Firma WESOB zabudowała pierwsze w Polsce podwozie LNG
Producent nadwozi i zestawów przestrzennych wykonał zabudowę na podwoziu gazowej Scanii.
Zakład WESOB w Strumieniu opuściła Scania R410 LNG z zabudową oraz przyczepą centralnoosiową WECON o pojemności aż 115 m3.
Zamawiającym była firma F.T.H. DAW-TRANS z Wolbromia, która dysponuje taborem dwunastu zestawów. Aż dziewięć jednostek to zestawy przestrzenne bazujące na samochodzie z przyczepą centralnoosiową.
Nowy nabytek wykorzystywany będzie wyłącznie w transporcie międzynarodowym, na stałej trasie: Polska-Niemcy. Według założeń, przy dwóch podwójnych obsadach kierowców, samochód jeździć będzie niemal non-stop i osiągnie przebiegi rzędu 230 tys. km rocznie! Tak intensywna eksploatacja zestawu bardzo wysoko podniosła poprzeczkę oczekiwań przewoźnika wobec WESOB-u.
- Nigdy nie idziemy na skróty. Naszym celem jest zadowolenie i stała współpraca z naszymi klientami. Produkty WESOB-u z logiem marki WECON obliczone są na wieloletnią eksploatację. Z tego powodu nie możemy sobie pozwolić na pozorne oszczędności. Zakup zabudowy z naszym logiem, niekiedy droższej niż u konkurentów, to inwestycja, która ma przynosić zyski dla przewoźnika przez wiele lat. W dłuższej perspektywie, wysoka jakość i bezawaryjność zawsze się opłaca. Samochody muszą
pracować, a nie stać w oczekiwaniu na naprawę - mówi Piotr Mertens, dyrektor handlowy firmy WESOB.
Klient wybrał Scanię R410 LNG w układzie napędowym 6x2. Gazowy silnik o pojemności 13 litrów i mocy 410 KM (przy 1900 obr./min) generuje moc 2000 Nm w zakresie 1100 – 1400 obr./min. Zgodnie z wymaganiami przewoźnika, auto wyposażono w dwa kriogeniczne zbiorniki na skroplony gaz ziemny o łącznej pojemności 1124 litrów, co pozwala zatankować około 415 kg LNG. Taka ilość metanu przekłada się na zasięg niemal 1500 km. Dostarczony zestaw dysponuje kubaturą aż 115 m³, pozwalając
na transport 38 europalet. A przy wykorzystaniu systemu podwójnej podłogi liczba przewożonych palet podwaja się. Ramę wykonano z ocynkowanej ogniowo stali o podwyższonej wytrzymałości. Odsuwane ściany i dach wraz z możliwością jego podnoszenia na czas załadunku to bardzo często zamawiane rozwiązanie w zabudowach kubaturowych WESOB-u. 18 - tonowa przyczepa centralnoosiowa to sztandarowy produkt marki WECON. Dzięki bardzo wysokiej jakości wykonania przyczepy są nie tylko lekkie, lecz także niezwykle sztywne i odporne na trudy codziennej eksploatacji. Automatycznie podnoszona oś przednia, czy przesunięte ku górze opuszczane podpory to efekt doświadczeń i oczekiwań licznych klientów, którzy swymi uwagami przyczyniają się do wzbogacania oferty WESOB-u.