Hybrydowe autobusy Volvo pojadą szybciej i dłużej

Autobusy hybrydowe Volvo

Nowe autobusy Volvo - serii "S-Charge’" z napędem hybrydowym, mogą teraz jeździć cicho i bezemisyjnie na napędzie elektrycznym przy wyższych prędkościach i na dłuższym dystansie.

 

W modelach Volvo S-Charge zasilanie elektryczne może być wykorzystywane przy prędkościach do 50 km/h (wcześniej napęd spalinowy uruchamiał się po osiągnięciu 20 km/h). W zależności od warunków atmosferycznych i ukształtowania trasy, autobus może przejechać na zasilaniu elektrycznym do 1 km. Volvo S-Charge zostały wyposażone w ulepszony system łączności i geolokalizacji – Volvo Zone Management (system zarządzania strefami), który umożliwia zaprogramowanie pojazdu tak, aby automatycznie przełączał się na zasilanie elektryczne w wybranych obszarach, a prędkość regulowana była bez udziału kierowcy. Możliwe jest również zdefiniowanie stref samoładowania baterii, dzięki czemu autobus może się poruszać całkowicie bezemisyjnie w strefach zerowej emisji, do których się zbliża.

Modele S-Charge mogą się poruszać na zasilaniu elektrycznym - cicho, bezemisyjnie i energooszczędnie - podczas dojeżdżania na przystanek, postoju – kiedy wsiadają i wysiadają pasażerowie oraz ruszając z przystanku (tradycyjne hybrydy wykorzystują napęd elektryczny tylko podczas postoju i ruszania z przystanku). Umożliwia to nie tylko ograniczenie emisji, ale również tworzenie stref oraz przystanków autobusowych w miejscach, w których autobus porusza się cicho i bezemisyjnie, w trybie całkowicie elektrycznym.

Gama modeli Volvo S-Charge obejmuje konwencjonalną konfigurację 12-metrową - Volvo 7900 S-Charge, autobus przegubowy - Volvo 7900 S-Charge Articulated, a także samo podwozie - Volvo B5L S-Charge, które może zostać wykorzystane przy budowie autobusu jedno- lub dwupoziomowego (double-decker).

Volvo S-Charge

Volvo S-Charge może pracować w bezemisyjnym trybie elektrycznym do osiągniecia prędkości50 km/h, a także wtedy, gdy autobus zatrzymuje się na przystanku. W pozostałych sytuacjach za napęd odpowiada nieduży silnik spalinowy.
Volvo S-Charge nie wymaga infrastruktury do ładowania. Akumulatory są ładowane energią, która wytwarzana jest podczas hamowania. Dzięki temu S-Charge może być używany na praktycznie każdej trasie autobusowej,

Przeczytaj też:
Limitowana seria Volvo FH Unlimited Edition

Volvo Trucks France wprowadza na rynek limitowaną edycję "Unlimited Edition" w swojej serii FH i FH16 Classic.

 

Samochody ciężarowe na gaz, biogaz i ogniwa paliwowe - Volvo Trucks prezentuje swoje rozwiązania

Przewoźnicy są coraz bardziej zainteresowani redukcją kosztów poprzez stosowanie skroplonego gazu jako alternatywnego paliwa, ale nie tylko...

 

Volvo FH ponownie we flocie Pawtrans

Do współpracy z Volvo Trucks Pawtrans wraca po trzech latach przerwy i pozytywnych testach.

 

Rusza sprzedaż nowych samochodów ciężarowych Volvo Trucks

Nowa gama samochodów ciężarowych Volvo Trucks, których sprzedaż w Polsce właśnie się zaczyna, zostały zaprojektowane z myślą o umożliwieniu kierowcom wykonywania swojej pracy w sposób maksymalnie efektywny, bezpieczny i odpowiedzialny.

 

Polska premiera nowej gamy Volvo Trucks Czas szwedzkich bohaterów nadchodzi - nowa gama ciężarówek Volvo Trucks (zdjęcia)

Polska premiera nowej gamy samochodów ciężarowych Volvo Trucks, szkolenie w ramach akcji Profesjonalni Kierowcy, targi 4Poland - to trzy imprezy Volvo Trucks Polska , które niemal równocześnie odbyły się w tym tygodniu na Autodromie Jastrząb.

 

Nowe Volvo FH z pakietem I-Save daje oszczędności w zużyciu paliwa nawet do 10 procent

Nowe Volvo FH z I-Save wchodzi w skład nowej europejskiej oferty Volvo Trucks wprowadzonej wiosną 2000 roku.

 

Obsługa ciężarówek Volvo Trucks w dalekich rejonach Rosji

W celu poszerzenia zakresu usług serwisowych dla samochodów ciężarowych Volvo Trucks Rosja otwiera punkty serwisowe w odległych i trudno dostępnych regionach Rosji.

 

Pierwsze Volvo FH LNG w okolicy Moskwy

Na początku lipca w Volvo Group Truck Center Moskwa-Południe w Domodiedowie uroczyście przekazano ciągniki siodłowe Volvo FH LNG . Ciężarówki trafiły do ​​cementowozu ACR z regionu moskiewskiego.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL