Rejestracje nowych pojazdów użytkowych odbiciem sytuacji w Europie. Pandemia dotknęła 27 rynków UE i każdy segment pojazdów

New Volvo FH

W kwietniu 2020 r. liczba rejestracji pojazdów użytkowych w Unii Europejskiej, zmniejszyła się o 67%. Tak drastyczny spadek był powodem wstrzymania działalności gospodarczej niemal we wszystkich krajach Europy, przez cały miesiąc.

 

Największe straty w kwietniu br. odnotowały: Hiszpania (-87,8%), Włochy (-85,5%) i Francja (-82,4%), które były również wśród krajów o najbardziej restrykcyjnych ograniczeniach w ciągu ostatniego miesiąca.

W ciągu czterech miesięcy od początku roku, popyt w UE na nowe pojazdy użytkowe skurczył się o 34,5% w dużej mierze ze względu na wpływ koronawirusa na wyniki z marca i kwietnia. Cztery główne rynki regionu jak dotąd odnotowały dwucyfrowe spadki: Hiszpania (-46,6%), Francja (-41,6%), Włochy (-41,4%) i Niemcy (-22,5%).

Nowe samochody dostawcze do 3,5 t

Wyniki z kwietnia pokazały gwałtowny spadek rejestracji samochodów dostawczych w całej UE. Popyt na nowe samochody dostawcze (vany) zmniejszył się o 69,6% do 46 264 sztuk, czyli wyniósł mniej niż jedną trzecią samochodów dostawczych sprzedanych w kwietniu 2019. W ostatnim miesiącu na wszystkich rynkach UE, odnotowano dwucyfrowe spadki, w tym na czterech głównych. Najgłębsze odnotowały Hiszpania (-91,0%) i Włochy (-89,9%).

Od stycznia do kwietnia br., popyt na samochody dostawcze w Unii Europejskiej skurczył się o 35,1%. Liczba rejestracji takich pojazdów, była prawie o połowę mniejsza w Hiszpanii (-49,1%), we Włoszech (-44,5%) i we Francji (-42,2%). Spośród największych rynków tylko w Niemczech odnotowano najmniej dotkliwy spadek (-21,2%) w tym roku.

Nowe samochody ciężarowe pow 16 t

W kwietniu 2020 r. liczba rejestracji nowych samochodów ciężarowych w UE, zmniejszyła się o 58,5%, co oznacza dziesiąty kolejny miesiąc spadku. Poważnie ucierpiały kraje Europy Środkowej (-71,2%) ze względu na ograniczenia blokujące sprzedaż w ostatnim miesiącu - w tym w Polsce (-71,7%), która tradycyjnie jest jednym z wiodących rynków tego typu pojazdów w tym regionie. Patrząc na główne rynki Europy Zachodniej, w kwietniu Francja odnotowała najgłębszy spadek (-72,3%).

Od początku 2020 r. zarejestrowano 64 456 ciężkich samochodów ciężarowych w całej Unii Europejskiej, czyli o 35,4% mniej niż rok wcześniej. Popyt spadł o 39,8% we Francji, a następnie w Niemczech o -30,8%, we Włoszech o -25,7% i w Hiszpanii o -23,6%.

Nowe samochody ciężarowe powyżej 3,5 t

W kwietniu 2020 r. rejestracje średnich i ciężkich pojazdów użytkowych w UE wykazywały tendencję podobną do tej, która miała miejsce w segmencie najcięższych samochodów ciężarowych. Ogólnie popyt na ciężarówki zmniejszył się o 54,8% w porównaniu z kwietniem 2019 r. i wyniósł 14 112 szt. Z wyjątkiem Grecji w ubiegłym miesiącu, na każdym z 27 rynków UE, odnotowano znaczące straty: we Francji (-72,5%), Włoszech (-61,7%), Hiszpanii (-49,9%) i Niemczech (-39,3%).

W ciągu czterech miesięcy 2020 r. Unia Europejska odnotowała łącznie 79 954 rejestracje nowych ciężarówek, czyli mniej o 33,0% niż w ub.r. Najgłębszy procentowy spadek odnotowano we Francji (-39,2%), a następnie w Niemczech (-27,3%), Włoszech (-26,0%) i Hiszpanii (-22,7%).

Nowe autobusy i autokary powyżej 3,5 t

W ubiegłym miesiącu popyt na nowe autobusy i autokary w UE zmniejszył się o 66,8% do 993 zarejestrowanych sztuk. Z wyjątkiem Węgier, Szwecji i Łotwy, wszystkie rynki w regionie zanotowały silne spadki w kwietniu, w szczególności w Hiszpanii (-81,6%).

Od stycznia do kwietnia, rejestracje autobusów i autokarów skurczyły się o 20,1%, przy sprzedaży ogółem 8 551 pojazdów w całej Unii Europejskiej. Popyt pozostał dodatni we Włoszech (+ 1,4%), podczas gdy Francja (-8,6%) i Niemcy (-6,7%) odnotowały niewielkie spadki. W przeciwieństwie do nich nowe rejestracje spadły do tej pory w 2020 r. prawie o połowę w Hiszpanii (-48,0%).

Unia Europejska odnosi się do nowego składu z 27 państw członkowskich (z wyłączeniem Wielkiej Brytanii).

Przeczytaj też:
Pierwsza seryjna ciężarówka z dłuższą kabiną powstała poza Europą

Czy pamiętacie Państwo Future Trucka? Kilka lat temu MAN Truck & Bus pokazała, na targach IAA w Hanowerze, koncepcyjny projekt ciężarówki przyszłości.

 

Nowości 2021 w pojazdach Mercedes-Benz Trucks

Systemy, które będą dostępne w nowych Mercedesach Actrosach od czerwca 2021 roku to: Active Sideguard Assist ze zautomatyzowaną funkcją hamowania oraz Active Drive Assist 2 ze zautomatyzowaną funkcją awaryjnego zatrzymania pojazdu.

 

IVECO S-Way bez lusterek. Kolejny producent testuje MirrorCam

Kto już widział IVECO S-Way bez lusterek bocznych?

 

Więcej bezpieczeństwa, mniej kluczy do samochodu

Continental opracowuje rozwiązania Key-as-a-Service dla pojazdów użytkowych.

 

Continental wprowadza monitoring obciążenia dla całego zestawu pojazdów

Continental opracowała zintegrowany system ważenia do ciągłego określania obciążenia pojazdów użytkowych.

 

Czym jest w ciężarówce magistrala CAN i FMS

Magistrala CAN, czyli Controlled Area Network powstała w latach 80 XX wieku z inicjatywy niemieckiej firmy Bosch.

 

Top 10 najlepszych marek ciężarówek w Rosji

Wielkość rosyjskiego rynku nowych ciężarówek spada mniej niż w krajach zachodnich.

 

Wyremontowany Mercedes-Benz SK 1838

Firma NVC z Oberhausen zajmująca się skupem i sprzedażą historycznych ciężarówek pokazała wyremontowanego Mercedesa SK.

 

KAMAZ wywrotka w nowej odsłonie

Fabryka samochodów KAMAZ zmontowała pierwszą wywrotkę z nowej rodziny K5 - KAMAZ-6595.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL