ZMPD

ZMPD przygotowało ankietę, w której zapytało przewoźników, jak oceniają oferowane wsparcie z Tarczy Antykryzysowej

Przewoźnicy oceniają rządowe wsparcie.

 

COVID-19 nie oszczędził niemal żadnej z branż, o sile pandemii boleśnie przekonał się także transport drogowy. Rządowa pomoc dla przedsiębiorców ma pomóc przetrwać im ten wyjątkowo trudny czas. ZMPD przygotowało ankietę, w której zapytało przewoźników, jak oceniają oferowane wsparcie.

Spośród ankietowanych ponad 56 proc. zadeklarowało, że ich przedsiębiorstwo podlega rządowemu wsparciu, przeciwnego zdania było 25 proc., a 20 proc. nie potrafiło udzielić odpowiedzi.

Zakres rządowego wsparcia nie spotkał się z przychylnym przyjęciem. Negatywnie wypowiedziało się o nim blisko 87 proc. ankietowanych, z czego dla ok. 59 proc. jest zdecydowanie niewystarczający, a dla ok. 29 proc. – niewystarczający. Tylko 3 proc. udzielonych odpowiedzi wystawia kolejnym tarczom pozytywną ocenę – wśród nich 2,3 proc. uważa pomoc za wystarczającą, a 1,1 proc. za zdecydowanie wystarczającą. Obojętność deklaruje 4,5 proc. respondentów, a 5,7 proc. nie podejmuje się oceny.
Patrząc pod kątem form pomocy, największym powodzeniem wśród korzystających lub zamierzających korzystać ze wsparcia cieszy się zwolnienie ze składek ZUS (83,5 proc.). To znacznie więcej pozytywnych wskazań niż w przypadku pożyczki z Funduszu Pracy do wysokości 5 tys. zł (33,6 proc.). Dla co 3. respondenta atrakcyjne są pożyczka preferencyjna PFR i postojowe, a dla co 6. – refinansowanie umów leasingowych przez ARP, rozłożenie na raty lub odroczenie należności podatkowych oraz zwolnienie z podatku od nieruchomości. Ponad 15 proc. wyraża zainteresowanie wydłużeniem zezwoleń na pracę dla cudzoziemców, ponad 14 proc. przedłużeniem wiz dla cudzoziemców, a ponad 13 proc. przesunięciem terminu składania deklaracji VAT z 1 kwietnia na 1 lipca 2020 r. i rozliczeniem tegorocznej straty poprzez obniżenie dochodu za rok 2019. Pożyczka na finansowanie deficytu w kapitale obrotowym udzielana przez ARP okazała przykuła uwagę niemal 8 proc. ankietowanych.

Najliczniejszą grupę respondentów – blisko połowę – stanowili mikroprzedsiębiorcy, 34,8 proc. – małe przedsiębiorstwa, 10,5 proc. – średnie, 0,6 proc. – duże przedsiębiorstwa, a 7,4 proc. – samozatrudnieni.

Przeczytaj też:
Konfiskata aut pijanym kierowcom - najczęściej zadawane pytania W dniu 14 marca 2024 r. wchodzą w życie przepisy pozwalające na konfiskatę samochodów pijanym kierowcom. Co prawda nie ma jeszcze do nich przepisów wykonawczych, lecz jest to tylko kwestia najbliższych tygodni.
Wynagrodzenia dla kierowców muszą wzrosnąć w 2024 roku Zmiany w wynagrodzeniach kierowców zawodowych w 2024 – o tym warto wiedzieć.
Skuteczne zmniejszenie kary nałożonej przez Border Force W lutym ubiegłego roku, zostały wprowadzone zmiany w przepisach w zakresie przeciwdziałania wjazdowi nielegalnych imigrantów na teren Wielkiej Brytanii. Kary są znacznie bardziej dotkliwe, a przewoźnicy są częściej na nie narażeni.
Nowe przepisy dotyczące pojazdów nienormatywnych W dniu 17 lutego 2024r. wchodzą w życie nowe przepisy w sprawie pilotowania pojazdów nienormatywnych.
Zmiana naliczania opłat drogowych w Czechach Opłata za przejazd w Czechach dla pojazdów powyżej 3,5 t zostanie powiększona o składnik opłaty za wytwarzanie emisji CO2.
Zmiany przepisów w Wielkiej Brytanii. Kto musi posiadać certyfikaty? Wielka Brytania wprowadza nowe przepisy - przy imporcie niektórych produktów będzie obowiązek przedstawienia odpowiednich certyfikatów.
eToll - zmiana opłat za samochody ciężarowe na 2024 rok Zmiana wysokości stawek opłaty elektronicznej od 1 stycznia 2024 r.
Czy optymalizacja opłat drogowych jest mitem, czy faktem? Opłaty drogowe stopniowo stają się coraz bardziej znaczącym składnikiem kosztowym w transporcie towarowym.
Kilkukrotny wzrost kar za przewóz nielegalnych imigrantów Maksymalna kara dla firmy transportowej wynosi obecnie 20 tys. funtów za każdą przewiezioną niezgodnie z prawem osobę.