Nowe Renault Trucks T dla firmy Fulimpex. Do końca roku we flocie przewoźnika będzie 66 renówek

Fulimpex-Renault-T

To realizacja pierwszej części kontraktu. Pomorski przewoźnik odbierze w tym roku jeszcze 30 takich pojazdów.

 

Fulimpex jest firmą transportową działającą jako spółka od 2009 roku. Wcześniej, przez dwa lata jej prezes Marcin Fulbiszewski prowadził ją jako jednoosobową działalność. Zalążkiem floty liczącej dziś kilkadziesiąt pojazdów był jeden ciągnik siodłowy.

- Mój dziadek i ojciec byli zawodowymi kierowcami, więc od dziecka miałem do czynienia z transportem. Chyba naturalne jest, że moją pierwszą pracą było prowadzenie ciężarówki w firmie taty. A dzisiaj tata pracuje u mnie, udziela mi ważnych wskazówek. - W naszych początkach dużo pracowaliśmy na rynku skandynawskim. Przez kilka lat zdobywaliśmy tam doświadczenie i zaufanie kontrahentów. Od samego początku postawiliśmy na jakość i terminowość naszych usług. Takie podejście po paru latach zaczęło procentować. Dzisiaj jesteśmy w Skandynawii postrzegani jako pewny partner transportowy, niemal jak "swój". Byliśmy pierwszą "nieszwedzką" firmą przewozową, która rozpoczęła współpracę z DFDS Logistics AB. To nie było łatwe osiągnięcie, bo rynek jest bardzo hermetyczny i niesamowicie wymagający - opowiada Marcin Fulbiszewski.

Samochody i kierowcy Fulimpexu pracują przede wszystkim na skandynawskich trasach, głównie w Szwecji i Norwegii, czasami też zahaczają o Finlandię i Danię. Wszystkie noszą jednolite firmowe barwy - mają czerwone kabiny z dużym, białym logo firmy. Przez pierwsze dwa lata istnienia firma korzystała z używanych pojazdów, a od 2011 kupowała nowe ciągniki siodłowe – z racji rynku, na którym działa, głównie marki Volvo. Dzisiaj w znakomitej większości są to pojazdy Renault Trucks T High z największymi kabinami. Pierwszy taki samochód trafił do starogardzkiej floty 4 lata temu za namową Damiana Kaczmarka, reprezentanta handlowego Renault Trucks w województwie pomorskim.

- Zdecydowaliśmy się na jego zakup, by go dokładnie przetestować. Atutem było to, że mogliśmy go serwisować w gęstej sieci obsługi Grupy Volvo w całej Skandynawii i Kontrakt Serwisowy Excellence, który zapewniał nam bezpieczeństwo. Okazało się jednak, że ani jedno, ani drugie nie było potrzebne, ponieważ samochód jeździł absolutnie bezawaryjnie i doskonale sprawdził się w naszej pracy - dodaje Marcin Fulbiszewski. - Naszym kolejnym nabytkiem było więc 10 dwuosiowych i 10 trzyosiowych Renault Trucks T-High. Ich eksploatacja okazała się równie bezproblemowa. Kierowcy uzyskują na nich niskie zużycie paliwa, a także są zadowoleni z wygody i wielkości kabin. To ważne bo spędzają w trasie nawet po 4 tygodnie. Ich pracy nie ułatwia klimat - trzeba pamiętać, że w Norwegii zima trwa pół roku.

W 2018 roku firma Fulimpex zakupiła pierwsze Renault z nowej gamy T - video 

 

Specyfika rynku wymusza też wiele innych rozwiązań i obowiązków. Dla zachowania bezpieczeństwa każdy ciągnik Fulimpexu ma co pół roku wymieniane opony (letnie/zimowe) oraz dodatkowo przechodzi przegląd serwisowy.

Fulimpex użytkuje ciągniki siodłowe maksymalnie przez trzy lata, więc cała flota jest nowoczesna. 16 najnowszych Renault Trucks T High, które firma odebrała na początku czerwca ma najwyższe, komfortowe i doskonale wyposażone kabiny z płaską podłogą. Z zewnątrz wyposażono je dodatkowe listwy świetlne (- Na skandynawskich drogach to niezbędne akcesoria...). Podwozia są trzyosiowe z podnoszoną ostatnią osią. Doposażono je w układy hydrauliczne Hyva, które będą obsługiwać napęd ruchomych podłóg naczep typu walking floor. Starogardzkie „Tetki” mają pod kabinami silniki o mocy 520 KM (najmocniejsze w gamie) spełniające najnowszą normę Euro 6 Step D. - Sprawdziliśmy je już w poprzednich pojazdach i rzeczywiście są oszczędniejsze o 7%, które deklaruje producent. Nie tylko mi się to podoba. Naszym kierowcom również, bo mamy w firmie program premiowania pracowników za ekonomiczne zużycie paliwa – dodaje Marcin Fulbiszewski.

Nowe Renault Trucks T z Fulimpexu wyróżniają się na drogach północnej Europy zdominowanych przez pojazdy ciężarowe skandynawskich marek. To jedna z dodatkowych korzyści wizerunkowych dla przewoźnika. Mimo doskonałych doświadczeń z pierwszymi pojazdami Renault Trucks (nigdy nie było potrzeby skorzystania z kontraktów serwisowych!) i na te najnowsze ma wykupione najbogatsze wersje pakietów obsługowo-naprawczych. To dla niego rodzaj polisy ubezpieczeniowej. W razie awarii serwis uruchomi pojazd w 4 godziny lub zapewni pojazd zastępczy.

Pandemia koronawirusa nieco przyhamowała pracę firmy z Pomorza i spowodowała pewne opóźnienie w odbiorach nowych pojazdów. Te 16 sztuk to pierwsza transza kontraktu, w ramach którego w tym roku tabor Fulimpexu wzbogaci jeszcze 30 nowych Renault T - 20 we wrześniu, a później kolejnych 10. W sumie flota będzie liczyła 76 ciągników siodłowych. Aż 66 to będą Renault Trucks typu T.

Przeczytaj też:
Ciężarówki Renault Trucks w obiegu zamkniętym - nowy projekt producenta samochodów

Renault Trucks przyspiesza przejście na gospodarkę o obiegu zamkniętym w celu recyklingu i ponownego użycia części do samochodów ciężarowych.

 

Kolejne skutki kryzysu. Renault Trucks zmniejszy zatrudnienie o 463 stanowiska pracy

Renault Trucks, spółka zależna od Volvo Trucks, nie oparła się recesji w branży motoryzacyjnej. Po tym jak Volvo Trucks ogłosiło redukcję około 4000 miejsc pracy, Renault Trucks musi zwolnić przeszło 400 etatów.

 

Wirtualny sprzedawca Renault Trucks

Renault Trucks staje się cyfrowe! W związku z sytuacją Covid-19 Renault Trucks Szwajcaria oferuje swoim klientom dostęp do ofert pojazdów drogą wyłącznie cyfrową.

 

Renault Trucks bliżej kierowców ciężarówek i nie tylko

Wsparcie Renault Trucks nie rozróżnia granic ani marek ciężarówek. Zgodnie z mottem Drivers are Heroes producent ciężarówek uruchomił inicjatywy wsparcia we wszystkich obszarach, w których działa.

 

Renault Trucks podpisało historyczną umowę z grupą Carlsberg. Elektryczne ciężarówki będą rozwozić piwo

Dwadzieścia elektrycznych Renault D Wide ZE przekaże Renault Trucks dla browaru Feldschlösschen w Rheinfelden w Szwajcarii.

 

Zaskakująca decyzja zarządu Renault Trucks. To mały gest, ale piękny symbol

W połowie marca Renault Trucks ogłosiło zamknięcie "do odwołania" czterech francuskich zakładów produkcyjnych, które zatrudniają 4500 osób.

 

Renault Trucks wprowadza do swojej oferty nowy rodzaj kontraktów serwisowych

Kontrakty Start&Drive Excellence Predict skracają czas przestojów.

 

MAN liderem grudnia. DAF wygrywa cały rok

Od początku roku przybyło 30 788 nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5 t i jest to już mniej o 5,4% niż w tym samym czasie ub.r.

 

Dwudziestoprocentowe spadki w rejestracjach nowych ciężarówek

W październiku br. zarejestrowano 2849 pojazdów użytkowych powyżej 3,5 t. to mniej o 22,5% niż rok wcześniej.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL