Europa obiecuje rozwiązać kryzys kierowców ciężarówek, zatrudniając posiadaczy prawo jazdy B
W Europie, w związku z kryzysem kierowców ciężarówek, rozpoczął się eksperyment, który można uznać za nieco kontrowersyjny.
Kierowcy posiadający prawo jazdy kategorii B będą mogli prowadzić elektryczne ciężarówki powyżej 3,5 t. DMC.
Ciężarówką na prawo jazdy B
Rząd holenderski zainteresowany promowaniem napędów elektrycznych, chce aby kierowcami tych pojazdów mogli być kierowcy z prawem jazdy kat. B. Zasadniczo chodzi o to, że małe ciężarówki elektryczne lub nawet samochody dostawcze, poprzez masę własną, są często zbyt ciężkie, aby zaliczyć je do kategorii vanów. W szczególności pojazdy elektryczne przeznaczone do transportu towarów o dmc. 4,25 t mogą być prowadzone przez kierowców posiadających prawo jazdy kategorii B. Ponadto, samochody te, będą zwolnione z obowiązku instalowania tachografów. Kierowcy, którzy chcą prowadzić takie pojazdy, muszą posiadać ważne prawo jazdy kategorii B i przejść dodatkowy kurs kwalifikacyjny trwający zaledwie 5 godzin.
Program pilotażowy rozpoczyna się 17 czerwca i potrwa do 31 grudnia 2022 r.
Nowy projekt jest częścią programu Green Deal ZES, którego celem jest systematyczne ograniczanie emisji CO2 w dostawach miejskich do 2025 r.