Przedłużenie zwolnienia ciężarówek na gaz ziemny z opłat za przejazdy autostradami

Iveco NP Stralis

IVECO z satysfakcją przyjmuje decyzję niemieckiej komisji parlamentarnej ds. transportu o przedłużeniu zwolnienia samochodów ciężarowych zasilanych gazem ziemnym z opłat za przejazdy autostradami.

 

Karl Holmeier, członek niemieckiej komisji parlamentarnej ds. transportu i deputowany niemieckiego parlamentu, potwierdził plany wydłużenia nieodpłatnych przejazdów po autostradach dla samochodów ciężarowych.

Oczekuje się, że Niemiecki Parlament i Rada Federalna przedłużą do 31 grudnia 2023 r. obowiązywanie zwolnienia z opłat za przejazdy autostradami (MAUT) dla pojazdów o masie powyżej 7,5 tony zasilanych gazem ziemnym, wprowadzone po raz pierwszy 1 stycznia 2019 r. Oznacza to, że samochody ciężarowe IVECO Stralis NP, IVECO S-WAY NP i IVECO X-WAY NP zasilane gazem ziemnym będą mogły dalej pokonywać niemieckie autostrady bez wnoszenia opłat, co tym samym zwiększa korzyści finansowe dla operatorów logistycznych i firm transportowych.

Wydłużenie zwolnienia będzie korzystne dla przewoźników eksploatujących w swoich flotach samochody ciężarowe IVECO Natural Power - zarówno na trasach wewnętrznych w Niemczech, jak i na trasach międzynarodowych z uwagi na centralne położenie na przecięciu głównych europejskich korytarzy dalekobieżnych.

Zwolnienie z opłat za przejazdy autostradami dodatkowo obniży całkowity koszt posiadania i użytkowania samochodów IVECO Natural Power, podnosząc korzyści finansowe i poprawiając zwrot z inwestycji w takie pojazdy. Wraz z rozwojem sieci dystrybucji gazu ziemnego przyspieszy to przejście na czystą i znacznie cichszą technologię.

Thomas Hilse, prezes marki IVECO, powiedział: - IVECO z satysfakcją przyjmuje informację, że niemiecka komisja parlamentarna ds. transportu przedłożyła pod obrady Parlamentu nowy projekt przedłużenia obowiązywania zwolnienia samochodów ciężarowych zasilanych gazem ziemnym z opłat za przejazdy autostradami. Ostateczna decyzja, której spodziewamy się w czerwcu, będzie stanowiła wyraźne uznanie korzyści dla środowisk związanych z tą technologią na drodze do zeroemisyjności. Infrastruktura LNG nieustannie się rozwija, a liczba nowych stacji rośnie - kolejną otwarto niedawno w Berlinie Poczdamie. Wraz z rozszerzaniem się sieci dystrybucyjnej i istniejącymi dopłatami rządowymi wspierającymi to paliwo, wydłużenie zwolnienia będzie wyraźnym sygnałem dla naszych klientów, że przejście na transport napędzany LNG jest nieuniknione - a bio-metan umożliwi nawet zeroemisyjność.

Obecnie sieć dystrybucji gazu ziemnego obejmuje już główne korytarze transportowe w Europie, a jej rozwój nabiera tempa. Liczba stacji LNG powinna wzrosnąć z 249 w 2019 roku do ponad 450 w 2022 roku. Samochody ciężarowe pokonujące trasy przebiegające przez Niemcy nie tylko przynoszą finansową korzyść w związku ze zwolnieniem z opłat za przejazdy, ale również ich eksploatacja będzie niezwykle korzystna dzięki dobrze rozwiniętej infrastrukturze. Infrastruktura będzie dalej się rozwijać, ponieważ Rząd Federalny Niemiec skupia się na gazie ziemnym jako kluczowym elemencie strategii osiągnięcia celów klimatycznych.

Poza granicami Niemiec kolejny sygnał na rzecz przyjęcia technologii gazu ziemnego w transporcie pochodzi z Austrii, która wprowadziła odstępstwo dla samochodów ciężarowych napędzanych LNG od odcinkowego zakazu jazdy w Tyrolu. Zmiana zasad opodatkowania gazu ziemnego, która weszła w życie 1 stycznia 2020 r., klasyfikuje obecnie LNG jako substytut gazu, który nie podlega podatkowi od paliw kopalnych.

Przeczytaj też:
Stacje LNG Citronex przyjmą zapłatę kartą DKV

Operator kart paliwowych DKV, poszerza sieć punktów, w których można płacić kartą. Dotyczy to stacji tankowania gazu ziemnego.

 

Grupa Żywiec rozpoczyna współpracę z OMEGA Pilzno. Piwo będą wozić ciężarówki LNG

W pierwszym etapie polska firma transportowa będzie dystrybuowała piwo za pomocą czterech IVECO Stralis NP napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG). Celem wspólnego projektu jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych oraz pyłów w dystrybucji piwa.

 

Pierwsze Volvo FH LNG w okolicy Moskwy

Na początku lipca w Volvo Group Truck Center Moskwa-Południe w Domodiedowie uroczyście przekazano ciągniki siodłowe Volvo FH LNG . Ciężarówki trafiły do ​​cementowozu ACR z regionu moskiewskiego.

 

Niemcy jadą na gazie

Zainteresowanie przewoźników ciężarówkami napedzane gazem gwałtownie wzrosło w ciągu ostatnich dwóch miesięcy.

 

Partia pięćdziesięciu IVECO Stralis NP LNG sprzedanych do Rosji tylko jednej firmie transportowej

Ciągniki siodłowe IVECO Stralis NP napędzane skroplonym gazem ziemnym została dostarczona do firmy Mostrans LLC w pierwszym kwartale 2020 roku.

 

Ciężarówki na gaz ziemny nadal bez opłaty drogowej

Parlament zatwierdził przedłużoną dotację na ciężkie ciężarówki napędzane CNG i LNG pomimo protestów stowarzyszeń kolejowych i opozycji.

 

Firma WESOB zabudowała pierwsze w Polsce podwozie LNG

Producent nadwozi i zestawów przestrzennych wykonał zabudowę na podwoziu gazowej Scanii.

 

Nowa stacja tankowania LNG w Niemczech

Firma NOVATEK Green Energy poinformowała o otwarciu drugiej w Niemczech stacji tankowania LNG.

 

Samochody jutra, czyli o napędzie z ogniw wodorowych

W poniedziałek Toyota i Hino Motors ogłosiły, że wspólnie opracują ciężką ciężarówkę z ogniwami paliwowymi.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL