Firma WESOB zabudowała pierwsze w Polsce podwozie LNG

WESOB Scania LNG

Producent nadwozi i zestawów przestrzennych wykonał zabudowę na podwoziu gazowej Scanii.

 

Zakład WESOB w Strumieniu opuściła Scania R410 LNG z zabudową oraz przyczepą centralnoosiową WECON o pojemności aż 115 m3.

Zamawiającym była firma F.T.H. DAW-TRANS z Wolbromia, która dysponuje taborem dwunastu zestawów. Aż dziewięć jednostek to zestawy przestrzenne bazujące na samochodzie z przyczepą centralnoosiową.
Nowy nabytek wykorzystywany będzie wyłącznie w transporcie międzynarodowym, na stałej trasie: Polska-Niemcy. Według założeń, przy dwóch podwójnych obsadach kierowców, samochód jeździć będzie niemal non-stop i osiągnie przebiegi rzędu 230 tys. km rocznie! Tak intensywna eksploatacja zestawu bardzo wysoko podniosła poprzeczkę oczekiwań przewoźnika wobec WESOB-u.

- Nigdy nie idziemy na skróty. Naszym celem jest zadowolenie i stała współpraca z naszymi klientami. Produkty WESOB-u z logiem marki WECON obliczone są na wieloletnią eksploatację. Z tego powodu nie możemy sobie pozwolić na pozorne oszczędności. Zakup zabudowy z naszym logiem, niekiedy droższej niż u konkurentów, to inwestycja, która ma przynosić zyski dla przewoźnika przez wiele lat. W dłuższej perspektywie, wysoka jakość i bezawaryjność zawsze się opłaca. Samochody muszą
pracować, a nie stać w oczekiwaniu na naprawę - mówi Piotr Mertens, dyrektor handlowy firmy WESOB.

Klient wybrał Scanię R410 LNG w układzie napędowym 6x2. Gazowy silnik o pojemności 13 litrów i mocy 410 KM (przy 1900 obr./min) generuje moc 2000 Nm w zakresie 1100 – 1400 obr./min. Zgodnie z wymaganiami przewoźnika, auto wyposażono w dwa kriogeniczne zbiorniki na skroplony gaz ziemny o łącznej pojemności 1124 litrów, co pozwala zatankować około 415 kg LNG. Taka ilość metanu przekłada się na zasięg niemal 1500 km. Dostarczony zestaw dysponuje kubaturą aż 115 m³, pozwalając
na transport 38 europalet. A przy wykorzystaniu systemu podwójnej podłogi liczba przewożonych palet podwaja się. Ramę wykonano z ocynkowanej ogniowo stali o podwyższonej wytrzymałości. Odsuwane ściany i dach wraz z możliwością jego podnoszenia na czas załadunku to bardzo często zamawiane rozwiązanie w zabudowach kubaturowych WESOB-u. 18 - tonowa przyczepa centralnoosiowa to sztandarowy produkt marki WECON. Dzięki bardzo wysokiej jakości wykonania przyczepy są nie tylko lekkie, lecz także niezwykle sztywne i odporne na trudy codziennej eksploatacji. Automatycznie podnoszona oś przednia, czy przesunięte ku górze opuszczane podpory to efekt doświadczeń i oczekiwań licznych klientów, którzy swymi uwagami przyczyniają się do wzbogacania oferty WESOB-u.

Przeczytaj też:
Czy bum na ciężarówki gazowe się skończy? Unia krytykuje zwolnienie z Myta ciężarówek LNG i CNG

Przypadek brzmi trochę groteskowo, jednak to całkiem realna wiadomość. Chodzi o niemieckiego ministra transportu Andreasa Scheuera.

 

IVECO S-WAY Natural Power dla firmy AGROMEX

Iveco Poland przekazało firmie AGROMEX 20 ciągników siodłowych IVECO napędzanych gazem ziemnym.

 

Grupa Żywiec rozpoczyna współpracę z OMEGA Pilzno. Piwo będą wozić ciężarówki LNG

W pierwszym etapie polska firma transportowa będzie dystrybuowała piwo za pomocą czterech IVECO Stralis NP napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG). Celem wspólnego projektu jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych oraz pyłów w dystrybucji piwa.

 

Pierwsze Volvo FH LNG w okolicy Moskwy

Na początku lipca w Volvo Group Truck Center Moskwa-Południe w Domodiedowie uroczyście przekazano ciągniki siodłowe Volvo FH LNG . Ciężarówki trafiły do ​​cementowozu ACR z regionu moskiewskiego.

 

Niemcy jadą na gazie

Zainteresowanie przewoźników ciężarówkami napedzane gazem gwałtownie wzrosło w ciągu ostatnich dwóch miesięcy.

 

Partia pięćdziesięciu IVECO Stralis NP LNG sprzedanych do Rosji tylko jednej firmie transportowej

Ciągniki siodłowe IVECO Stralis NP napędzane skroplonym gazem ziemnym została dostarczona do firmy Mostrans LLC w pierwszym kwartale 2020 roku.

 

Ciężarówki na gaz ziemny nadal bez opłaty drogowej

Parlament zatwierdził przedłużoną dotację na ciężkie ciężarówki napędzane CNG i LNG pomimo protestów stowarzyszeń kolejowych i opozycji.

 

Przedłużenie zwolnienia ciężarówek na gaz ziemny z opłat za przejazdy autostradami

IVECO z satysfakcją przyjmuje decyzję niemieckiej komisji parlamentarnej ds. transportu o przedłużeniu zwolnienia samochodów ciężarowych zasilanych gazem ziemnym z opłat za przejazdy autostradami.

 

Nowa stacja tankowania LNG w Niemczech

Firma NOVATEK Green Energy poinformowała o otwarciu drugiej w Niemczech stacji tankowania LNG.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL