MAN wiąże przyszłość z samochodami elektrycznymi

eTGM

Mówi się, że możliwości rozwoju napędów Diesla zostały wyczerpane.

 

Ciężarówki MAN Truck & Bus najnowszej generacji będą oferowane w większych seriach z napędem elektrycznym. Firma będąc częścią koncernu Volkswagen wpisuje się w politykę elektromobilności, którą z ogromnym rozmachem propaguje VW.

MAN i Scania: wspólny rozwój elektrycznych ciężarówek

Podobnie, jak Scania, MAN jest częścią spółki zależnej VW Traton, w której Volkswagen łączy marki samochodów użytkowych. Traton chce zostać liderem na rynku samochodów elektrycznych - e-ciężarówek i e-autobusów. MAN i Scania korzystają ze wspólnego know-how ciężarówek i kupują baterie od VW. To powinno obniżyć znacznie koszty, gdyż VW zamierza budować samochody elektryczne na dużą skalę. MAN zamierza realizować strategię sprzedaży całej gamy modeli, od lekkich pojazdów e-komercyjnych po duże ciężarówki z napędem elektrycznym.

Produkcja małych serii trwa od końca 2019 roku

MAN produkuje elektryczny samochód ciężarowy eTGM w małych seriach od końca 2019 r. Po udanym teście praktycznym z kilkoma austriackimi klientami teraz koncern chce znacznie rozwinąć ten segment rynku. 26-tonowa ciężarówka przeznaczona jest do średniego i ciężkiego ruchu dystrybucyjnego i może być skonfigurowana jako pojazd chłodnia, z nadwoziem wymiennym i nadwoziem np. do transportu napojów. MAN eTGM wyposażony jest w napęd elektryczny o mocy 264 kW (359 KM) i ma moment obrotowy ok. 3100 Nm.

Zamiast silnika wysokoprężnego pod kabiną znajduje się akumulator litowo-jonowy grupy VW, który umożliwia zasięg do 200 kilometrów, w zależności od pogody i rodzaju użytkowania. Aby przekonać klientów o zaletach elektrycznej ciężarówki, MAN zapewnia im wsparcie w postaci zespołu, który przeprowadza analizę potrzeb i doradza w zakresie ładowania i zarządzania energią. Krótko mówiąc, eksperci MAN podpowiedzą, jak efektywnie wykorzystywać samochody elektryczne. MAN oferuje również szkolenia dla kierowców, podczas których mogą zapoznać się z wymaganiami dotyczącymi elektrycznych ciężarówek.

Transport dystrybucyjny bardziej elektryczny

Elektryfikację pojazdów można osiągnąć najszybciej w ruchu dystrybucyjnym w miastach. Dlatego MAN początkowo skupia swoje działania na tym segmencie. Nie można zapominać, także o samochodzie dostawczym MAN e-TGE, który od dwóch lat znajduje sie w ofercie koncernu, a produkowany jest w polskim zakładzie VW niedaleko Wrześni.

Szef MAN, Joachim Drees, co prawda widzi jeszcze zastosowanie dla silników Diesla, jednak będą one stopniowo wypierane np. w transporcie dalekobieżnym przez ​​wodór lub e-paliwa. Od 2023/24 MAN planuje masową produkcję elektrycznych ciężarówek.

Przeczytaj też:
Od nowego roku seryjny Mercedes-Benz eActros i Econic

Jedną z zaprezentowanych nowości jest przedseryjny prototyp eActrosa z elektrycznym napędem akumulatorowym, przeznaczonego do ciężkiego transportu dystrybucyjnego.

 

Pierwsza elektryczna śmieciarka Renault Trucks już w pracy

Renault Trucks wydało klientowi w 100% elektryczny pojazd przeznaczony do zbiórki odpadów.

 

Samochody ciężarowe na gaz, biogaz i ogniwa paliwowe - Volvo Trucks prezentuje swoje rozwiązania

Przewoźnicy są coraz bardziej zainteresowani redukcją kosztów poprzez stosowanie skroplonego gazu jako alternatywnego paliwa, ale nie tylko...

 

Hybrydowa Scania może przejechać na samych akumulatorach do 60 kilometrów

Scania wprowadza nowe elektryczne i hybrydowe ciężarówki do transportu dystrybucyjnego. W najbliższych latach do sprzedaży trafią również pojazdy transportu dalekobieżnego.

 

Mercedes-Benz eActros LongHaul - długodystansowy elektryk już w niedalekiej przyszłości

Daimler Trucks zaprezentował po raz pierwszy pojazd dalekobieżny z napędem wyłącznie akumulatorowym.

 

Klienci przejechali już elektrycznymi ciężarówkami i autobusami ponad siedem milionów kilometrów

Daimler Trucks & Buses deklaruje, że do roku 2022 będą dostępne w sprzedaży ciężarówki elektryczne na wszystkich głównych światowych rynkach zbytu.

 

Rusza sprzedaż elektrycznej ciężarówki o zasięgu ponad 300 km

Kenworth, którego właścicielem, podobnie jak DAF-a, jest spółka Paccar, rozpoczął sprzedaż modelu ciężarówki elektrycznej model K270E i jego większego brata K370E.

 

Elektryczny Fiat Ducato - znamy już ceny samochodów

Fiat opublikował ceny E-Ducato. W Niemczech pojazd kosztuje od 54 800 euro netto. Elektryczny model Fiata można jednak tylko obecnie zamówić w Wielkiej Brytanii, gdzie będzie dostarczany od 4 kwartału 2020 roku.

 

Maty słoneczne pozwolą obniżyć koszty paliwa

Trailar to brytyjski start-up oferujący zestawy mat solarnych do pojazdów użytkowych. Maty te zasilają urządzenia pomocnicze energią słoneczną, zmniejszając koszty paliwa i emisję CO2.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL