Scania dostarczy 75 elektrycznych samochodów ciężarowych

Elektryczna Scania

Scania i wiodący norweski hurtownik żywności ASKO od dawna współpracują w zakresie dostaw nowych samochodów ciężarowych.

 

W oparciu o te bliskie relacje obie firmy wspólnie badają nowe technologie. W ciągu następnych trzech lat Scania dostarczy do ASKO do 75 elektrycznych ciężarówek.

Na początku tego roku ASKO rozpoczęła działalność z czterema testowymi elektrycznymi ciężarówkami Scania napędzanymi wodorem na ogniwa paliwowe, a w lutym ASKO dodało do swojej floty jeszcze dwie elektryczne ciężarówki dystrybucyjne Scania. W ramach trzyletniej umowy ramowej ze Scania, na lata 2020–2022, ASKO wyraziło zamiar zamówienia w sumie 75 elektrycznych ciężarówek.

- Naszym celem jest posiadanie bezemisyjnej floty ciężarówek do 2026 r. Elektryczne samochody ciężarowe Scania są ważnym krokiem na tej drodze - mówi Torbjørn Johannson, prezes zarządu ASKO NORGE AS.

Oficjalne plany uruchomienia sprzedaży elektrycznych ciężarówek Scania przedstawi jeszcze w 2020 r. Produkcja elektrycznych ciężarówek uzupełni ofertę elektrycznych autobusów i hybrydowych ciężarówek i autobusów, które są już w produkcji. Oczekuje się, że w ciągu najbliższych kilku lat technologia akumulatorów zostanie ulepszona. Dzięki czemu znacznie zwiększy się zasięg jazdy pojazdów, bez zwiększania masy akumulatora.

Przeczytaj też:
Daimler Trucks zaprezentował elektryczną autonomiczną śmieciarkę

Fuso, japońska spółka należąca do Daimler Trucks zajmująca się pojazdami użytkowymi, zaprezentowała Fuso eCanter SensorCollect.

 

Ciężarówki na ogniwa paliwowe najpierw w Szwajcarii

Producent pojazdów silnikowych z Korei Południowej Hyundai Motor Company wprowadził na rynek pierwsze dziesięć ciężkich samochodów ciężarowych z napędami na ogniwa paliwowe.

 

Start-up buduje prototyp 16-tonowego elektrycznego samochodu ciężarowego

Wraz z Volta Trucks kolejny start-up planuje wkrótce uruchomić własną elektryczną ciężarówkę. 16-tonowa ciężarówka zostanie przetestowana w praktycznym teście w DPD w Londynie już w 2021 roku.

 

Kiedy ciężarówka z silnikiem wysokoprężnym staje się hybrydą typu plug-in

Oczekuje się, że w przyszłości nowy typ przyczepy zmieni ciężarówki z silnikiem Diesla w ciężarówki hybrydowe.

 

Quantron wdraża napęd wodorowy w małych ciężarówkach

Napęd wodorowy dostępny będzie dla samochodów dostawczych od 3,49 tony - początkowo dla pojazdów skrzyniowych i izoterm na podwoziu IVECO Daily.

 

Daimler Truck przyspiesza wdrożenie produkcji seryjnej ogniw paliwowych

W ciągu ostatnich dziesięciu lat inżynierowie koncernu Daimler zgromadzili już ogromne know-how w tej dziedzinie oraz opracowali metody i procesy produkcji.

 

Elektryczny Mercedes-Benz Vito i Sprinter już w sprzedaży w Polsce

Od 1 lipca 2020 r. w Polsce rusza sprzedaż eVito i eSprintera - dwóch flagowych modeli pojazdów dostawczych z portfolio Mercedes-Benz Vans w wersji z napędem elektrycznym.

 

Czy Kalifornia wstrząśnie przemysłem nowych samochodów ciężarowych?

Kalifornijskie władze zatwierdziły nowe zasady, które spowodują masowe przejście z konwencjonalnych napędów ciężarówek i furgonów napędzanych gazem i olejem napędowym na samochody zasilane z akumulatorów i wodorowymi ogniwami paliwowymi o zerowej emisji.

 

Baterie stałe i ogniwa paliwowe - kolejny krok w elektrycznych pojazdach Mercedes-Benz

Elektryczny autobus przegubowy eCitaro G rozszerza ofertę rodziny autobusów miejskich Mercedesa.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL