Mercedes eEconic

Pojazdy komunalne. Mercedes Econic - od teraz już eEconic

Firma Quantron rozszerza program ciężarówek elektrycznych o branżę komunalną. Możliwa jest konwersja starszych pojazdów, a oraz zakup nowych e-ciężarówek.

 

Kilka tygodni po tym, jak Daimler Trucks ogłosił wprowadzenie do oferty modelu eEconic, Quantron postanowił być szybszy. Chodzi o to, że Daimler nie zamierza produkować seryjnie elektrycznych ciężarówek przed 2022 rokiem.

Po zainstalowaniu elektrycznego układu napędowego eEconic ma moc 350 kW i pojemność baterii 280 kWh. Zasięg tej ciężarówki wynosi około 150 kilometrów, w zależności od profilu zastosowania. Jednak w samochodach komunalnych nie choidzi o samą jazdę. Na przykład w przypadku śmieciarki ważne zadanie spełnia przystawka odbioru mocy, która zasila hydraulikę urządzeń odbiorczych.

Mercedes Econic produkowany jest od 1998 roku. Jego druga generacja weszła na rynek w 2013 roku w dwóch wariantach silników wysokoprężnych i o masie całkowitej pojazdu od 18 do 26 ton.

Tymczasem Daimler Trucks podąża inną drogą. W pierwszej kolejności pojawi się komunalny Mercedes-Benz eActros. EActros, zaprezentowany w 2018 roku, jest zasilany przez dwa silniki elektryczne, każdy o mocy 125 kW, pojemność akumulatora określono na 240 kWh. Oficjalny zasięg eActrosa wynosi 200 kilometrów.

Quantron oferuje zelektryfikowanego Econica z różnymi opcjami długoterminowego wynajmu, zakupu, finansowania i leasingu. Firma postrzega siebie, jako nowego gracza na rynku elektrycznych pojazdów użytkowych i dlatego od samogo początku chce oferować klientom kompleksową obsługę sprzedażową. Wcześniej Quantron zajmował się konwersją pojazdów IVECO, głównie modelu Daily.