Nawigacje dla ciężarówek z dużymi wyświetlaczami i nowymi funkcjami
Garmin wprowadza na rynek trzy nowe nawigacje satelitarne Dezl dla kierowców ciężarówek.
Nowością są imponująco duże wyświetlacze, które są wygodne w użytkowaniu dobrze wkomponowują się w kokpit ciężarówek.
Garmin Dezl: LGV700, LGV800 i LGV1000
Dezl LGV700 ma wyświetlacz 6,95 cala i może być eksploatowany tylko w trybie poziomym. Garmin Dezl LGV800 ma wyświetlacz dotykowy 8 cali oraz Dezl LGV1000 ma 10-calowy dotykowy wyświetlacz. Dwa ostatnie można przełączyć z tradycyjnego trybu poziomego na pionowy. Oprócz dużych, a tym samym czytelnych ekranów dotykowych HD, nowa seria Dezl oferuje wiele innych funkcji, które pomagają kierowcom ciężarówek zaplanować trasę.
Różnice między dwoma większymi i droższymi modelami w porównaniu z Dezl LGV700 to zintegrowany odtwarzacz muzyki i przeglądarka internetowa, a także zintegrowana galeria zdjęć i filmów. Ponadto najmniejszy członek rodziny Navi LGV700 musi obejść się bez gniazda słuchawkowego.
Wszystkie nowe urządzenia Dezl LGV700, LGV800 i LGV1000, są dostarczane z fabrycznie zainstalowanymi kartami 3D Europe, które, podobnie jak oprogramowanie urządzenia, można aktualizować za pomocą wewnętrznej funkcji WLAN. Kierowcy ciężarówek mogą wprowadzać różne profile dla ciężarówek, naczep, autobusów lub samochodów i otrzymywać wskazówki dotyczące trasy dla konkretnego pojazdu na podstawie indywidualnych wymiarów, masy, towarów niebezpiecznych i innych specjalnych właściwości pojazdu.
Ponadto otrzymujemy informacje o ruchu drogowym za pośrednictwem DAB + . Dzięki aplikacji Drive ułatwiają wyszukiwanie miejsca parkingowego dla ciężarówek i miejsca parkingowego na podstawie danych z Truck Parking Europe, a także trasowania ciężarówek z danymi o ruchu pojazdów. W menu znajdziemy też informacje o pogodzie, cenach paliwa i fotoradarach. Nowy Dezl śledzi czas jazdy, co pomaga kierowcom ciężarówek w zaplanowaniu przerw.
Dobrze znana funkcja wyznaczania trasy "Popularne trasy dla ciężarówek" pokazuje drogi często używane przez innych kierowców ciężarówek. To dobra opcja, gdyż można sądzić, że "duży" już tą drogą jechał.
System wspomagania kierowcy zapewnia wsparcie dając wizualne instrukcje skrętu 3D, informacje o zakrętach, wąskich uliczkach, stromych wjazdach lub zjazdach, bocznym wietrze lub zmianach prędkości.
Dzięki zintegrowanemu modułowi Bluetooth można zintegrować urządzenie z telefonem i wydawać komendy głosowe, bez potrzeby odrywania ręki od kierownicy. Powiadomienia ze smartfonów, takie jak e-maile lub spotkania, mogą być również wyświetlane na ekranie.
W zestawie znajduje się kilka opcji montażu , w tym mocny wspornik z przyssawką i wspornik śrubowy dla małego modelu i dwóch dużych systemów nawigacji, wspornik przyssawki z magnetyczną płytką adaptera z zasilaczem, a także wspornik śrubowy i 1-calowy adapter kulowy z płytką AMPS. Według firmy Garmin bateria nowych systemów nawigacji dla ciężarówek może pracować do 2 godzin bez zasilania.
Nawigacje satelitarne trucker można uzupełnić kamerami cofania, takimi jak Garmin BC-40 lub BC-30.
Wszystkie nawigacje satelitarne Garmin Dezl są już dostępne na rynku. LGV700 Dezl do 430 euro , w LGV800 dezl do 600 euro i Dezl LGV1000 do 700 euro .