Schmitz Cargobull, Krone, Wielton - ranking sprzedaży naczep w pierwszym miesiącu kryzysu

Schmitz Naczepy Wielton

W marcu 2020 r. rynek nowych przyczep i naczep wszystkich rodzajów, skurczył się o 45,6% w porównaniu z analogicznym miesiącem 2019 r.

 

W marcu 2020 r. naczep przybyło 1045 szt. Liczba ich rejestracji po raz kolejny zmniejszyła się. Spadek w ostatnim miesiącu w tej grupie był najgłębszy i wyniósł -58,3% podczas gdy jeszcze w lutym br. -36,2%. Rynek naczep jest w defensywie od czerwca ub.r. W ostatnim miesiącu również rynek przyczep był zdecydowanie mniejszy niż w marcu ub.r. (-40,4% r/r; -2 470 szt.) i osiągnął 3650 szt. Dwucyfrowe spadki odnotowano we wszystkich rodzajach przyczep z wyjątkiem ciężarowych przyczep rolniczych, które wzrosły nieznacznie (+4,8% r/r. +18 szt.) do 391 szt. Rejestracje najliczniejszych, przyczep lekkich zostały radykalnie ograniczone o 44,2% (- 2014 szt.) do 2 539 szt.. Sprzedaż przyczep ciężarowych obniżyła się o 41% do poziomu 624 szt. (-433 szt.) a przyczep specjalnych spadła o 29,4% do 96 szt.
W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t przybyło w marcu 2020 r. 1206 pojazdów. Rezultat z ostatniego miesiąca był niższy o 56,9% niż przed rokiem i niższy niż przed miesiącem o 26,4%.

Nowe przyczepy i naczepy o DMC>3,5 t

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t odnotowano spadek dziesiąty miesiąc z rzędu. Rezultat z marca br. wyniósł 1206 szt. i był niższy niż rok wcześniej o 56,9% (-1 595 szt.). Przyhamowanie w tej części rynku obserwujemy od czerwca 2019r. i to w wymiarze dwucyfrowym. Ostatni miesiąc przyniósł jednak ekstremalne załamanie związane z rozszerzaniem się koronawirusa. Rezultat z marca br. był też niższy w porównaniu do poprzedniego miesiąca o 26,4% i 433 szt. mimo, że zwyczajowo obserwujemy poprawę (m/m) na koniec pierwszego kwartału.

W marcu 2020 roku w ogólnym rankingu marek całej grupy przyczep i naczep pow. 3,5 t:

- na pierwsze miejsce powróciła marka SCHMITZ CARGOBULL po wydaniu 240 pojazdów (-68%).
- Na drugim miejscu teraz był KRONE - 214 nowych pojazdów wprowadzonych do użytkowania (-58%).
- WIELTON zakończył ostatni miesiąc z trzecią lokatą po wydaniu 162 pojazdów i przy 54% spadku.
- Za nim KOEGEL - dostarczył użytkownikom już tylko 68 pojazdów, przy 66% spadku.
- Piąte miejsce zajął SCHWARZMUELLER z liczbą 52 szt., spadek o 29%.

Od początku 2020 r. w grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t. zarejestrowano 4065 szt.; o 45% mniej niż w analogicznym okresie 2019. Tylko przyczep przybyło 410 szt. (-37%) a naczep 3655 (-46%).

W rankingu marek od początku 2020 r. w grupie przyczep i naczep pow. 3,5t , na pierwszym miejscu jest ciągle KRONE z liczbą 764 wydanych pojazdów. Drugi po marcu jest SCHMITZ CARGOBULL, który jest bardzo blisko i wydał mniej już tylko 10 szt (754 sz.). Przed miesiącem te marki dzieliło 35 szt. Różnica jest tak mała, że każda ma blisko 19% udział. Cztery pierwsze na liście rankingowej marki odnotowały wysokie dwucyfrowe pierwsza o 45%, druga o 60%. Podobnie trzeci WIELTON o 39%, po rejestracji 654 szt. i KOEGEL, który dostarczył klientom 288 pojazdów po spadku o 40%. Na piątym miejscu jedyny w pierwszej piątce ze wzrostem, BODEX wydał 173 szt. więcej o 15% w skali roku. Pozwoliło mu to utrzymać pozycję wypracowaną przed miesiącem i podwoić udział sprzed roku do 4,3%. KAESSBOHRER otworzył drugą piątkę z wynikiem 144 szt. i spadkiem o 43%.

W ogólnym rankingu przyczep i naczep, według podrodzaju od początku br., największą grupę stanowiły niezmiennie, platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe - zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 2 001szt.; niemal o połowę mniej (-53% ; -2270 szt.) niż rok wcześniej. Ich udział przekracza 49% wobec 58% po marcu ub.r.. Najwięcej rejestracji przypadło marce KRONE (436 szt.), następnie WIELTON (406 szt.) i SCHMITZ CARGOBULL (385 szt.) a dalej KOEGEL (264 szt.). Liderzy w tej grupie odczuli spadki odpowiednio o 62%, 44%, 63% i 43%.
Na drugim miejscu w rankingu były furgony, których przybyło 814 (-11%). Zajęły 20% rynku wobec 12% rok wcześniej. Wyróżniono wśród nich 535 chłodni (-19%), 273 (+38%) furgonów uniwersalnych i 6 izoterm (-88%), których przed rokiem było 52 szt. Najwięcej chłodni 260 szt. zarejestrowano marki SCHMITZ CARGOBULL i 242 KRONE.
Na trzecim miejscu wg podrodzaju były wywrotki, których przybyło 599 szt. -49%. Zajęły blisko 15% rynku wobec 16% rok wcześniej. Pierwsze miejsca zajmują tu: BODEX (140 szt.; +19%), KEMPF (102 szt.; -11% ) i WIELTON (87 szt. -60%) za nim SCHMITZ CARGOBULL (64 szt.; -74%) W całej grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t poza innymi zarejestrowano od początku br. także 147 szt. cystern (-14%) i 88 szt. (-19%) kłonicowych.

W grupie tylko naczep o DMC pow. 3,5 t (3655 szt.; -46%; 90% udz. w rynku PiN pow. 3,5 t) zarejestrowano od początku br.: 1746 platform/zabudów skrzyniowych (-55%); 805 furgonów (-11%), na które złożyło się: 528 chłodni, 5 izoterm i 272 furgony uniwersalne. Kolejne były wywrotki z liczbą 596 rejestracji (-48%).
W grupie przyczep (410 szt.; -37%) oprócz zabudów skrzyniowych (255 szt.; -32%), które miały tu 62% udział wobec 57% w analogicznym czasie przed rokiem, popularne były też przyczepy kłonicowe (33 szt. 8% udz. wobec 9% udziału rok wcześniej; -44%).

W rankingu marek tylko wśród naczep pow. 3,5 t od początku 2020 roku pierwsze miejsce zajął KRONE (763 szt.), drugie SCHMITZ CARGOBULL (751 szt.) i trzecie WIELTON (576 szt.).
Wśród przyczep ciężarowych pow. 3,5 t, na pierwszym miejscu jest WECON (83 szt.), drugi WIELTON (78 szt.). Trzecie miejsce GNIOTPOL po rejestracji w tej grupie 64 szt..

Przeczytaj też:
Samochody ciężarowe na gaz, biogaz i ogniwa paliwowe - Volvo Trucks prezentuje swoje rozwiązania

Przewoźnicy są coraz bardziej zainteresowani redukcją kosztów poprzez stosowanie skroplonego gazu jako alternatywnego paliwa, ale nie tylko...

 

Sierpniowe rejestracje przyczep i naczep

Ciężkie pojazdy w defensywie, ale widać odbicie.

 

Nowe Volvo FH w duchu twórczości Pieta Mondrian i Johna Lennona

Henrik Guldager i Ray Hill po raz kolejny stworzyli toczące się dzieło sztuki.

 

Naczepy powoli w górę

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t przybyło w lipcu 2020 r. 1355 pojazdów.

 

Większa ładowność dzięki czwartej osi. Naczepa Krone z wersją Profi Liner dla Danii

Pierwsza taka naczepa Krone Profi Liner z czterema osiami jeździ już na drogach Danii.

 

Thermo King przedstawia rozwiązanie finansowe premier+ oferując w pakiecie agregat chłodniczy, naczepę i serwis

Thermo King premier+ łączy agregaty chłodnicze, naczepy, wsparcie serwisowe oraz subskrypcję telematyki z kompleksowymi rozwiązaniami w zakresie finansowania.

 

Naczepy Kässbohrer w finansowaniu EFL

Należąca do Grupy EFL spółka EFL Finance podpisała list intencyjny z producentem i dostawcą naczep Kässbohrer Polska Sp. z o.o.

 

DAF Trucks wprowadza unikalną wersję modelu XF. Edycja Unity

Ta unikalna wersja, dostępna w całej Europie, ma bardzo bogatą specyfikację.

Mniej ciężarówek - mniej naczep. Schmitz Cargobull, Krone, Wielton - liderzy bez zmian

Naczep przybyło 828 szt. Liczba ich rejestracji po raz kolejny zmniejszyła się i to najszybciej spośród wszystkich rodzajów.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL