Ciężarówki akumulatory

Uszkodzone akumulatory są główną przyczyną awarii w ponad 40 procentach przypadków

Awaria jest zawsze nieprzyjemnym doświadczeniem dla kierowców - kosztuje cenny czas.

 

W ubiegłym roku 1750 kierowców wzywało ADAC do uszkodzonych akumulatorów. Awarie baterii, w stosunku do wszystkich usterek samochodu, stanowią 41,8 procent. Najczęściej awarie akumulatorów zdarzają się między piątym a szóstym "rokiem życia” baterii", jednak dotyczą również prawie nowych akumulatorów.
Niektórym markom ciężarówek przytrafiały się awarie baterii, zanim opuściły one punkt sprzedaży. Najczęściej przyczyną "braku prądu" było szybkie przedwczesne rozładowanie akumulatora na postoju. Akumulator szybko się przeciążał z powodu licznych odbiorników elektrycznych będących w stanie "czuwania". Cóż z tego że producent wymieniał baterie na gwarancji, jak liczy się czas przestoju i nerwy kierowcy.

Spośród aut osobowych przebadano modele, z których co najmniej 7000 egzemplarzy rocznie wykazywało wadliwe akumulatory. Toyota Aygo, MINI, Mercedes A-Class i BMW X3 były konsekwentnie lepsze od średniej. Poszczególne przypadki pokazywały jednak, że tzw. "wpadki" poszczególnych marek nie dotyczą konkretnych lat produkcji, lecz poszczególnych modeli.

Nie jest tajemnicą, że akumulatory na tzw. "pierwszy montaż" to całkiem inny produkt, niż te dostępne w sklepach. Akumulatory montowane na liniach produkcyjnych są o 30 procent droższe niż te w sieciach handlowych, co świadczy o ich innej technologii wytwarzania. Jednak decydujące znaczenie, przy współczesnych samochodach, ma pobór prądu na postoju i częstotliwość tzw. "głębokich rozładowań". W pojazdach użytkowych żywotność baterii jest zdecydowanie krótsza. Im więcej "bajerów", tym "krótsze życie baterii".

 

Przeczytaj też:
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.