Uszkodzone akumulatory są główną przyczyną awarii w ponad 40 procentach przypadków

Ciężarówki akumulatory

Awaria jest zawsze nieprzyjemnym doświadczeniem dla kierowców - kosztuje cenny czas.

 

W ubiegłym roku 1750 kierowców wzywało ADAC do uszkodzonych akumulatorów. Awarie baterii, w stosunku do wszystkich usterek samochodu, stanowią 41,8 procent. Najczęściej awarie akumulatorów zdarzają się między piątym a szóstym "rokiem życia” baterii", jednak dotyczą również prawie nowych akumulatorów.
Niektórym markom ciężarówek przytrafiały się awarie baterii, zanim opuściły one punkt sprzedaży. Najczęściej przyczyną "braku prądu" było szybkie przedwczesne rozładowanie akumulatora na postoju. Akumulator szybko się przeciążał z powodu licznych odbiorników elektrycznych będących w stanie "czuwania". Cóż z tego że producent wymieniał baterie na gwarancji, jak liczy się czas przestoju i nerwy kierowcy.

Spośród aut osobowych przebadano modele, z których co najmniej 7000 egzemplarzy rocznie wykazywało wadliwe akumulatory. Toyota Aygo, MINI, Mercedes A-Class i BMW X3 były konsekwentnie lepsze od średniej. Poszczególne przypadki pokazywały jednak, że tzw. "wpadki" poszczególnych marek nie dotyczą konkretnych lat produkcji, lecz poszczególnych modeli.

Nie jest tajemnicą, że akumulatory na tzw. "pierwszy montaż" to całkiem inny produkt, niż te dostępne w sklepach. Akumulatory montowane na liniach produkcyjnych są o 30 procent droższe niż te w sieciach handlowych, co świadczy o ich innej technologii wytwarzania. Jednak decydujące znaczenie, przy współczesnych samochodach, ma pobór prądu na postoju i częstotliwość tzw. "głębokich rozładowań". W pojazdach użytkowych żywotność baterii jest zdecydowanie krótsza. Im więcej "bajerów", tym "krótsze życie baterii".

 

Przeczytaj też:
Osłona dla kierowców w podwójnej obsadzie?

Holenderska firma CARona oferuje tarcze ochronne do ciężarówek. Cena nie przekracza 40 euro.

 

Darmowa aplikacja Shell Fleet assistant do zarządzania flotą

Shell wprowadza nowe rozwiązanie dedykowane managerom flot i ich kierowcom.

 

VW, Daimler i BMW domagają się premii za zakup samochodów - teraz producenci ciężarówek również chcą pomocy państwa

Szef Traton Andreas Renschler ma już pomysł, jak to może wyglądać.

 

Więcej Scanii w Mercedesie?

Karin Rådström, były menedżer Scania, przejęła zarządzanie marką ciężarówek Mercedes-Benz.

 

Ciężarówki DAF CF i XF w nowych konfiguracjach napędów. Dodatkowy napęd do ciągników siodłowych

Modele CF i XF dostępne z dołączanym napędem przedniej osi za pomocą jednego przycisku na desce rozdzielczej.

 

Pierwszy DAF, po przerwie w produkcji, opuszcza linię montażową

Wszystkie zakłady produkcyjne DAF Trucks powracają do dawnego rytmu. Maszyny ruszyły w Eindhoven, Westerlo i Leyland (w Wielkiej Brytanii).

 

Zatrzymanie importu z Chin ma wpływ na spadki liczby ciężarówek na drogach

Od początku marca do początku kwietnia ruch ciężarówek w Austrii znacznie spadł. Wolumen przewozów również spadł w tym okresie.

 

Kradzieże ciężarówek we Włoszech gwałtownie spadają

W porównaniu do roku 2018, gdzie skradziono ponad 3000 ciężarówek w 2019 r. skradziono już ich tylko 1429.

 

Nowy Kamaz bardziej dla kierowcy

Obraz rosyjskiej ciężarówki, jakie widywaliśmy na naszych drogach znacznie się zmienia. Stało się to za sprawą modelu KAMAZ-54907.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL