Niemieckie firmy transportowe testują hybrydowy agregat Thermo King

Agregat hybrydowy Thermo King

Przewoźnicy chwalą agregaty za cichszą pracę urządzeń, mniejszą emisję spalin, a zwrot inwestycji następuje w okresie od czterech do sześciu lat z samego zaoszczędzonego paliwa.

 

Trzy niemieckie firmy transportowe i logistyczne, które specjalizują się w przewozie wrażliwych na temperaturę świeżych produktów żywnościowych, pokazują, w jaki sposób, dzięki technologii chłodniczej Thermo King SLXi Hybrid, przygotowują swoje floty na przyszłość pod względem ekonomicznym i pod kątem zrównoważonego rozwoju.

W roku 2019 firmy Bodan GmbH, Brocker Logistik oraz Jens Thomsen Spedition podjęły decyzję o modernizacji swoich flot poprzez wprowadzenie rozwiązania SLXi Hybrid, które jest pierwszym w branży rzeczywiście hybrydowym systemem agregatów chłodniczych do przyczep, który może być zasilany zarówno silnikiem wysokoprężnym, jak i elektrycznie. W kolejnych miesiącach działalności firmy poznały elastyczność hybrydowego rozwiązania, pojazdy z ich flot uzyskiwały łatwiejszy dostęp do obszarów ograniczonych, w których wymagane są niższe poziomy emisji spalin i hałasu, a ponadto pojawiły się znaczne oszczędności paliwa.

- Na wdrażanie systemów elektrycznych wpływają przepisy, których celem jest ochrona środowiska naturalnego, zmienne ceny paliw oraz ogólna tendencja do wybierania rozwiązań ekologicznych. Jednak w branży logistycznej nadal najważniejsze są kwestie ekonomiczne w ujęciu długoterminowym - wyjaśnia Francesco Incalza, prezes firmy Thermo King w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. - Firma Thermo King wprowadza innowacje, aby ułatwić klientom kontrolowanie całkowitego kosztu posiadania przy jednoczesnym zwiększaniu wydajności i osiąganiu istotnych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Jako pierwsi zaproponowaliśmy naszym europejskim klientom prawdziwie hybrydowe moduły chłodnicze - jest to technologia, która przygotowuje firmy na przyszłość, ponieważ pozwala na zasilanie modułów chłodniczych zarówno przez silnik wysokoprężny, jak i zasilanie elektryczne.

Bodan GmbH to hurtownia, która dostarcza produkty organiczne na rynki w południowych Niemczech, zaopatrując je w produkty naturalne, takie jak owoce i warzywa, a także mleko i mięso. Firma zawsze zwracała uwagę na ochronę środowiska naturalnego, dzięki czemu pozostała otwarta na innowacje pozwalające na zrównoważony rozwój.

Jednym z najważniejszych kierunków dostaw dla firmy Bodan jest pokonywana wieczorem i w nocy trasa wiodąca przez niemiecki region Schwarzwaldu. W tym szczególnym przypadku tak samo ważna, jak zrównoważony rozwój i oszczędność paliwa, jest możliwość ograniczenia hałasów do minimum.

- Standardowo dostawa obejmuje trasę o długości od 450 do 500 kilometrów pokonywaną od godziny 16 do 2 w nocy. Na trasie jest od siedmiu do dziesięciu postojów w miejscach, w których musimy ograniczać hałasy do minimum - wyjaśnia Steffen Wolf, menedżer floty w firmie Bodan. - Tę trasę pokonujemy sześć dni w tygodniu, obsługując detalicznych sprzedawców żywności i sklepy przy gospodarstwach. Podczas jazdy nasz moduł SLXi Hybrid zawsze działa w trybie elektrycznym, dzięki czemu zapewnia niemal bezgłośne chłodzenie, a dodatkowo przyczynia się do oszczędności paliwa i zmniejsza emisję CO2.

Firma Brocker Logistik specjalizuje się w długodystansowym transporcie żywności i rocznie każda jej naczepa pokonuje około 160 000 kilometrów. Nowoczesna flota, dbanie o środowisko naturalne i otwartość na nowinki techniczne zawsze były istotne dla dyrektora zarządzającego Hansa-Jürgena Brockera. W firmie od początku jasne było to, że dodanie systemu SLXi Hybrid do floty będzie słuszną decyzją.

- Do naszej floty wprowadzamy najnowsze technologie oraz rozwiązania, które pozwalają na ograniczanie emisji spalin. Ciągle dążymy do zmniejszania zużycia paliwa i wydajniejszego wykorzystywania energii - powiedział Hans-Jürgen Brocker. - Z systemu SLXi Hybrid korzystamy przede wszystkim na liczącej 600 kilometrów trasie z Düsseldorfu do Berlina, którą pokonujemy raz lub dwa razy w tygodniu. Nastawiamy temperaturę w zakresie od dwóch do pięciu stopni Celsjusza, co jest kluczowe w kwestii utrzymania stabilnych warunków. Bardzo ważna jest ciągła praca modułu chłodniczego. Korzystanie z systemu SLXi Hybrid w trybie elektrycznym jest idealne w przypadku tego zastosowania, a podczas jazdy zawsze używamy tego trybu. Silnik wysokoprężny modułu jest używany tylko po zaparkowaniu pojazdu w punktach załadunku i rozładunku, gdy nie możemy podłączyć modułu do źródła zasilania elektrycznego.

Jens Thomsen Spedition to firma rodzinna specjalizująca się w logistyce żywności - głównie owoców, warzyw, mięsa i nabiału. Flota firmy Thomsen obejmuje około 300 naczep-chłodni i 200 ciągników, a dzięki niej firma dostarcza towary do rynków hurtowych i centrów dystrybucji w całych Niemczech. Trasy międzynarodowe wiodą przede wszystkim do Skandynawii.

- Z klientami i przedstawicielami firmy Thermo King regularnie omawiamy rozwiązania pozwalające na zwiększanie oszczędności i ograniczanie wpływu transportu na środowisko naturalne - tłumaczy dyrektor zarządzający Jan Thomsen. - Nowy system SLXi Hybrid spełnia oba te kryteria. Gdy tylko dowiedzieliśmy się o tym rozwiązaniu, chcieliśmy je wprowadzić jako jedna z pierwszych firm.

- Zrównoważony rozwój jest coraz ważniejszy dla naszych partnerów detalicznych oraz ich klientów - mówi dyrektor zarządzający Ulf Thomsen. - Chłodzenie hybrydowe jest nie tylko wartościową inwestycją z ekonomicznego punktu widzenia, ale również wyraźnym przejawem naszego zaangażowania w ograniczanie wpływu transportu na środowisko naturalne. Dla nas system SLXi Hybrid jest połączeniem rentowności i szansą na zrównoważony rozwój. Chcemy w dalszym ciągu wdrażać tę technologię w naszej firmie.

System SLXi Hybrid standardowo obsługuje pełny zakres funkcji telematyki, dzięki czemu, za pośrednictwem urządzenia komunikacyjnego TK BlueBox i łączności Bluetooth®, zapewnia pełną widoczność stanu modułu i ładunku. Szczegółowe monitorowanie działania modułu umożliwia klientom ilościową ocenę oszczędności uzyskanych dzięki trybowi elektrycznemu.

Wszystkie trzy firmy transportowe zaoszczędziły od 1,5 do 2 litrów paliwa na 100 kilometrów i to po uwzględnieniu dodatkowego paliwa wykorzystanego przez silnik pojazdu do zasilania modułu. W zależności od konkretnych rozwiązań i zoptymalizowanych parametrów działalności floty przekłada się to na zwrot z inwestycji w ciągu około czterech lat, czyli znacznie szybciej od typowego okresu zwrotu po wymianie naczepy, który zwykle wynosi co najmniej osiem lat.

Agregaty hybrydowe Thermo King

Wykorzystują rozwiązanie Frigoblock oparte na alternatorze i falowniku, co umożliwia przełączanie trybu pracy między napędem silnikiem wysokoprężnym a elektrycznym, gdy jest to wymagane. W przypadku rozwiązania SLXi Hybrid przełączanie trybów może odbywać się automatycznie dzięki standardowej łączności i funkcjom geolokalizacji. To z kolei sprawia, że firmy transportowe uzyskują możliwość elastycznej realizacji dostaw w godzinach nocnych, a ich pojazdy mogą wjeżdżać do centrów miast, obszarów mieszkaniowych oraz stref zmniejszonej emisji spalin.

Przeczytaj też:
Naczepy powoli w górę

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t przybyło w lipcu 2020 r. 1355 pojazdów.

 

Większa ładowność dzięki czwartej osi. Naczepa Krone z wersją Profi Liner dla Danii

Pierwsza taka naczepa Krone Profi Liner z czterema osiami jeździ już na drogach Danii.

 

Thermo King przedstawia rozwiązanie finansowe premier+ oferując w pakiecie agregat chłodniczy, naczepę i serwis

Thermo King premier+ łączy agregaty chłodnicze, naczepy, wsparcie serwisowe oraz subskrypcję telematyki z kompleksowymi rozwiązaniami w zakresie finansowania.

 

Naczepy Kässbohrer w finansowaniu EFL

Należąca do Grupy EFL spółka EFL Finance podpisała list intencyjny z producentem i dostawcą naczep Kässbohrer Polska Sp. z o.o.

 

Mniej ciężarówek - mniej naczep. Schmitz Cargobull, Krone, Wielton - liderzy bez zmian

Naczep przybyło 828 szt. Liczba ich rejestracji po raz kolejny zmniejszyła się i to najszybciej spośród wszystkich rodzajów.

 

Wielton przekazał dwadzieścia zestawów tandemowych firmie Francepol

Firma PTH Francepol, która na rynku działa już od ponad 25 lat i specjalizuje się w międzynarodowym transporcie drogowym odebrała kolejne zestawy do swojej floty.

 

Rejestracje nowych naczep w kwietniu. Schmitz Cargobull ponownie liderem

W kwietniu 2020 r. rynek nowych przyczep i naczep wszystkich rodzajów, skurczył się o 51,8% r/r. W marcu r/r spadek wynosił nieco mniej, bo 45,6%.

 

Krone z nagrodą - najlepsza marka logistyczna w kategorii naczep i nadwozi

Nagroda jest wynikiem badania czytelników przeprowadzonego przez magazyn branżowy "Logistik heute" oraz Bundesvereinigung Logistik e.V. (BVL) w grudniu 2019 r.

 

Strona internetowa Schmitz Cargobull w nowej odsłonie

Producent naczep Schmitz Cargobull zaprezentował dziś nową strone internetową. Została ona opracowana w oparciu o preferencje klientów.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL