LNG Niemcy Novatek

Nowa stacja tankowania LNG w Niemczech

Firma NOVATEK Green Energy poinformowała o otwarciu drugiej w Niemczech stacji tankowania LNG.

 

Punkt NOVATEK jest zlokalizowany w pobliżu obwodnicy autostrady A10 / A2 i autostrady 115 niedaleko Poczdamu. Obiekt umożliwia obsługę do 120 pojazdów ciężarowych dziennie.

Po Rostocku, jest to druga stacja tankowania LNG NOVATEK w Niemczech z zaplanowanej sieci, która w ciągu najbliższych kilku lat zostanie wybudowana w kluczowych komunikacyjnie miejscach. Zastosowane rozwiązania technologiczne umożliwiają równoległe tankowanie dwóch pojazdów, co wpływa znacząco na przepustowość obiektu i ma duże znaczenie z uwagi na jego strategiczne położenie. Stacja znajduje się w kluczowym punkcie zarówno dla ruchu tranzytowego wschód-zachód, jak i jest ważnym miejscem tankowania dla pojazdów obsługujących dostawy towarów w rejonie Berlina.

- Doświadczenia zdobyte po otwarciu pierwszej stacji tankowania LNG w Rostocku potwierdzają słuszność naszej strategii w zakresie rozwoju gazu ziemnego jako ekologicznego paliwa napędowego. Obiekt w Poczdamie to kolejny krok w realizacji planów spółki, które są odpowiedzią na ogromne zapotrzebowanie rynku, który zwłaszcza teraz będzie poszukiwał najbardziej optymalnych kosztowo rozwiązań, a gaz zmienny jako ekonomiczne paliwo doskonale wpisuje się w ten trend - mówi Dariusz Bratoń, prezes Zarządu Novatek Green Energy.

Przeczytaj też:
Pierwsze w Polsce śmieciarki zasilane skroplonym gazem ziemnym LNG Zamówione przez PGK w Śremie trzy pojazdy do zbiórki odpadów, zabudowane na podwoziach IVECOS-WAY, to pierwsze w naszym kraju tego rodzaju pojazdy zasilane LNG. Flota tego wielkopolskiego przedsiębiorstwa komunalnego wzbogaciła się także o imponujący zestaw z ciągnikiem siodłowym IVECO S-WAY, również napędzany ekologicznym LNG.
Rusza produkcja VW Caddy z napędem CNG W zakładzie Volkswagen Poznań ruszyła produkcja kolejnej wersji modelu Caddy 5 - z napędem na gaz ziemny CNG.
Ciężarówki gazowe nie podlegają zakazowi jazdy nocnej Grupa Hegelmann złożyła zamówienie na 150 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG oraz 10 ciągników siodłowych IVECO S-WAY CNG.
Gaz czy biogaz? Pojazdy na gaz stają się coraz bardziej popularne w całej Europie, ale rynki takie jak Hiszpania, Włochy, Francja, Niemcy oraz Europa Środkowo-Wschodnia wysuwają się na pierwszy plan.
Co w zamian za rosyjski gaz do napędu samochodów ciężarowych CNG LNG? Komisja Europejska ogłasza ograniczenie zależności od rosyjskiego gazu dla transportów ciężarowych.
Co oznacza program H2-ICE Wkrótce może się okazać, że napędy elektryczne nie spełniają oczekiwań branży transportowej i na rynku pojawi się kolejna technologia. Technologia ta nie jest niczym nowym, jednak do tej pory zdecydowanie ustępowała miejsca przekazom medialnym gloryfikującym napędy elektryczne. Obecnie wyraźniej widać wzrost zainteresowania napędem wodorowym, czego dowodem jest choćby niedawna nagroda Truck Innovation Award 2022 dla DAF'a XF Hydrogen.
Amazon zamawia IVECO S-WAY CNG IVECO dostarczyło już pierwsza partię 216 jednostek IVECO S-WAY CNG (na sprężony gaz ziemny), kolejne 848 jednostek zostanie dostarczone w połowie 2022 roku. Oznacza to, że całkowite zamówienie wynosi 1064 ciężarówek.
AGROMEX z nowymi ciągnikami siodłowymi IVECO S-WAY LNG Firma AGROMEX Wojciech i Jacek Fraszka Sp. j. odebrała pierwsze 18 ciągników IVECO S-WAY LNG z 30 sztuk zamówionych na rok 2021. Dołączą one do 20 pojazdów IVECO S-WAY LNG, które pracują już w firmie AGROMEX od 2020 roku.
MAN TGX z homologacją B100 MAN Truck & Bus France i producent biopaliw Saipol połączyli siły w celu przystosowania samochodu ciężarowego na biopaliwo.