Środki transportu

Środki transportu w czasie pandemii. Jakie mamy przyzwyczajenia i jakich dokonujemy obecnie wyborów

Skutki pandemii można odczuć na wszystkich poziomach życia społecznego.

 

Ograniczenia związane z koronawirusem wpływają również na takie kwestie, jak mobilność. Ludzie reagują częściowo zmianą zachowań dotyczących przemieszczania się.

Według badania ADAC tylko 39 procent ankietowanych stwierdziło, że nie jeździ już do pracy i pracuje z domu.

Jeśli nadal musisz regularnie podróżować do pracy, istnieje większe prawdopodobieństwo, że zrezygnujesz z lokalnego transportu publicznego. Ankietowani boją się ryzyka zakażenia. Zamiast 19 procent, ludzi którzy wcześniej korzystali z usług publicznych, obecnie tylko 7 procent z nich korzysta. 26 i 29 procent ankietowanych stwierdziło, że transport publiczny i kolej zasadniczo nie są już używane.

40 procent respondentów robi zakupy raz w tygodniu. Przed wybuchem pandemii Corony było to zaledwie 13 procent, podczas gdy 85 procent robiło zakupy kilka razy w tygodniu.

Liczba osób pieszych znacznie wzrosła. Natomiast rower jest używany nieco rzadziej, duża część rowerzystów dojeżdżała tym środkiem transportu do pracy. Z powodu ograniczeń związanych z koronawirusem ustały podróże samochodem niezwiązane z działalnością zawodową lub dojazdem. Tylko 15 procent ankietowanych zaczęło częściej korzystać z samochodu.

Według badania ADAC zmienione zachowanie w zakresie mobilności nie będzie oddziaływać na przyzwyczajenia ludzi po ustaniu pandemii. Co czwarty pytany będzie nadal chodził pieszo, a co piąty będzie korzystał z roweru.

Z drugiej strony większość respondentów zakłada, że ​​poszczególne środki transportu zbiorowego będą nadal wykorzystywane po kryzysie. Jednak prawie, co czwarta osoba, chce w przyszłości mniej latać samolotami.

Przeczytaj też:
Konfiskata aut pijanym kierowcom - najczęściej zadawane pytania W dniu 14 marca 2024 r. wchodzą w życie przepisy pozwalające na konfiskatę samochodów pijanym kierowcom. Co prawda nie ma jeszcze do nich przepisów wykonawczych, lecz jest to tylko kwestia najbliższych tygodni.
Wymiana tachografów niezbędna przy międzynarodowych przewozach drogowych GITD przypomina, że do końca roku 2024 pojazdy wykorzystywane w międzynarodowych przewozach drogowych muszą zostać wyposażone w inteligentne tachografy drugiej wersji (tzw. retrofit).
Surowa kara za jazdę ciężarówką z zawieszoną działalnością W dniu 01 lutego 2024 r. inspektorzy z WITD w Gdańsku zatrzymali do rutynowej kontroli zestaw ciężarowy.
Ponad tysiąc kilometrów ciężarówką w jedną dobę 1300 km przejechał kierowca ciężarówki w jedną dobę, bez uprawnień, bez karty w tachografie.
Kilkanaście tysięcy złotych kary za tachograf W dniu 22 grudnia pilscy inspektorzy zatrzymali do kontroli zestaw pojazdów niemieckiego przewoźnika.
Kierowca ciężarówki zatrzymany za transport narkotyków Policjanci CBŚP przejęli 120 kg marihuany ukrytej w 246 litrowych beczkach przewożonych przez ciężarówkę.
Potrójna obsada w ciężarówce Kierowcy ciężarówki poruszali się w czasie zakazu i stracili prawo jazdy na 3 miesiące.
Paliwo ponad normę Zespół pojazdów był wyposażony w trzy stałe zbiorniki paliwa.
Kontrole w transporcie kontenerów Zespół kontrolny z WITD w Gdańsku w dniu 01 czerwca 2023r. w godzinach popołudniowych prowadził działania kontrolne na trasie S7, gdzie inspektorzy wzięli pod lupę kierowców ciężarówek z ładunkami w kontenerach.