Hybrydowe autobusy Volvo pojadą szybciej i dłużej

Autobusy hybrydowe Volvo

Nowe autobusy Volvo - serii "S-Charge’" z napędem hybrydowym, mogą teraz jeździć cicho i bezemisyjnie na napędzie elektrycznym przy wyższych prędkościach i na dłuższym dystansie.

 

W modelach Volvo S-Charge zasilanie elektryczne może być wykorzystywane przy prędkościach do 50 km/h (wcześniej napęd spalinowy uruchamiał się po osiągnięciu 20 km/h). W zależności od warunków atmosferycznych i ukształtowania trasy, autobus może przejechać na zasilaniu elektrycznym do 1 km. Volvo S-Charge zostały wyposażone w ulepszony system łączności i geolokalizacji – Volvo Zone Management (system zarządzania strefami), który umożliwia zaprogramowanie pojazdu tak, aby automatycznie przełączał się na zasilanie elektryczne w wybranych obszarach, a prędkość regulowana była bez udziału kierowcy. Możliwe jest również zdefiniowanie stref samoładowania baterii, dzięki czemu autobus może się poruszać całkowicie bezemisyjnie w strefach zerowej emisji, do których się zbliża.

Modele S-Charge mogą się poruszać na zasilaniu elektrycznym - cicho, bezemisyjnie i energooszczędnie - podczas dojeżdżania na przystanek, postoju – kiedy wsiadają i wysiadają pasażerowie oraz ruszając z przystanku (tradycyjne hybrydy wykorzystują napęd elektryczny tylko podczas postoju i ruszania z przystanku). Umożliwia to nie tylko ograniczenie emisji, ale również tworzenie stref oraz przystanków autobusowych w miejscach, w których autobus porusza się cicho i bezemisyjnie, w trybie całkowicie elektrycznym.

Gama modeli Volvo S-Charge obejmuje konwencjonalną konfigurację 12-metrową - Volvo 7900 S-Charge, autobus przegubowy - Volvo 7900 S-Charge Articulated, a także samo podwozie - Volvo B5L S-Charge, które może zostać wykorzystane przy budowie autobusu jedno- lub dwupoziomowego (double-decker).

Volvo S-Charge

Volvo S-Charge może pracować w bezemisyjnym trybie elektrycznym do osiągniecia prędkości50 km/h, a także wtedy, gdy autobus zatrzymuje się na przystanku. W pozostałych sytuacjach za napęd odpowiada nieduży silnik spalinowy.
Volvo S-Charge nie wymaga infrastruktury do ładowania. Akumulatory są ładowane energią, która wytwarzana jest podczas hamowania. Dzięki temu S-Charge może być używany na praktycznie każdej trasie autobusowej,

Przeczytaj też:
Ponowny wzrost liczby nowych samochodów ciężarowych

We wrześniu 2021 r. zarejestrowano 2781 wszystkich rodzajów pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to 32,4% więcej niż przed rokiem i więcej niż w sierpniu br. (+37,5%).

Volvo Trucks z największym zamówieniem na elektryczne ciężarówki

Duński gigant logistyczny firma DFDS zamówiła od Volvo Trucks ponad 100 elektrycznych ciężarówek typu FM Electric.

Test Volvo FE Electric, są już pierwsze wyniki

Elektromobilność na rynku samochodów ciężarowych to temat, który dopiero rodzi się na polskich i europejskich drogach.

Kolejna edycja akcji Profesjonalni Kierowcy na autodromie Jastrząb

W dniu 9 września Autodrom Jastrząb wypełnił się uczestnikami akcji Profesjonalni Kierowcy, którzy otrzymali certyfikaty potwierdzające ich sumienne przygotowanie do zawodu.

Rejestracje samochodów ciężarowych w maju 2021

Od początku 2021 roku przybyło 14 039 nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5 t. - ciężarówek i autobusów - co oznacza dwukrotny wzrost (+96,6%) w skali roku.

Elektryczne ciężarówki będą musiały mieć ostrzegawcze sygnały dźwiękowe

Volvo Trucks opracowało akustyczny system ostrzegawczy dla modeli samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym.

Używane ciężarówki Volvo Trucks dostępne przez internet

Volvo Trucks uruchamia nową platformę w Europie do kupowania używanych samochodów ciężarowych przez internet.

Rejestracje nowych pojazdów użytkowych - ciężarówki, autobusy i samochody dostawcze

W kwietniu 2021r. zarejestrowano 3243 pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, to ponad trzykrotnie więcej (+226,9%), niż przed rokiem.

Solidaris patronem klasy Technik Pojazdów Samochodowych

Firma Solidaris została oficjalnym patronem klasy młodych mechaników w Zespole Szkół Żeglugi Śródlądowej w Kędzierzynie-Koźlu.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL