SOR Iberica Naczepy chłodnie

Siedemdziesiąt ton po Hiszpanii. Transporty ciężarówką XXL

Firma, która pracuje dla największych hiszpańskich łańcuchów dostaw w branży spożywczej, zaczęła eksperymentalnie testować długą chłodnię.

 

Firma Disfrimur postanowiła sprawdzić zalety 32-metrowej ciężarówki. Ciągnik siodłowy wykorzystany do testów to MAN TGX z silnikiem wysokoprężnym D38 o mocy 640 KM i maksymalnym momencie obrotowym 3000 Nm. Naczepa i dołączona pięcioosiowa przyczepa zostały dostarczane przez firmę SOR Ibérica. Producent ten specjalizuje się w naczepach i zabudowach chłodniczych od roku 1970.

Dzięki łącznej masie 70 ton samochód może przewozić łącznie 66 euro palet. Obliczono, że takie bardzo długie ciężarówki można eksploatować w znacznie bardziej ekonomiczny i przyjazny dla środowiska sposób, niż tradycyjne wersje o długości 16,5 metra.

Zestaw ciężarowy, o długości 32 metrów, jest obecnie największą ciężarówką chłodnią w Hiszpanii. Wyniki testów drogowych zostaną przekazane do Uniwersytetu w Saragossie, firmie SOR Ibérica oraz do MAN Truck & Bus. Firmy te również aktywnie biorą udział w teście.

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) zachęca do używania tzw. długich ciężarówek w Unii Europejskiej. Normy emisji spalin, w przypadku wykorzystanie 32-metrowych zestawów, są łatwiejsze do spełnienia a efektywność przejazdów wyższa. Jest tylko jeden problem, nie wszystkie kraje mają infrastrukturę drogowo-parkingową przygotowaną na tak długie zestawy. To właśnie jest celem wielu testów m.in. w Hiszpanii.