
Sztuczna inteligencja w logistyce drogowej? To już działa
Kuehne + Nagel uruchomiło w Singapurze platformę cyfrową eTrucknow, wykorzystującą technologię sztucznej inteligencji.
eTrucknow łączy podaż i popyt na logistykę drogową za pośrednictwem rynku cyfrowego, oferując klientom szybką i łatwą rezerwację transportu, a przewoźnikom rozszerzenie możliwości biznesowych.
Pilotażowy projekt platformy eTrucknow wprowadzony w Tajlandii jest dalej udoskonalany, ale od teraz obejmuję także Singapur. Dzięki eTrucknow spedytorzy mają dostęp do uproszczonej procedury wyceny i porównania możliwości logistycznych dla krajowych przesyłek drogowych; opcje dla transgranicznego transportu drogowego na terenie Singapuru i Malezji zostaną udostępnione w drugiej połowie 2020 roku. Gdy nadawca określi szczegóły przesyłki, platforma wykorzystująca technologię sztucznej inteligencji usprawni i zautomatyzuje proces porównywania ofert, weryfikując wiele punktów danych i przedstawiając klientowi najbardziej konkurencyjne oferty i trasy.
Ważna zarówno dla klientów, jak i dla przewoźników jest widoczność w czasie rzeczywistym. Jest to kolejna strategiczna funkcjonalność eTrucknow: spedytorzy i przewoźnicy, dzięki możliwości monitorowania mogą w każdej chwili sprawdzić, gdzie znajdują się ich przesyłki lub kierowcy. Jednorazowi nadawcy otrzymają standardową widoczność z proaktywnymi powiadomieniami serwisowymi o statusie dostawy.
eTrucknow zapewnia przewoźnikom dostęp do platformy tzw. marketplace, która oferuje dostęp do sieci spedytorów. Dzięki tej opcji zweryfikowani przewoźnicy mają możliwość zarówno zamiany pustej przestrzeni ładunkowej na potencjalny dochód, jak i skierowania swoich transportów w miejsca wysokiego popytu. Wszyscy zainteresowani, którzy posiadają flotę ciężarówek mogą zarejestrować konto w platformie. Podlegają oni weryfikacji i wdrożeniu. Aby utrzymać jakość usług, singapurski oddział Kuehne + Nagel współpracował z Enterprise Singapore w celu szkolenia lokalnych firm transportowych, umożliwiając im szybkie wdrożenie i łatwe transakcje z wykorzystaniem platformy.
- Intuicyjne i łatwe w obsłudze rozwiązanie cyfrowe zostało opracowane w oparciu o potrzeby naszych klientów i trendy rynkowe. Funkcje platformy nieustannie ewoluują, aby zapewnić optymalną obsługę klienta, od wysyłki ad hoc po regularne przesyłki. Jesteśmy bardzo podekscytowani, że możemy kształtować przyszłość logistyki drogowej w Azji - mówi Chellan Ganesan, starszy wiceprezes ds. logistyki drogowej w Kuehne + Nagel w regionie Azji i Pacyfiku.
W tym roku platforma eTrucknow zostanie również wdrożona w Malezji, Indiach, Wietnamie, Nowej Zelandii i Australii. Platforma jest kolejnym krokiem milowym w procesie transformacji cyfrowej Kuehne + Nagel.








