Ciężarówki DAF CF i XF w nowych konfiguracjach napędów. Dodatkowy napęd do ciągników siodłowych

DAF CF PXP

Modele CF i XF dostępne z dołączanym napędem przedniej osi za pomocą jednego przycisku na desce rozdzielczej.

 

Firma DAF Trucks wprowadza hydrauliczny napęd na przednią oś załączany jednym przełącznikiem. Rozwiązanie to powstało z myślą o pojazdach ciężarowych użytkowanych głównie na trasie, które czasami muszą jednak pokonać odcinki w trudnym terenie lub na śliskiej nawierzchni.

Nowy napęd o nazwie "PXP" powstał we współpracy z firmą Paul Nutzfahrzeuge i będzie dostępny w ciągnikach siodłowych DAF CF i XF 4x2 napędzanych silnikiem PACCAR MX-11 lub MX-13. To rozwiązanie będzie dostępne także w podwoziach do zabudowy jeszcze w tym roku.

Ciągniki siodłowe DAF CF i XF

W przypadku pojazdów ciężarowych użytkowanych tylko okazjonalnie w terenie stały napęd na wszystkie osie zwykle wiąże się z wysokimi kosztami zakupu, serwisowania i zużycia paliwa. Czasami jednak dodatkowa przyczepność może okazać się bardzo pomocna przy pokonywaniu zagłębień terenu, piaszczystych dróg, nieutwardzonych placów rozładunkowych oraz stromych podjazdów.
To właśnie z myślą o tego typu trudnych warunkach DAF wprowadza do oferty opcjonalny napęd hydrauliczny przedniej osi załączany za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej. Napęd będzie początkowo dostępny w ciągnikach siodłowych CF i XF 4x2. Jeżeli układ zarejestruje poślizg kół osi napędzanej, PXP - Paul Xtra Power - załączy się automatycznie. Układ zwiększy siłę przyczepności kół przedniej osi w miarę wzrostu poślizgu tylnych kół.

Dołączany napęd przedniej osi firmy DAF jest dostępny na czterech pierwszych biegach oraz na pierwszym i drugim biegu wstecznym. Przy prędkości powyżej 20 km/h (lub od piątego biegu wzwyż) napęd PXP przełącza się z powrotem w tryb gotowości. Układ ponownie załącza się automatycznie przy niższych prędkościach gdy, jednocześnie, wymagają tego warunki na drodze.

Napęd DAF PXP jak działa

Dołączany napęd przedniej osi wykorzystuje do pracy silniki hydrauliczne zamontowane w obu piastach kół przedniej osi, z których każdy generuje moment obrotowy o wartości co najmniej 6435 Nm przy maksymalnym ciśnieniu w układzie wynoszącym 360 bar. Takie rozwiązanie gwarantuje optymalne osiągi, trwałość i niezawodność. Wyjątkową cechą zastosowanej konstrukcji jest zasilanie silników, za które odpowiada pompa hydrauliczna zamontowana bezpośrednio na silnikowej przystawce odbioru mocy. Takie umiejscowienie pompy pozwoliło zmniejszyć masę własną i zachować kompaktowość rozwiązania bez konieczności przebudowy komponentów ewentualnych zabudów. Ponadto pompa hydrauliczna może również posłużyć do napędzania podzespołów, takich jak dźwigi, żurawie, urządzenia hakowe, stabilizatory i siłowniki bramowców, z maksymalną wydajnością. Oznacza to, że wymagany jest tylko jeden zbiornik hydrauliczny, co przekłada się na mniejszą masę i większą oszczędność przestrzeni.

Przeczytaj też:
Dwieście nowych DAF-ów dla służb komunalnych

Firma Renewi zajmująca się odpadami otrzymała ostatnio pierwsze, z zamówionej partii 200 ciężarówek DAF, samochody do użytku w regionie Beneluksu.

 

Osłona dla kierowców w podwójnej obsadzie?

Holenderska firma CARona oferuje tarcze ochronne do ciężarówek. Cena nie przekracza 40 euro.

 

Darmowa aplikacja Shell Fleet assistant do zarządzania flotą

Shell wprowadza nowe rozwiązanie dedykowane managerom flot i ich kierowcom.

 

VW, Daimler i BMW domagają się premii za zakup samochodów - teraz producenci ciężarówek również chcą pomocy państwa

Szef Traton Andreas Renschler ma już pomysł, jak to może wyglądać.

 

Więcej Scanii w Mercedesie?

Karin Rådström, były menedżer Scania, przejęła zarządzanie marką ciężarówek Mercedes-Benz.

 

Uszkodzone akumulatory są główną przyczyną awarii w ponad 40 procentach przypadków

Awaria jest zawsze nieprzyjemnym doświadczeniem dla kierowców - kosztuje cenny czas.

 

Pierwszy DAF, po przerwie w produkcji, opuszcza linię montażową

Wszystkie zakłady produkcyjne DAF Trucks powracają do dawnego rytmu. Maszyny ruszyły w Eindhoven, Westerlo i Leyland (w Wielkiej Brytanii).

 

Zatrzymanie importu z Chin ma wpływ na spadki liczby ciężarówek na drogach

Od początku marca do początku kwietnia ruch ciężarówek w Austrii znacznie spadł. Wolumen przewozów również spadł w tym okresie.

 

Kradzieże ciężarówek we Włoszech gwałtownie spadają

W porównaniu do roku 2018, gdzie skradziono ponad 3000 ciężarówek w 2019 r. skradziono już ich tylko 1429.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL