Branża motoryzacyjna

Wpływ pandemii koronawirusa na branżę producentów samochodów. Dane za pierwsze kilkanaście dni są porażające

Jak wynika z nowych danych opublikowanych przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA), zamknięcie fabryki w wyniku kryzysu COVID-19 doprowadziło do utraty produkcji w wysokości 1 465 415 szt. pojazdów silnikowych.

 

Liczba ta - obejmująca samochody osobowe, ciężarówki, samochody dostawcze, autobusy i autokary - wzrosła z 1,2 miliona szt. ACEA ostrzega, że ​​liczba ta może wzrosnąć dalej, jeśli przestoje będą przedłużane lub więcej roślin zostanie zamkniętych. Średni czas przestoju w całej UE wynosi obecnie 18 dni roboczych.

Jeśli chodzi o zatrudnienie, dotychczasowe zamknięcia miały wpływ na zatrudnienie co najmniej 1 138 536 osób pracujących w przemyśle samochodowym w UE (w porównaniu z 1110 107 w zeszłym tygodniu). Liczba ta dotyczy tylko osób bezpośrednio zatrudnionych przez producentów pojazdów; wpływ w całym łańcuchu dostaw w branży motoryzacyjnej jest zdecydowanie znacznie szerszy.

ACEA podkreśla wpływ COVID-19 na przemysł motoryzacyjny w UE - pod względem liczby dotkniętych pracowników, a także utraty produkcji w jednostkach - obejmuje 27 państw członkowskich UE oraz Wielką Brytanię.