Można już zamawiać Mercedesa eSprintera

Mercedes eSprinter

Mercedes-Benz Vans rozpoczął zbieranie zamówień na elektrycznego Sprintera.

 

Chociaż produkcja trwa od grudnia, dopiero teraz można złożyć wiążące zamówienia na elektrycznego dostawczaka.

Na początku eSprinter będzie dostępny jako furgon z wysokim dachem. Silnik elektryczny o mocy 85 kW napędza przednie koła i ma taką samą moc jak podstawowy silnik wysokoprężny. Klienci na eSprintera mogą wybrać jeden z dostępnych akumulatorów.


Samochody dostępne w wersji 41 lub 55 kWh. Przy mniejszym akumulatorze zasięg wystarcza na przejechanie 120 kilometrów. Większy akumulator umożliwi przejechanie 168 kilometrów.

eSprinter może być ładowany, prądem przemiennym, maksymalnie 7,4 kW, zaś w stacji ładowania, prądem stałym, moc prądu 20 kW. Opcjonalnie możliwe jest również szybkie ładowanie prądem 80 kW. Dzięki tej opcji można naładować około 80 procent w 80 minut.

Objętość ładunkowa furgonu z wysokim dachem wynosi do 10,5 m3. Jest to kubatura podobna do wersji z silnikiem Diesla. Baterie nie ograniczają przestrzeni ładunkowej, gdyż akumulatory są zainstalowane w podwoziu.

Cena eSprintera została ustalona na ok. 64 141 euro brutto.

Przeczytaj też:
Start-up buduje prototyp 16-tonowego elektrycznego samochodu ciężarowego

Wraz z Volta Trucks kolejny start-up planuje wkrótce uruchomić własną elektryczną ciężarówkę. 16-tonowa ciężarówka zostanie przetestowana w praktycznym teście w DPD w Londynie już w 2021 roku.

 

Kiedy ciężarówka z silnikiem wysokoprężnym staje się hybrydą typu plug-in

Oczekuje się, że w przyszłości nowy typ przyczepy zmieni ciężarówki z silnikiem Diesla w ciężarówki hybrydowe.

 

MAN-a eTGE na testach w GEFCO Polska

GEFCO Polska prowadzi testy w pełni elektrycznego auta dostawczego MAN eTGE.

 

Quantron wdraża napęd wodorowy w małych ciężarówkach

Napęd wodorowy dostępny będzie dla samochodów dostawczych od 3,49 tony - początkowo dla pojazdów skrzyniowych i izoterm na podwoziu IVECO Daily.

 

Daimler Truck przyspiesza wdrożenie produkcji seryjnej ogniw paliwowych

W ciągu ostatnich dziesięciu lat inżynierowie koncernu Daimler zgromadzili już ogromne know-how w tej dziedzinie oraz opracowali metody i procesy produkcji.

 

Elektryczny Mercedes-Benz Vito i Sprinter już w sprzedaży w Polsce

Od 1 lipca 2020 r. w Polsce rusza sprzedaż eVito i eSprintera - dwóch flagowych modeli pojazdów dostawczych z portfolio Mercedes-Benz Vans w wersji z napędem elektrycznym.

 

Czy Kalifornia wstrząśnie przemysłem nowych samochodów ciężarowych?

Kalifornijskie władze zatwierdziły nowe zasady, które spowodują masowe przejście z konwencjonalnych napędów ciężarówek i furgonów napędzanych gazem i olejem napędowym na samochody zasilane z akumulatorów i wodorowymi ogniwami paliwowymi o zerowej emisji.

 

Baterie stałe i ogniwa paliwowe - kolejny krok w elektrycznych pojazdach Mercedes-Benz

Elektryczny autobus przegubowy eCitaro G rozszerza ofertę rodziny autobusów miejskich Mercedesa.

 

Pierwszy autobus elektryczny firmy MAN powstał pięćdziesiąt lat temu

Początkiem roku 1970, we współpracy z firmami partnerskimi RWE, Bosch i Varta, koncern MAN zaprezentował przedstawicielom prasy z całych Niemiec autobus elektryczny.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL