Ciężarówka w tunelu aerodynamicznym. Mercedes-Benz Actros zyskał dzięki MirrorCam

MirrorCam Actros

Aerodynamika ciężarówek jest coraz ważniejszym parametrem w branży transportowej.

 

W nowym Actrosie Mercedes-Benz "wygładził" każdą powierzchnię pojazdu, widać to na zdjęciu z tunelu aerodynamicznego.

Zarządzanie oporami aerodynamicznymi jest jednym z parametrów określających wydajność pojazdów dowolnej kategorii, w tym ciężarówek. O tym, jak ważne jest zmniejszenie oporów aerodynamicznych w celu oszczędzania paliwa, wskazuje jedna liczba: typowy europejski ciągnik dalekobieżny wymaga około jednej trzeciej dostępnej energii mechanicznej do pokonania oporu powietrza.

Jeszcze kilkanaście lat temu współczynnik oporu aerodynamicznego - współczynnik oporu powietrza Cx - nie był tak istotny w branży transportowej. Obecnie to jeden z istotnych parametrów, ważnych ze względu na zużycie paliwa, ale także i hałas powstający wewnątrz kabiny pojazdu.

W porównaniu do samochodu osobowego ciężarówka ma znacznie większą powierzchnię czołową, która jest prawie prostopadła do przepływu nacierającego powietrza. Ogólnie przyjęto, że bardzo trudno byłoby zmienić prawie kwadratowy kształt kabiny ciężarówki.

Zmieniło się to w ostatnim czasie i producenci wydają dużo pieniędzy na dokładnie badanie poszczególnych elementów kabiny ciężarówki oraz całego zestawu z naczepą. Pionierem w udoskonalaniu opływalności kabiny ciężarówki jest Mercedes-Benz. To właśnie zastosowanie MirrorCam pozwoliło na kolejną obniżkę zużycia paliwa o około 1,5 procent.

Jaki z tego wniosek? Zalecana ekonomiczna prędkość (ze względu na opory powietrza) dla samochodu ciężarowego z dużymi lusterkami zewnętrznymi wynosi około 80 km/h. Oszczędność 1,5 proc. na oporach dzięki zastosowaniu MirrorCam, pozwoli, bez wpływu na zużycia paliwa, jechać taką ciężarówką ok. 85 km/h. 

 

Przeczytaj też:
Samochód czy mieszkanie? Mercedes-Benz Actros w nowej roli

W tym roku większość Polaków spędzi wakacje w kraju. Zapewne zapełnią się pensjonaty, ale również kempingi. Kamper na podwoziu Actrosa, czemu nie!

 

Nowy KAMAZ z kabina Mercedesa Actrosa będzie kosztował więcej niż oczekiwano

Ciągnik siodłowy KAMAZ-54901 nowej generacji K5 nadal jeszcze nie jest w sprzedaży.

 

Mercedes-Benz Trucks wprowadza program Jedź teraz, zapłać później. Chcą w ten sposób wesprzeć transport drogowy w kryzysie

Program oferowany w Niemczech przez Mercedes-Benz Financial dedykowany jest klientom, którzy chcą kupić samochód ciężarowy Mercedes-Benz.

 

Mercedes-Benz Actros Grand Prix Editions - kolejny projekt Wensink Trucks

Holenderska ciężarówka nie tylko wygląda spektakularnie, ale jest również bogato wyposażona.

 

Volvo Trucks dla kierowców ciężarówek

Volvo Trucks Polska we współpracy z Henkel Polska przygotowuje zestawy kosmetyków do higieny osobistej, które wkrótce trafią do kierowców.

 

Ciężarówka uderza w ścianę domu. Świadkowie cudem uniknęli śmierci

W piątek miał miejsce spektakularny wypadek. W miejscowości Hamm niedaleko Dortmundu samochód ciężarowy uderzył w ścianę domu.

 

Sieć salonów i serwisów Mercedes-Benz Grupa Wróbel w pełnej gotowości

Zachęcając wszystkich przez najbliższe tygodnie do pozostania w domu i podejmowania wyłącznie niezbędnych działań, Grupa Wróbel oddaje do dyspozycji klientów szereg narzędzi, które minimalizują bezpośredni kontakt z pracownikami firmy.

 

Schmitz Cargobull, Krone, Wielton - ranking sprzedaży naczep w pierwszym miesiącu kryzysu

W marcu 2020 r. rynek nowych przyczep i naczep wszystkich rodzajów, skurczył się o 45,6% w porównaniu z analogicznym miesiącem 2019 r.

 

Powrót do przeszłości, czyli Scania 113 i Scania S

Dealer Scania z Rotterdamu stworzył specjalne demo. Nowa Scania 540S Highline nawiązuje do legendarnej serii 3.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL