Mniej ciężarówek - mniej naczep. Schmitz Cargobull, Krone, Wielton - liderzy bez zmian

Wielton naczepy

Naczep przybyło 828 szt. Liczba ich rejestracji po raz kolejny zmniejszyła się i to najszybciej spośród wszystkich rodzajów.

 

Od początku 2020 r. zarejestrowano łącznie 28 587 przyczep i naczep wszystkich rodzajów i jest to wynik niższy o (-26,1%) niż rok wcześniej (-10 079 szt.). Rejestracje przyczep zmniejszyły się w skali roku o 15,1% a naczep o 53,4%. Grupa nowych, ciężarowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t osiągnęła w tym czasie 5777 szt., co oznacza zmniejszenie popytu w tej grupie o 52,7% w skali roku.

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t odnotowaliśmy spadek dwunasty miesiąc z rzędu. Rezultat z maja br. wyniósł 922 szt. i był niższy niż rok wcześniej o 60,3% (-1 390 szt.). W kwietniu br. tempo spadku wyniosło 68,3% i w marcu 56,9% r/r. Przyhamowanie w tej części rynku obserwujemy od czerwca 2019 r. i to w wymiarze dwucyfrowym. Ostatnie trzy miesiące przyniosły jednak ekstremalne załamanie związane z pandemią koronawirusa. Pozytywny sygnałem jest delikatnie mniejsze hamowanie w porównaniu rok do roku. W ostatnim miesiącu rezultaty były też wyższe niż w kwietniu br. o 16,7% +132 szt.
Pamiętajmy, że jednak rejestracje ciągników samochodowych, sygnalizujące z wyprzedzeniem sytuację na rynku naczep nie uspokajają. . W maju br. były rekordowo niskie (-75,8% r/r 570 szt.), po nieprzerwanych, głębokich spadkach obserwowanych od lipca 2019 r. Nie obserwowana dotąd w tej skali obecna pandemia niszczy różne dziedziny gospodarki, w tym również te decydujące o rynku pojazdów ciężarowych w tym również naczep.

W maju 2020 roku w ogólnym rankingu marek całej grupy przyczep i naczep pow. 3,5 t na pierwszym miejscu stabilnie zakończyła miesiąc marka SCHMITZ CARGOBULL (EWT Truck & Trailer Polska), ale po wydaniu 210 pojazdów ze spadkiem o 62%. Na drugim była firma KRONE, która wprowadziła 116 nowych pojazdów do użytkowania (-64%). Na trzecim tradycyjnie zakończył ostatni miesiąc WIELTON, po wydaniu 83 pojazdów i przy 73% spadku. Tuż za nim KOEGEL – dostarczył użytkownikom 82 pojazdy (-62%). Piąte miejsce zajął BODEX z liczbą 48 szt. (-27%).

Z rejestracją czasową w maju br. pozostało w polskich rejestrach na koniec miesiąca było 194 szt. przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t czyli mniej o (-228 szt.; -54%). Pojazdy te mogły być przeznaczone dla zagranicznych odbiorców lub zasilić jeszcze grupę stałych rejestracji. Wśród nich na czele był WIELTON - 87 szt., BODEX – 31 szt. następnie ZASŁAW – 21 szt.

Przyczepy i naczepy od początku roku

Od początku 2020 r. w grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t. zarejestrowano 5 777 szt.; o 53% mniej niż w analogicznym okresie 2019. Tylko przyczep przybyło 620 szt. (-45%) a naczep 5157 (-54%).

W rankingu marek od początku 2020 r. w grupie przyczep i naczep pow. 3,5t, na pierwszym miejscu, podobnie jak przed rokiem, jest SCHMITZ CARGOBULL, jednak ze znacznie niższą teraz liczbą wydanych pojazdów -1 149 szt. (-61%). Drugi po maju jest KRONE, który wydał 994 szt. (-54,8%). Te dwie marki mają odpowiednio 20% i 17% udział w rynku. Pierwsza straciła 4,3 punktu proc. a druga 0,8 punktu. Trzeci na liście - WIELTON utrzymał swój udział sprzed roku (14,1%), po rejestracji 810 szt. ale również notuje głęboki spadek (-53%). Podobnie czwarty KOEGEL, który dostarczył klientom 426 pojazdów po spadku o 53%. Jego udział w skali roku jest stabilny (7,4%). Na piątym miejscu BODEX wydał 259 szt. przy niższych rezultatach o 9%. Pozwoliło mu to utrzymać pozycję wypracowaną przed miesiącem i niemalże podwoić udział sprzed roku do 4,5%. SCHWARZMUELLER otworzył drugą piątkę z wynikiem 206 szt. i spadkiem o 37% właściwi, który wyprzedził KAESSBOHRER (187 szt.; -56%).

Z rejestracją czasową od początku 2020 roku, pozostało w polskich rejestrach na koniec miesięcy 1 259 szt. przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t czyli mniej o 699 sztuki (-36%) niż rok wcześniej. Pojazdy te mogły być przeznaczone dla zagranicznych odbiorców lub zasilą jeszcze grupę stałych rejestracji. Wśród nich na czele pozostał WIELTON – 781 szt., następnie BODEX – 124 szt. i MEGA – 100 szt.

W ogólnym rankingu przyczep i naczep, według podrodzaju od początku br., największą grupę stanowiły niezmiennie, platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe - zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 2686 szt.; mniej (-61% ; -4 232 szt.) niż rok wcześniej. Ich udział przekracza 47% wobec 57% po maju ub.r.. Najwięcej rejestracji przypadło marce KRONE (570 szt.), następnie SCHMITZ CARGOBULL (541 szt.) i WIELTON (477 szt.) a dalej KOEGEL (385 szt.). Liderzy w tej grupie odczuli spadki odpowiednio o 68%, 66%, 59% i 54%.
Na drugim miejscu w rankingu były furgony, których przybyło 1130 (-30%). Zajęły 20% rynku wobec 13% rok wcześniej. Wyróżniono wśród nich 764 chłodnie (-33%), 356 (-12%) furgonów uniwersalnych i 10 izoterm (-46%), których przed rokiem było 71 szt. Najwięcej chłodni 439 szt. zarejestrowano marki SCHMITZ CARGOBULL i 282 KRONE.
Na trzecim miejscu wg podrodzaju były wywrotki, których przybyło 922 szt. -52%. Zajęły niemal 16% rynku tyle samo co rok wcześniej. Pierwsze miejsca zajmują tu: BODEX (204 szt.; -12%), KEMPF (136 szt.; -31% ) i WIELTON (118 szt. -66%). Tuż za nim SCHMITZ CARGOBULL (115 szt.; -68%) W całej grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t poza innymi, zarejestrowano także od początku br. 247 szt. cystern (-19%) i 130 szt. (-24%) kłonicowych.

W grupie tylko naczep o DMC pow. 3,5 t (5 157 szt.; -54%; 89% udz. w rynku PiN pow. 3,5 t) zarejestrowano od początku br.: 2322 platform/zabudów skrzyniowych (-63%); 1120 furgonów (-30%), na które złożyło się: 756 chłodni, 9 izoterm i 355 furgonów uniwersalnych. Kolejne były wywrotki z liczbą 911 rejestracji (-52%).
W grupie przyczep (620 szt.; -45%) oprócz zabudów skrzyniowych (364 szt.; -46%), które miały tu 59% udział podobnie z osiągniętym w analogicznym czasie przed rokiem, popularne były też przyczepy kłonicowe 50 szt. i nadwozia wymienne 49 szt. po 8% udz.

W rankingu marek tylko wśród naczep pow. 3,5 t od początku 2020 roku pierwsze miejsce zajął SCHMITZ CARGOBULL (1146 szt.), drugie KRONE (985 szt.) i trzecie WIELTON (709 szt.).
Wśród przyczep ciężarowych pow. 3,5 t, na pierwszym miejscu jest GNIOTPOL (115 szt.), drugi WECON (111 szt.). Trzecie miejsce WIELTON po rejestracji w tej grupie 101 szt.

 

Przeczytaj też:
Naczepy powoli w górę

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t przybyło w lipcu 2020 r. 1355 pojazdów.

 

Większa ładowność dzięki czwartej osi. Naczepa Krone z wersją Profi Liner dla Danii

Pierwsza taka naczepa Krone Profi Liner z czterema osiami jeździ już na drogach Danii.

 

Thermo King przedstawia rozwiązanie finansowe premier+ oferując w pakiecie agregat chłodniczy, naczepę i serwis

Thermo King premier+ łączy agregaty chłodnicze, naczepy, wsparcie serwisowe oraz subskrypcję telematyki z kompleksowymi rozwiązaniami w zakresie finansowania.

 

Naczepy Kässbohrer w finansowaniu EFL

Należąca do Grupy EFL spółka EFL Finance podpisała list intencyjny z producentem i dostawcą naczep Kässbohrer Polska Sp. z o.o.

 

Wielton przekazał dwadzieścia zestawów tandemowych firmie Francepol

Firma PTH Francepol, która na rynku działa już od ponad 25 lat i specjalizuje się w międzynarodowym transporcie drogowym odebrała kolejne zestawy do swojej floty.

 

Rejestracje nowych naczep w kwietniu. Schmitz Cargobull ponownie liderem

W kwietniu 2020 r. rynek nowych przyczep i naczep wszystkich rodzajów, skurczył się o 51,8% r/r. W marcu r/r spadek wynosił nieco mniej, bo 45,6%.

 

Niemieckie firmy transportowe testują hybrydowy agregat Thermo King

Przewoźnicy chwalą agregaty za cichszą pracę urządzeń, mniejszą emisję spalin, a zwrot inwestycji następuje w okresie od czterech do sześciu lat z samego zaoszczędzonego paliwa.

 

Krone z nagrodą - najlepsza marka logistyczna w kategorii naczep i nadwozi

Nagroda jest wynikiem badania czytelników przeprowadzonego przez magazyn branżowy "Logistik heute" oraz Bundesvereinigung Logistik e.V. (BVL) w grudniu 2019 r.

 

Strona internetowa Schmitz Cargobull w nowej odsłonie

Producent naczep Schmitz Cargobull zaprezentował dziś nową strone internetową. Została ona opracowana w oparciu o preferencje klientów.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL