeństwa dla samochodów ciężarowych. Wszystkie nowe transporty LHV muszą mieć, od 1 lipca br., asystenta martwego pola. Jest to system wspomagający, który monitoruje martwe pole obok ciężarówki i ostrzega kierowcę podczas skręcania w prawo, gdy piesi lub rowerzyści znajdują się w pobliżu. Ponadto boczne światła obrysowe powinny migać na całej długości zestawu podczas skręcania, aby lepiej ostrzegać innych użytkowników drogi. W przypadku pojazdów LHV sprzed 1 lipca 2019 r. okres przejściowy obowiązuje do 1 lipca 2022 r.

Nie wiadomo jeszcze, czy nadchodząca zmiana legislacyjna będzie również regulować transgraniczny transport samochodów ciężarowych między Holandią a Niemcami. W praktyce to sie już dzieje, ale formalnie nie jest jeszcze dozwolone. Wymaga to dwustronnej umowy między Holandią a Niemcami. Pomimo tego, że Niemcy już wiele razy deklarowały, że chcą na to pozwolić, ostateczne podjęcie decyzji jest odraczane.

Przeczytaj też:
Pakiet mobilności przyjęty. Czy wpłynie na wysokość wynagrodzeń kierowców ciężarówek?

Polscy przewoźnicy są zgodni. Największym wyzwaniem dla branży transportowej w ciągu najbliższych dwóch lat jest spowolnienie gospodarcze w Europie.

 

Przed nami gwałtowne spadki przewozów w transportach międzynarodowych

Według IRU firmy transportowe na całym świecie oczekują strat w wysokości 551 miliardów euro. Prognoza dla UE jest również pesymistyczna.

 

Wjazd ciężarówką do Londynu - będą nowe zasady

Od 26 października 2020 r. władze Londynu chcą wprowadzić zasadę, że do miasta będą wpuszczane tzw. "bezpieczne samochody".

 

Wjazd do Wielkiej Brytanii i obowiązek rejestracji dla kierowców ciężarówek

Wielka Brytania wprowadziła surowe zasady dla osób podróżujących od poniedziałku 8 czerwca.

 

Zwiększenie puli zezwoleń

Przewozy do i z krajów trzecich

Wzrost rejestracji busów
Rośnie udział lekkiej floty w transporcie zagranicznym Ułatwienia w transporcie do Holandii i Włoch

Kompleksowy pakiet obsługi

Francja – płaca minimalna

Mimo zastrzeżeń ze strony Komisji Europejskiej, francuski Minister Transportu Alain Vidal oświadczył, że podtrzymuje swoje "zdecydowane stanowisko" w zakresie zasadności wprowadzenia płacy minimalnej dla kierowców wykonujących transport międzynarodowy. Transport krajowy i międzynarodowy w liczbach

Transport krajowy cieszy się w Polsce największą popularnością – wynika z raportu Oferteo.pl, serwisu łączącego osoby poszukujące produktów i usług wraz z ich dostawcami.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL