WESOB Scania LNG

Firma WESOB zabudowała pierwsze w Polsce podwozie LNG

Producent nadwozi i zestawów przestrzennych wykonał zabudowę na podwoziu gazowej Scanii.

 

Zakład WESOB w Strumieniu opuściła Scania R410 LNG z zabudową oraz przyczepą centralnoosiową WECON o pojemności aż 115 m3.

Zamawiającym była firma F.T.H. DAW-TRANS z Wolbromia, która dysponuje taborem dwunastu zestawów. Aż dziewięć jednostek to zestawy przestrzenne bazujące na samochodzie z przyczepą centralnoosiową.
Nowy nabytek wykorzystywany będzie wyłącznie w transporcie międzynarodowym, na stałej trasie: Polska-Niemcy. Według założeń, przy dwóch podwójnych obsadach kierowców, samochód jeździć będzie niemal non-stop i osiągnie przebiegi rzędu 230 tys. km rocznie! Tak intensywna eksploatacja zestawu bardzo wysoko podniosła poprzeczkę oczekiwań przewoźnika wobec WESOB-u.

- Nigdy nie idziemy na skróty. Naszym celem jest zadowolenie i stała współpraca z naszymi klientami. Produkty WESOB-u z logiem marki WECON obliczone są na wieloletnią eksploatację. Z tego powodu nie możemy sobie pozwolić na pozorne oszczędności. Zakup zabudowy z naszym logiem, niekiedy droższej niż u konkurentów, to inwestycja, która ma przynosić zyski dla przewoźnika przez wiele lat. W dłuższej perspektywie, wysoka jakość i bezawaryjność zawsze się opłaca. Samochody muszą
pracować, a nie stać w oczekiwaniu na naprawę - mówi Piotr Mertens, dyrektor handlowy firmy WESOB.

Klient wybrał Scanię R410 LNG w układzie napędowym 6x2. Gazowy silnik o pojemności 13 litrów i mocy 410 KM (przy 1900 obr./min) generuje moc 2000 Nm w zakresie 1100 – 1400 obr./min. Zgodnie z wymaganiami przewoźnika, auto wyposażono w dwa kriogeniczne zbiorniki na skroplony gaz ziemny o łącznej pojemności 1124 litrów, co pozwala zatankować około 415 kg LNG. Taka ilość metanu przekłada się na zasięg niemal 1500 km. Dostarczony zestaw dysponuje kubaturą aż 115 m³, pozwalając
na transport 38 europalet. A przy wykorzystaniu systemu podwójnej podłogi liczba przewożonych palet podwaja się. Ramę wykonano z ocynkowanej ogniowo stali o podwyższonej wytrzymałości. Odsuwane ściany i dach wraz z możliwością jego podnoszenia na czas załadunku to bardzo często zamawiane rozwiązanie w zabudowach kubaturowych WESOB-u. 18 - tonowa przyczepa centralnoosiowa to sztandarowy produkt marki WECON. Dzięki bardzo wysokiej jakości wykonania przyczepy są nie tylko lekkie, lecz także niezwykle sztywne i odporne na trudy codziennej eksploatacji. Automatycznie podnoszona oś przednia, czy przesunięte ku górze opuszczane podpory to efekt doświadczeń i oczekiwań licznych klientów, którzy swymi uwagami przyczyniają się do wzbogacania oferty WESOB-u.

Przeczytaj też:
Pierwsze w Polsce śmieciarki zasilane skroplonym gazem ziemnym LNG Zamówione przez PGK w Śremie trzy pojazdy do zbiórki odpadów, zabudowane na podwoziach IVECOS-WAY, to pierwsze w naszym kraju tego rodzaju pojazdy zasilane LNG. Flota tego wielkopolskiego przedsiębiorstwa komunalnego wzbogaciła się także o imponujący zestaw z ciągnikiem siodłowym IVECO S-WAY, również napędzany ekologicznym LNG.
Rusza produkcja VW Caddy z napędem CNG W zakładzie Volkswagen Poznań ruszyła produkcja kolejnej wersji modelu Caddy 5 - z napędem na gaz ziemny CNG.
Ciężarówki gazowe nie podlegają zakazowi jazdy nocnej Grupa Hegelmann złożyła zamówienie na 150 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG oraz 10 ciągników siodłowych IVECO S-WAY CNG.
Gaz czy biogaz? Pojazdy na gaz stają się coraz bardziej popularne w całej Europie, ale rynki takie jak Hiszpania, Włochy, Francja, Niemcy oraz Europa Środkowo-Wschodnia wysuwają się na pierwszy plan.
Co w zamian za rosyjski gaz do napędu samochodów ciężarowych CNG LNG? Komisja Europejska ogłasza ograniczenie zależności od rosyjskiego gazu dla transportów ciężarowych.
Co oznacza program H2-ICE Wkrótce może się okazać, że napędy elektryczne nie spełniają oczekiwań branży transportowej i na rynku pojawi się kolejna technologia. Technologia ta nie jest niczym nowym, jednak do tej pory zdecydowanie ustępowała miejsca przekazom medialnym gloryfikującym napędy elektryczne. Obecnie wyraźniej widać wzrost zainteresowania napędem wodorowym, czego dowodem jest choćby niedawna nagroda Truck Innovation Award 2022 dla DAF'a XF Hydrogen.
Amazon zamawia IVECO S-WAY CNG IVECO dostarczyło już pierwsza partię 216 jednostek IVECO S-WAY CNG (na sprężony gaz ziemny), kolejne 848 jednostek zostanie dostarczone w połowie 2022 roku. Oznacza to, że całkowite zamówienie wynosi 1064 ciężarówek.
AGROMEX z nowymi ciągnikami siodłowymi IVECO S-WAY LNG Firma AGROMEX Wojciech i Jacek Fraszka Sp. j. odebrała pierwsze 18 ciągników IVECO S-WAY LNG z 30 sztuk zamówionych na rok 2021. Dołączą one do 20 pojazdów IVECO S-WAY LNG, które pracują już w firmie AGROMEX od 2020 roku.
IVECO S-WAY LNG dla firmy Don Trucking Firma transportowa Don Trucking odebrała ciągniki IVECO S-WAY NP w wersji LNG wyposażone w silnik o mocy 460 KM.