Elektryczne samochody na śmietniku. Czy car-sharing upadnie?

Samochody elektryczne

Historia BlueIndy trwała około pięciu lat. Firma dostarczyła samochody elektryczne do krótkoterminowego wynajmu mieszkańcom miasta i turystom.

 

Sytuacja miała miejsce w Stanach Zjednoczonych w Indianapolis, tam smutny los spotkał samochody elektryczne.

Firma oferująca samochody w car-sharingu nie była w stanie przetrwać pandemii Covid-19 i ogłosiła upadłość. W rezultacie część floty BlueIndy znalazła się na składowisku złomu.

Flota samochodów elektrycznych składała się z 280 samochodów. Do niedawna wszystko szło dobrze, ale pandemia koronawirusa stała się prawdziwą przeszkodą dla rozwoju firmy.

Rynek car-sharingu to jedna z branż, która najmocniej ucierpiała z powodu pandemii. Wiele firm wynajmu krótkoterminowego nie wznowiło pracy po kwarantannie. Wśród nich był BlueIndy. Firma zdecydowała się zbyć tylko część swojej floty, inne samochody zostały przekazane innemu operatorowi car-sharingu.

Przeczytaj też:
Daimler Trucks zaprezentował elektryczną autonomiczną śmieciarkę

Fuso, japońska spółka należąca do Daimler Trucks zajmująca się pojazdami użytkowymi, zaprezentowała Fuso eCanter SensorCollect.

 

Ciężarówki na ogniwa paliwowe najpierw w Szwajcarii

Producent pojazdów silnikowych z Korei Południowej Hyundai Motor Company wprowadził na rynek pierwsze dziesięć ciężkich samochodów ciężarowych z napędami na ogniwa paliwowe.

 

Start-up buduje prototyp 16-tonowego elektrycznego samochodu ciężarowego

Wraz z Volta Trucks kolejny start-up planuje wkrótce uruchomić własną elektryczną ciężarówkę. 16-tonowa ciężarówka zostanie przetestowana w praktycznym teście w DPD w Londynie już w 2021 roku.

 

Kiedy ciężarówka z silnikiem wysokoprężnym staje się hybrydą typu plug-in

Oczekuje się, że w przyszłości nowy typ przyczepy zmieni ciężarówki z silnikiem Diesla w ciężarówki hybrydowe.

 

Quantron wdraża napęd wodorowy w małych ciężarówkach

Napęd wodorowy dostępny będzie dla samochodów dostawczych od 3,49 tony - początkowo dla pojazdów skrzyniowych i izoterm na podwoziu IVECO Daily.

 

Daimler Truck przyspiesza wdrożenie produkcji seryjnej ogniw paliwowych

W ciągu ostatnich dziesięciu lat inżynierowie koncernu Daimler zgromadzili już ogromne know-how w tej dziedzinie oraz opracowali metody i procesy produkcji.

 

Elektryczny Mercedes-Benz Vito i Sprinter już w sprzedaży w Polsce

Od 1 lipca 2020 r. w Polsce rusza sprzedaż eVito i eSprintera - dwóch flagowych modeli pojazdów dostawczych z portfolio Mercedes-Benz Vans w wersji z napędem elektrycznym.

 

Czy Kalifornia wstrząśnie przemysłem nowych samochodów ciężarowych?

Kalifornijskie władze zatwierdziły nowe zasady, które spowodują masowe przejście z konwencjonalnych napędów ciężarówek i furgonów napędzanych gazem i olejem napędowym na samochody zasilane z akumulatorów i wodorowymi ogniwami paliwowymi o zerowej emisji.

 

Baterie stałe i ogniwa paliwowe - kolejny krok w elektrycznych pojazdach Mercedes-Benz

Elektryczny autobus przegubowy eCitaro G rozszerza ofertę rodziny autobusów miejskich Mercedesa.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL