Nowa generacja systemu awaryjnego hamowania w DAF

EABS-3 DAF-Trucks

Firma DAF Trucks wprowadza ulepszony system AEBS dla pełnej gamy modeli LF, CF i XF.

 

AEBS-3 jest to zaawansowany system hamowania awaryjnego trzeciej generacji, który może zapewnić w pełni autonomiczne hamowanie awaryjne. Pomaga w uniknięciu kolizji zarówno pojazdów stojących, jak i poruszających się z prędkością do 80 km / h. Zaawansowany system bezpieczeństwa oferowany jest w połączeniu z adaptacyjnym tempomatem (ACC) i Forward Collision Warning (FCW).

Do nowej generacji systemu AEBS firma DAF Trucks używa precyzyjnego podwójnego radaru z 16 antenami ( wcześniej: 7 ) do wykrywania dalekiego i bliskiego zasięgu. Posiada najlepszy w swojej klasie czujnik dalekiego zasięgu o najdłuższym w branży zasięgu wykrywania do 250 metrów ( wcześniej: 200 ). Umożliwia to wcześniejsze rozpoznanie potencjalnie krytycznych sytuacji. Szerowki kąt widzenia w bliskiej odległości 120˚ (wcześniej było to 50˚) umożliwia wcześniejsze przewidywanie sytuacji włączenia - nawet w trudnych warunkach pogodowych oraz w warunkach słabej widoczności, takich jak mgła i niskie słońce.

Awaryjne zatrzymanie AEBS-3

AEBS działa razem z układami hamowania i kontroli stabilności pojazdu. Poprzez alarmy dźwiękowe i wizualne oraz mocny pulsacyjny hamulec system ostrzega kierowcę, aby ten zareagował na bezpośrednie potencjalne zagrożenie. Jeśli kierowca nie zareaguje, ciężarówka automatycznie inicjuje hamowanie awaryjne, aby uniknąć zderzenia lub ograniczyć jego skutki.

DAF do 80 kilometrów na godzinę

AEBS-3 może zapewnić w pełni autonomiczne hamowanie awaryjne, aby pomóc w unikaniu kolizji zarówno pojazdów stojących, jak i poruszających się z prędkością do 80 km/h. W rezultacie nowy AEBS-3 firmy DAF automatycznie zmniejsza prędkość uderzenia.

AEBS-3 jest standardowym wyposażeniem we wszystkich ciężarówkach DAF w modelach LF, CF i XF.

 

 

Przeczytaj też:
Poznajemy aktywny tempomat PCC

Zużycie paliwa przez ciężkie samochody stale się zmniejsza. Na przykład Nowy Actros na drogach szybkiego ruchu i autostradach zużywa nawet o trzy procent paliwa mniej, niż jego poprzednik. W ruchu podmiejskim obniżenie zużycia paliwa sięga nawet pięciu procent.

 

MAN TGX nowej generacji - czego nie zobaczycie na zewnątrz Król Holandii Willem-Alexander z wizytą w zakładach DAF Trucks (zdjęcia)

W czwartek 25 czerwca król Willem-Alexander złożył roboczą wizytę w DAF Trucks w Eindhoven. Wizyta dotyczyła wpływu pandemii koronawirusa na przemysł motoryzacyjny.

 

MAN TGX nowej generacji spala w teście mniej paliwa - przeczytaj dlaczego?

Aż o 8,2 procent oszczędności może wygenerować nowy MAN TGX. Potwierdziła to trasa w południowych Niemczech.

 

Nowy MAN TGX - pierwsze prezentacje Rozpoczyna się oficjalna prezentacja MAN-a TGX nowej generacji

Ciągniki siodłowe MAN TGX nowej generacji są już w Polsce.

 

Nowy MAN TGX jest już w Polsce

Po premierze, która miała miejsce w lutym tego roku, ciężarówki sukcesywnie tafiają do poszczególnych krajów. Dcelowo kanaście nowych modeli MAN TGX trafi do Polski - początkowo, w charakterze floty demonstracyjnej.

 

Systemy mycia samochodów ciężarowych. Takie automaty mogły by stać na każdym parkingu

Samojezdny mobilny system mycia ciężarówek "Premium ECOWASH" firmy Stark, z okolicy Stuttgartu, ma silnik benzynowy Hondy i może być wyposażony w szczotki 3D.

 

Duże zmiany w rejestracjach nowych samochodów ciężarowych

W maju 2020 r. zarejestrowano 1048 pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to mniej o 70% niż rok wcześniej. Niższe wyniki od tych w maju br. zanotowano w 2010 r.( 808 szt.) i w 2009 roku (605 szt.).

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL