Zoomilon

Pierwszy elektryczny żuraw samojezdny

Chiński producent pojazdów Zoomlion poinformował o produkcji pierwszego na świecie w pełni elektrycznego dźwigu samochodowego.

 

Ten 25-tonowy żuraw samojezdny ZTC250N-EV ma być nie tylko cichy i czysty, ale przede wszystkim znacznie tańszy w obsłudze niż jego odpowiedniki z silnikiem Diesla.

Zgodnie z zapowiedziami firmy 25-tonowy żuraw samojezdny jest wyposażony w akumulator LFP, który powinien pozwolić na zasięg ponad 260 kilometrów i osiąga prędkość maksymalną 90 km/h oraz maksymalną zdolność pokonywania wzniesień wynoszącą 50 procent.

Zoomlion nie podaje żadnych szczegółowych informacji na temat baterii. Żuraw samojezdny powinien jednak "spełniać wymagania większości prac budowlanych" i, w zależności od potrzeb klienta, być ładowany albo standardową wtyczką do ładowania lub gniazdami przemysłowymi.

Elektryczny dźwig jest nie tylko czysty, ale także wyjątkowo cichy. Zoomlion określa, że ​​hałas generowany podczas jazdy lub pracy nie powinien przekraczać 65 decybeli.

Zgodnie z zapowiedzią pierwszy pojazd został już wyprodukowany 7 maja w Zoomlion w Quantang Industrial Park w Changsha. Na razie nic nie wiadomo o chińskich planach dotyczących sprzedaży tego pojazdu.

Przeczytaj też:
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Współpraca Hyundai i IVECO - powstanie elektryczny lekki samochód dostawczy Hyundai Motor Company i IVECO Group ogłosiły podpisanie umowy na dostawę elektrycznego lekkiego samochodu dostawczego IVECO dla Europy, opartego na platformie Hyundai Global eLCV.