Elektryczna ciężarówka o zasięgu 760 kilometrów. Już od grudnia w trasie

Futuricum

Od grudnia DPD będzie używać w Szwajcarii elektrycznej ciężarówki o zasięgu do 760 kilometrów.

 

Mówi się, że akumulator o pojemności 680 kWh jest największym akumulatorem do ciężarówek w Europie i pierwszym, który jest stosowany komercyjnie w tej formie na całym świecie.

Elektryczna ciężarówka Futuricum Logistics 18E, na podwoziu i z kabiną Volvo, została zbudowana pod marką projektową Futuricum. Do tej pory Futuricum wykorzystywało do napędu akumulator o pojemności 50 kWh - na przykład śmieciarka Collect 26E i betonomieszarki ETM 1005 i 1205 zaprojektowane wspólnie z firmą Liebherr. E-ciężarówka skonfigurowana dla DPD ma jeszcze większy akumulator, co powinno skutkować zasięgiem do 760 kilometrów. - Oznacza to, że pojazd jest bardzo konkurencyjny pod względem zasięgu, nawet w porównaniu do pojazdów napędzanych wodorem - powiedział Adrian Melliger, dyrektor zarządzający Designwerk Products AG.

W DPD e-ciężarówka ma całkowicie zastąpić ciężarówki spalinowe i wykona swoją pracę na wszystkich zaplanowanych trasach firmy bez pośredniego ładowania. - To pierwsza e-ciężarówka DPD, która będzie używana w prawdziwym transporcie, a nie na torach testowych - komentuje Tilmann Schultze, dyrektor generalny DPD w Szwajcarii.

Elektryczny samochód ciężarowy będzie początkowo używany na trasie między magazynem DPD w Möhlin a centrum dystrybucyjnym w Buchs i będzie jeździł co najmniej 80 000 kilometrów rocznie. Według prognoz model ten pozwala zaoszczędzić około 90 kilogramów CO2 na 100 kilometrów w porównaniu do porównywalnych ciężarówek napędzanych olejem napędowym, co odpowiada około 72 tonom CO2 zaoszczędzonym rocznie.

Ładowanie e-ciężarówki odbywać się będzie w magazynach obsługiwanych przez DPD wyłącznie "zieloną energią elektryczną".

Przeczytaj też:
Daimler Trucks zaprezentował elektryczną autonomiczną śmieciarkę

Fuso, japońska spółka należąca do Daimler Trucks zajmująca się pojazdami użytkowymi, zaprezentowała Fuso eCanter SensorCollect.

 

Ciężarówki na ogniwa paliwowe najpierw w Szwajcarii

Producent pojazdów silnikowych z Korei Południowej Hyundai Motor Company wprowadził na rynek pierwsze dziesięć ciężkich samochodów ciężarowych z napędami na ogniwa paliwowe.

 

Start-up buduje prototyp 16-tonowego elektrycznego samochodu ciężarowego

Wraz z Volta Trucks kolejny start-up planuje wkrótce uruchomić własną elektryczną ciężarówkę. 16-tonowa ciężarówka zostanie przetestowana w praktycznym teście w DPD w Londynie już w 2021 roku.

 

Kiedy ciężarówka z silnikiem wysokoprężnym staje się hybrydą typu plug-in

Oczekuje się, że w przyszłości nowy typ przyczepy zmieni ciężarówki z silnikiem Diesla w ciężarówki hybrydowe.

 

Quantron wdraża napęd wodorowy w małych ciężarówkach

Napęd wodorowy dostępny będzie dla samochodów dostawczych od 3,49 tony - początkowo dla pojazdów skrzyniowych i izoterm na podwoziu IVECO Daily.

 

Daimler Truck przyspiesza wdrożenie produkcji seryjnej ogniw paliwowych

W ciągu ostatnich dziesięciu lat inżynierowie koncernu Daimler zgromadzili już ogromne know-how w tej dziedzinie oraz opracowali metody i procesy produkcji.

 

Elektryczny Mercedes-Benz Vito i Sprinter już w sprzedaży w Polsce

Od 1 lipca 2020 r. w Polsce rusza sprzedaż eVito i eSprintera - dwóch flagowych modeli pojazdów dostawczych z portfolio Mercedes-Benz Vans w wersji z napędem elektrycznym.

 

Czy Kalifornia wstrząśnie przemysłem nowych samochodów ciężarowych?

Kalifornijskie władze zatwierdziły nowe zasady, które spowodują masowe przejście z konwencjonalnych napędów ciężarówek i furgonów napędzanych gazem i olejem napędowym na samochody zasilane z akumulatorów i wodorowymi ogniwami paliwowymi o zerowej emisji.

 

Baterie stałe i ogniwa paliwowe - kolejny krok w elektrycznych pojazdach Mercedes-Benz

Elektryczny autobus przegubowy eCitaro G rozszerza ofertę rodziny autobusów miejskich Mercedesa.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL