Baterie stałe i ogniwa paliwowe - kolejny krok w elektrycznych pojazdach Mercedes-Benz

eCitaro Mercedes

Elektryczny autobus przegubowy eCitaro G rozszerza ofertę rodziny autobusów miejskich Mercedesa.

 

W nowym autobusie przegubowym zastosowane zostaną nowe technologie akumulatorowe. Będzie on bowiem pierwszym autobusem w swojej klasie zasilanym innowacyjnymi bateriami półprzewodnikowymi.

Kamień milowy na drodze do lokalnie bezemisyjnego transportu publicznego To autobus miejski z niecierpliwością wyczekiwany przez zakłady transportu publicznego: Z kilku miast wpłynęły już potwierdzone zamówienia na ponad 60 sztuk nowego eCitaro G - a ich liczba wciąż rośnie. W tym roku planowane są pierwsze dostawy do kilku odbiorców. Dzięki eCitaro G Mercedes-Benz systematycznie kontynuuje proces elektryfikacji autobusów miejskich. Dwa lata temu firma Daimler Buses zaprezentowała eCitaro, będącego zasilanym w pełni elektrycznie jednoczłonowym autobusem miejskim. Już dziś w fabryce w Mannheim prowadzona jest seryjna produkcja akumulatorowego eCitaro. Obecnie kilkaset egzemplarzy tego pojazdu jest już stale obecnych na liniach wielu miast europejskich. eCitaro G to pierwszy w pełni elektryczny autobus przegubowy z gwiazdą, który w zależności od wersji może pomieścić do 146 pasażerów.

eCitaro G wprowadzany jest na rynek z akumulatorami litowo-jonowymi w wersji NMC, które już niejeden raz sprawdziły się w jednoczłonowych eCitaro. Wyznaczony jest już także kolejny etap ewolucji. Oczekuje się, że Mercedes-Benz jeszcze w tym roku zwiększy osiągi eCitaro G poprzez przejście na nową generację akumulatorów NMC. Pozwoli to w znaczącym stopniu zwiększyć pojemność baterii z 292 kWh do 396 kWh, dzięki czemu zwiększy się odpowiednio zasięg autobusu przegubowego.
Zastosowane w eCitaro G nowatorskie baterie stałe to także to także początek nowego rozdziału w sposobach magazynowania energii. Będą one dostępne opcjonalnie jako druga ścieżka technologiczna. Wielki plus dla przewoźników: Baterie stałe wyróżniają się wysoką gęstością energetyczną i wyjątkowo długą żywotnością. Od strony chemicznej mamy tu do czynienia z bateriami litowo-polimerowymi. Ponieważ elektrolit, który w akumulatorach spotykany jest zazwyczaj w postaci ciekłej, występuje tu w postaci stałej, urządzenia te nazywane są właśnie bateriami stałymi. Ponadto w tego typu bateriach nie stosuje się surowców takich jak kobalt, nikiel czy mangan. Siedem pakietów akumulatorów w eCitaro G sprawia, że możliwe stało się uzyskanie całkowitej pojemności na imponującym poziomie 441 kWh, co tym samym zapewnia zasięg wystarczający dla typowych zastosowań w autobusach miejskich.

Od roku 2022 zasięg eCitaro i eCitaro G zostanie dodatkowo zwiększony poprzez zastosowanie ogniwa paliwowego. Dzięki tej technologii doładowania i wymagana do nich złożona infrastruktura staną się niemal we wszystkich przypadkach zbyteczne. Tym samym nic już nie będzie stać na przeszkodzie ku temu, aby miasta mogły w pełni korzystać z lokalnie bezemisyjnego transportu publicznego.

 

Przeczytaj też:
Daimler Trucks zaprezentował elektryczną autonomiczną śmieciarkę

Fuso, japońska spółka należąca do Daimler Trucks zajmująca się pojazdami użytkowymi, zaprezentowała Fuso eCanter SensorCollect.

 

Ciężarówki na ogniwa paliwowe najpierw w Szwajcarii

Producent pojazdów silnikowych z Korei Południowej Hyundai Motor Company wprowadził na rynek pierwsze dziesięć ciężkich samochodów ciężarowych z napędami na ogniwa paliwowe.

 

Start-up buduje prototyp 16-tonowego elektrycznego samochodu ciężarowego

Wraz z Volta Trucks kolejny start-up planuje wkrótce uruchomić własną elektryczną ciężarówkę. 16-tonowa ciężarówka zostanie przetestowana w praktycznym teście w DPD w Londynie już w 2021 roku.

 

Kiedy ciężarówka z silnikiem wysokoprężnym staje się hybrydą typu plug-in

Oczekuje się, że w przyszłości nowy typ przyczepy zmieni ciężarówki z silnikiem Diesla w ciężarówki hybrydowe.

 

Quantron wdraża napęd wodorowy w małych ciężarówkach

Napęd wodorowy dostępny będzie dla samochodów dostawczych od 3,49 tony - początkowo dla pojazdów skrzyniowych i izoterm na podwoziu IVECO Daily.

 

Daimler Truck przyspiesza wdrożenie produkcji seryjnej ogniw paliwowych

W ciągu ostatnich dziesięciu lat inżynierowie koncernu Daimler zgromadzili już ogromne know-how w tej dziedzinie oraz opracowali metody i procesy produkcji.

 

Elektryczny Mercedes-Benz Vito i Sprinter już w sprzedaży w Polsce

Od 1 lipca 2020 r. w Polsce rusza sprzedaż eVito i eSprintera - dwóch flagowych modeli pojazdów dostawczych z portfolio Mercedes-Benz Vans w wersji z napędem elektrycznym.

 

Czy Kalifornia wstrząśnie przemysłem nowych samochodów ciężarowych?

Kalifornijskie władze zatwierdziły nowe zasady, które spowodują masowe przejście z konwencjonalnych napędów ciężarówek i furgonów napędzanych gazem i olejem napędowym na samochody zasilane z akumulatorów i wodorowymi ogniwami paliwowymi o zerowej emisji.

 

Pierwszy autobus elektryczny firmy MAN powstał pięćdziesiąt lat temu

Początkiem roku 1970, we współpracy z firmami partnerskimi RWE, Bosch i Varta, koncern MAN zaprezentował przedstawicielom prasy z całych Niemiec autobus elektryczny.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL